Practica pedagogică: 25.03 – 29.03.2013


Am ajuns la finalul unei săptămâni caracterizate prin formarea adulților în cadrul practicii pedagogice. Am primit studentele de la Facultatea de Sociologie – Psihologie, care s-au înscris la Modulul psihopedagogic, în vederea îmbrățisării profesiei de dascăl. Entuziasmul și emoțiile lor s-au transmis și copiilor care le-au primit cu deschidere și chiar cu aplauze atunci când au susținut orele cu ei. Ce să mai spun, avem copii minunați, afectuoși, bine pregătiți  și chiar flexibili în situații nou întâlnite.

Cu toate acestea îmi exprim îngrijorarea privind pregatirea personalului care va intra în învățământ, deoarece atât pregatirea teoretică, cât și practică este deficitară pentru mulți tineri care studiază în cadrul modulului amintit. Acest lucru se întâmplă în primul rând datorită sistemului care aduce prea puține perioade dedicate practicii și nu în ultimul rând studenților care prestează și alte activități, astfel încât timpul destinat unei riguroase pregătiri se diminuează și pierde din calitate.

Conform Legii învățământului, se va implementa mentoratul de stagiatură, astfel încât proaspeții absolvenți ce devin cadre didactice, să beneficieze de suportul și sprijinul unui coleg cu experiență și cu abilități dobândite prin dezvoltare personală. Profesorii debutanți vor fi preluați de un mentor până la susținerea definitivatului în învățământ.

O altă provocare o reprezintă faptul că mentorii selecționați la nivelul fiecărui județ/ Municipiului București (echipă din care fac și eu parte)  își vor începe activitatea în toamnă fără a avea o formare comună, un curriculum de bază și nici materiale auxiliare.  Și cum flexibilitatea, creativitatea și buna noastră pregătire ne va fi solicitată ca factor primordial în realizarea demersului, nu-mi rămâne decât să sper într-o mai bună organizare din toamnă.

Vă prezint albumul foto de la ultima sesiune a săptămânii care s-a încheiat. Studentele au susținut ore de limba română, matematică și educație plastică. Au avut de completat și caietul de practică sub îndrumarea mea. Au trăit emoția îndrumării copiilor și ne-am luat rămas bun cu promisiunea că voi fi în continuare mentorul lor dacă vor îmbrățișa cariera didactică. Sper ca pasiunea să le netezească drumul acestei profesii, iar dragostea pentru copii să se materializeze mereu în grijă și implicare!

Fotografie0729 Fotografie0727 Fotografie0725 Fotografie0723 Fotografie0720 Fotografie0719 Fotografie0718 Fotografie0716 Fotografie0715

Anunțuri

9 gânduri despre &8222;Practica pedagogică: 25.03 – 29.03.2013&8221;

  1. Buna dimineata !
    Mentoratul de stagiatura,o masura foarte buna !
    Dar, daca nu-i cu suparare, se face in acelasi timp cu MASTERATUL ?
    O saptamana cu mult soare !
    Aliosa.

    • Bine v-am gasit,domnule Aliosa! Ma bucura interesul dumneavoastra si va pot spune ca mentoratul de stagiatura se face dupa absovirea masterului. Stiu ca demersuri de realizare a unui ghid si a unei programe se afla in lucru, asa ca am speranta ca pana in toamna o sa avem la dispozitie toate instrumentele specifice acestei noi functii in invatamant.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s