Site-ul Camelia Edu


Care sunt motivatiile aparitei acestui site?! Care sunt principiile si obiectivele conform carora profesia mea o ridic la rang de misiune?!

1. EXCELENTA
Excelenţa înseamnă să faci lucrurile simple extraordinar de bine.” John W. Gardner

Educația de excelență este o educație care urmărește să descopere, să dezvolte și să promoveze potențialul tuturor categoriilor de copii, abilitățile și harul lor natural, prin intermediul unei educații individualizate, prin accelerare, îndrumare, mentorat, un mediu de formare armonioasă, echilibrată, cu profesori motivati si profesionisti.

2. DETERMINARE
“Singurul scop al educatei este sa transforme oglinzile in ferestre.” Sydney Harris

Clasele primare pun accent pe asa – zisa fereastră de oportunitate în educaţie: perioada de formare a abilităţilor cognitive, sociale, afective şi estetice care este foarte scurtă şi se regăseşte la vârsta cea mai fragedă a copilului (de la câteva luni- 12 ani). Educaţia timpurie are o importanţă fundamentală în formarea inteligenţei, creativităţii, abilităţilor şi aptitudinilor; de calitatea educaţiei la o vârstă fragedă depinde evoluţia omului în întregul său.

3. UNIVERS CREATOR:
“Mereu mai buni, cel puţin egali cu noi înşine”

Mi-as dori ca scoala sa fie vie, mereu deschisa copiilor şi cadrelor didactice, sa reprezinte un loc unde fiecare copil se simte liber, poate sa-şi dezvolte personalitatea şi talentele şi sa se pregătească temeinic pentru integrarea în societatea viitorului. Ochii plini de lumina ai copilului, dornici de cunoaştere, aşteaptă doar picătura de la educator pentru a deveni izvor de creaţie. Să nu lăsăm să piară izvorul şi să avem grijă să dea naştere la ape limpezi şi valoroase.

4. MISIUNE
„Scoala cea mai buna e aceea in care inveţi inainte de toate a invaţa.” (Nicolae Iorga).

Deşi unanim recunoscută ca necesară – în acelaşi timp nu rareori contestată, şcoala rămâne, pe parcursul întregii existenţe a unui individ, punct de reper incontestabil în ceea ce priveşte formarea sa prin educaţie şi instruire.
Imi propun imblanzirea unei flacari, nu umplerea unui vas, sa ii pregatesc pe copii sa se educe ei insisi pe parcursul vietii lor,prin promovarea unui învăţământ modern, centrat pe elev care sa alterneze metodele tradiţionale de învăţare cu metode moderne,in acord cu schimbarile vietii informationale.

5. INOVATIE

1.Faceti ceea ce va place! Nu va aliniati la standarde, ideologii doar pentru ca exista!
2. Puneţi-va amprenta asupra universului, asupra lumii in care traiti! Ganditi-va diferit la viziunea voastra!
3. Puneti-va mintea la contributie, parasiti zona de confort! Ganditi-va diferit la modul in care ganditi!
5. Spuneti „nu“ la o mie de lucruri! Ganditi-va diferit la design!
6. Creaţi experienţe marete! Ganditi-va diferit la experienta oferita de produsul vostru!
7. Fiti stapani pe mesajul pe care il transmiteti! Ganditi-va diferit la povestea voastra!

6. MENTORAT

Fac parte din corpul profesorilor mentori pentru coordonarea efectuării stagiului practic în vederea ocupării unei funcţii didactice si consider ca acest stagiu este foarte important pentru realizarea unei cariere de succes in sistemul de invatamant. Practica scolara demonstreaza ca pregatirea stiintifica initiala a personalului didactic este necesara, dar nu suficienta pentru a garanta creionarea unui portret pedagogic exemplar pentru tanarul cadru didactic. De aceea, stagiul practic permite formarea acelor competente care vor fi utile in decursul carierei didactice.

7. EDUCATIA NONFORMALA

Educatia nonformala a fost definita de catre J. Kleis drept “orice activitate educationala, intentionata si sistematica, desfasurata de obicei in afara scolii traditionale, al carei continut este adaptat nevoilor individului si situatiilor speciale, in scopul maximalizarii invatarii si cunoasterii si al minimalizarii problemelor cu care se confrunta acesta in sistemul formal (stresul notarii in catalog, disciplina impusa, efectuarea temelor)”.
Pledez pentru „scoala paralela”,deoarece asigura cadrul de exersare si de cultivare a diferitelor inclinatii, aptitudini si capacitati, de manifestare a talentelor,prin activitati de autoeducatie la teatru, in excursii, in muzee, in actiuni socio – culturale etc. contribuind la recreerea, la destinderea participantilor precum si la petrecerea organizata a timpului liber.

8. MESERIA DE PARINTE
Unele lucruri probabil se schimbă, dar noi începem şi sfârşim cu familia.”
Anthony Brandt

Relaţia părinte-copil poate fi considerată cea mai importantă dintre relaţiile care se pot forma, în general, între oameni. Misiunea de a fi părinte este deosebit de grea. A fi părinte e o meserie, cu deosebirea că în acest caz trebuie să muncim cu normă întreagă, zi şi noapte, fără să beneficiem de concedii anuale plătite sau de pauzele determinate de reviziile tehnice. E o meserie din care nu se pune problema să ne dăm demisia, o meserie care se învaţă din mers, pe tot parcursul vieţii.
Pe lângă faptul că relaţia părinte –copil este o legătură definitivă şi indestructibilă, ea ar trebui să fie şi cea mai strânsă şi puternică legătură posibilă între oameni. Nimic pe lumea aceasta nu se compară cu o relaţie reuşită şi plină de înţelegere, respect şi iubire, aşa cum este relaţia dintre părinţi şi copiii lor.

9. RELAŢIA ŞCOALᾸ-FAMILIE
Ȋn cӑminul familiei, copiii trebuie sӑ-i respecte pe pӑrinți,ȋn afara cӑminului pe toatӑ lumea,iar ȋn singurӑtate pe ei ȋnșiși”( Demetrius).

Unitatea de acṭiune a ṣcolii ṣi a familiei este o cerinṭӑ de bazӑ pentru buna educaṭie a copiilor.”Familia este ṣcoala ȋn care eṣti deopotrivằ profesor ṣi elev”(Ioan Gyuri Pascu).Ȋntre sarcinile pe care le pune ṣcoala ȋn faṭa copiilor ṣi cele pe care le pune familia trebuie sӑ existe consecvenṭӑ ṣi unitate. Ṣcoala este interesatӑ sӑ colaboreze cu familia,sӑ-ṣi facӑ din ea un aliat,pentru ca acṭiunea sa educativӑ sặ fie mai profundӑ ṣi de duratӑ.Colaborarea ṣcolii cu familia este necesarӑ ṣi ȋn vederea unei informӑri reciproce cu privire la dezvoltarea copilului,la comportarea lui,pentru cunoaṣterea lui din toate punctele de vedere.

Anunțuri

10 gânduri despre &8222;Site-ul Camelia Edu&8221;

  1. Iulia Stanuca zice:

    Exceptional! Este calificativul meu pentru acest site!
    Frumos, facut cu pasiune si daruire… Mai e ceva de spus?
    Succes in continuare!

  2. Gabriela Covalciuc zice:

    Inspirat, original, divin! Binemeritate aprecieri pentru daruirea, pasiunea si inzestrarea care au stat la baza acestei binecuvantate idei! Avalanse de felicitari!

  3. Cornelia Paraschiv zice:

    Un site care emana in acelasi timp iubirea de profesie si iubirea pentru copii – ”Când învăţătorul reuneşte în inima sa dragostea de profesiune şi dragostea de elevi, putem spune că este un învăţător desăvârşit.” L.N.Tolstoi
    Un site in care ne cuibarim cu totii parinti si copii, unde ne redescoperim si devenim o mare familie, unde putem sa ne intoarcem in timp cand dorim, sa retraim fericite amintiri, unde evoluam, devenim mai buni si mai bogati in idei, experiente, mai intelepti si mai profunzi…
    Cu totii, avandu-va pe dvs. si copiii nostri ca liant, traim o viata de om, cum bine zicea Marin Sorescu: „Cu mine se petrece ceva. O viata de om”.
    Va multumim !

  4. Traim prezentul unei lumi care are nevoie mai mult ca oricand de comunicare. De la site-ul Scolii nr. 149 pe care l-am administrat cu mare drag, am decis sa ma opresc la microcosmosul clasei si la universul meu profesional. Pe vremea cand chiar dumneavoastra mi-ati propus aceasta oaza, deja totul era in proiect. Va multumesc pentru sustinere si sper in colaborare, astfel incat acest blog sa-si aiba viata lui!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s