Managementul clasei – Program de formare continuă (1)


În perioada 15 februarie – 10 martie 2013 am participat în cadrul Programului de formare continuă la un curs ce cuprinde:

Titlul proiectului: „PROGRAMUL IT&S (TIC şi strategie didactică) integrat şi inovativ de formare profesională continuă a personalului didactic din regiunile Bucureşti-Ilfov şi Sud-Muntenia”
Solicitant: Inspectoratul :Şcolar al Municipiului Bucureşti
Partener 4: Fundaţia CODECS pentru Leadership

MANAGEMENTUL CLASEI –
GESTIONAREA SITUAŢIILOR DE CRIZĂ – Program de formare continuă
Autorul structurii programului, pe discipline şi teme: dr. ing. mat. MARIAN STAŞ, MPA

Formator: Teodora Vătuiu

Conţinutul programului, pe discipline şi teme

FUNDAMENTE CLASICE ALE MANAGEMENTULUI CLASEI ŞI GESTIONĂRII SITUAŢIILOR DE CRIZĂ
1.1. Delimitări conceptuale: management general, managementul organizaţiei şcolare, managementul clasei de elevi. Roluri, competenţe şi atribuţii ale cadrelor didactice în managementul clasei de elevi
1.2. Dimensiuni ale managementului clasei de elevi: ergonomică; psihologică; socială; normativă; operaţională; inovatoare
1.3. Statusuri, roluri şi relaţii sociale în clasa de elevi. Gestionarea situaţiilor de criză educaţională în clasa de elevi
MODELE ALE EDUCAŢIEI NON-FORMALE ÎN MANAGEMENTUL CLASEI ŞI GESTIONAREA SITUAŢIILOR DE CRIZĂ

2.1. Educaţie centrată pe valori. Delimitări conceptuale. Avantaje şi limite ale aplicării metodelor educaţiei non-formale în managementul clasei şi gestionarea situaţiilor de criză.
2.2. Un cadru de lucru pentru managementul clasei şi gestionarea situaţiilor de criză: EPTP – EU; PERCEPŢII; TRANZACŢII; POLARITĂŢI. model; aplicaţii
2.3. Scenarii EPTP aplicabile în managementul clasei şi gestionarea situaţiilor de criză: structură; analiză critică; avantaje şi limite
ELEMENTE DE FACILITARE (COACHING) CU APLICAŢII ÎN GESTIONAREA SITUAŢIILOR DE CRIZĂ

3.1. Facilitare (coaching): delimitări conceptuale. Avantaje şi limite ale aplicării modelelor de facilitare (coaching) în managementul clasei şi gestionarea situaţilor de criză
3.2. Scenarii de facilitare (coaching): structură; analiză critică; avantaje şi limite

Finalizarea cursului a constat în realizarea unui portofoliu și susținerea acestuia în cadrul unei evaluări desfășurate în data de 16 martie 2013.

Cunoştinţele conceptuale sunt relativ uşor de dobândit prin lecturi şi, mai nou, printr-o căutare pe Internet. Astfel de cunoştinţe pot fi rapid învăţate sau memorate. În schimb, dobåndirea unui know-how necesită dobândirea prin învăţare şi practicare a anumitor comportamente într-un mediu ambiant specific, întocmai cum piloţii petrec multe ore în faţa simulatorului de zbor sau campionii la călărie petrec multe ore călărind. Gestionarea situațiilor de criză va rămâne o perpetuă provocare pentru care ,,Profesorii-faciltatori (coachii) îşi ascultă elevii, dar nu oferă «niciodată» opţiuni sau soluţii!”, dezvoltându-le un mediu favorabil învăţării şi descoperirilor unde elevul își va rezolva propriile probleme, îşi va găsi sau îşi va dezvolta propriile mijloace de a-şi realiza aspiraţiile.

Bibliografie : suportul de curs

IMG_0060 IMG_0019 IMG_0040 SAMSUNG

Anunțuri

4 gânduri despre &8222;Managementul clasei – Program de formare continuă (1)&8221;

    • Multumesc, Ema pentru felicitari, iar data viitoare o sa te anunt cu siguranta! Acest curs face parte dintr-un proiect mai amplu ECDL, pe care l-am parcurs anul trecut. Ceea ce am prezentat in acest articol este modulul III, asa ca am fost chemati sa participam doar cei care am absolvit modulul I.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s