Splendoare în iarbă!


Splendoare în iarbă – splendoare în intensitatea unei proiecții admirabile! Este un film american din 1961, care relatează o poveste de dragoste, de reprimare a instinctelor primare, cu consecințe în tulburări maniaco-depresive. Lupta dintre conștiința acceptării normelor morale și glasul sincer al iubirii aduce trăiri sfâșâietoare pe care o personalitate fragilă o interiorizează dramatic. Actorii  Natalie Wood (Wilma Dean „Deanie” Loomis) și Warren Beatty (Bud Stamper), niște frumoși și talentați, au transpus în reprezentația lor admirabilă, o autentică trăire, încât glasul inimii lor mi-a întipărit un adânc sentiment de valorizare umană. Este unul din filmele mele preferate pe care nu le-am trădat, chiar dacă cinematografia actuală aduce o atât de diversă fantezie și chiar o realitate, uneori brutal de sinceră!

*

Mă văd și eu surprinsă de ceea ce am început să vă spun, deoarece îmi propusesem să le aduc părinților și copiilor un „remember”, cât se poate de proaspăt al unei zile petrecute împreună.

Liantul ar fi ” Splendoarea în iarbă „, cu care ne-am răsfățat sâmbătă, 11.05.2013! Sigur, titlul este o coincidență, dar o potrivire mai bună pentru ceea ce a fost nu aș fi găsit!

*

Am fost chemată la apel de propria-mi promisiune făcută cu ocazia activității Copacului înflorit. Vă spun sincer că am avut ceva ezitări, gândindu-mă că trebuie să conduc spre joacă o ceată de pițigoi de clasa a doua, înarmată cu: biciclete, role, skater, mingi, palete, precum și harnașamentul adițional: exuberanță, energie, neastâmpăr. Și totuși, provocarea cea mai mare a fost ceata uriașilor, părinții și bunicii, care se temeau de  căpușe, de soare, de iarba înaltă etc.

Filmul s-a desfășurat în trei părți:

1. Copiii au fost lăsați pe mâna mea, dându-le părinților prilejul să se bucure de miresmele proaspete ale florilor din parc, dar și să socializeze prin împărtășiri de gânduri ( fac pariu că în mare parte au vorbit tot despre școală!).

A fost un moment, așteptat de altfel, când cei mici s-au prins cu greu la jocurile de grup, deoarece își doreau libertatea de a se împrăștia ca niște gâze, așa cum știu ei cel mai bine! Mi-am dorit să relaționeze, să învețe să respecte regulile de grup și chiar să învețe să se joace. După mofturile de la început (că le este sete, că-i gâdilă iarba, că ar fi un joc plictisitor), au înțeles că aveau două variante: să plece acasă sau să facă un efort să se adapteze. Au ales a doua variantă, s-au distrat cu adevărat, iar la final mi-au făcut și complimente: că-mi stă bine în jeans și cu părul strâns (asta pentru că la școală mă duc într-o ținută office! ).

Ne-am jucat: Iepurele și ogarul, Șoarecele și pisica, Rațele și vânătorii, Țară – țară vrem ostași!

DSC_0980

2.Am avut parte și de o surpriză: a fost ziua Alexiei Anghelescu, așa că am sărbătorit-o, iar ea ne-a servit cu bomboane și suc. Am ridicat-o în aer de trei ori și i-am făcut urări din suflet. La mulți ani, draga noastră și fie ca destinul să fie pe măsura gingășiei tale!

Cum era momentul unei provocări, am adus mămicile pe post de rățuște la jocul nostru, iar copiii au fost vânătorii. Am avut și o altă variantă când doi părinți – tătici (dl Postolea și dl. Cioroianu) au încercat să-și arate abilitățile de a surprinde copiii, vânându-i cu mingea. Nebunie de joacă, zâmbete, bucurie, descătușare!

DSC_1058

3. Spre bucuria celor mici, am luat o pauză. Ei bine, eu am crezut că va fi o pauză…Pe câțiva am reușit să-i conving la un picnic pe  iarbă lângă un loc de joacă. Am reușit să încingem și un joc cu cărțile: Macao. Alții s-au plimbat cu rolele, cu bicicletele, s-au dus la locul amenajat cu leagăne, tobogane și tiroliană, alții și-au convins tații să joace fotbal.

DSCN1769

Nu știu cum m-am trezit și într-o miniședință cu părinții, când dl. Magiru, entuziasmat, făcea deja propuneri pentru alte întâlniri și în țară și în afară! Cert este că le-am simțit bucuria de a fi împreună ceea ce pentru mine este o MARE SATISFACȚIE!

Concluzia: a fost SPLENDOARE ÎN IARBĂ! Aș putea să va mai spun despre sentimentele mele și despre tot ce am trăit cu acest prilej, dar fotografiile vor derula ele povestea.

DSCN1826

ALBUMUL FOTO 1 (oferit de domnul Laurențiu Benim și editat împreună cu Maria)

ALBUMUL FOTO 2 (oferit de domnul Zinel Dragostin, care ar fi spus ” Inca vreo doua iesiri de acest gen si o sa ne avem – parinti, copii, de-a valma – ca fratii.” )

ALBUMUL FOTO 3 (oferit de doamna Iulia Stănuca)

21 de gânduri despre &8222;Splendoare în iarbă!&8221;

    • Bun venit,domnule Aliosa!
      Ma bucur ca impartasiti aceleasi aprecieri privind filmul, iar despre articol va marturisesc ca am rezerva ca nu am putut surprinde toata atmosfera traita, dar ma bazez si pe comentariile parintilor!
      Va multumesc pentru urari si va transmit si eu ganduri frumoase!

  1. Anghelescu Alexia zice:

    Am petrecut o zi foarte frumoasa alaturi de Doamna si de colegii mei , ne-am distrat foarte bine impreuna si am avut o aniversare minunata care nu as fi vrut sa se termine atat de repede.

    • Alexia, sa fii sanatoasa si sa ai parte de impliniri, de prieteni dragi si de satisfactii scolare! Ma bucur mult ca am putut sa te sarbatorim, mai ales ca ne consideram o alta familie a ta! Te imbratisez cu mare,mare drag!

  2. Anghelescu Alina zice:

    Daca ar fi sa dau un contur tabloului zilei de sambata as surprinde in el zeci de zambete minunate, priviri senine , fete invaluite in veselie si raze de soare , energie vie , dorinta de comunicare si socializare , trairi speciale si emotionante!!!O zi cu adevarat superba dirijata de bagheta magica a Doamnei Edu !Va multumim pentru cadoul primit si va trimitem cu drag tot atatea imbratisari cate suflete ati facut sa vibreza deodata !

  3. Iulia Stanuca zice:

    Mai intai de toate, trebuie sa stiti ca taticii s-au repliat foarte repede si, in timpul sedintei foto pentru mamici, au plecat la un baschet(asta a fost de incalzire). Dar i-am chemat la ordine destul de repede, ca era cazul sa continue antrenamentul cu vanatorii(copiii). Dar ne-au lasat pe noi, mamicile, sa fim vanate… si inca ii mai si invatau cum sa ne vaneze mai bine! Ei, domnilor, s-o-ntoarce roata…
    Am retrait ieri momente ale copilariei, iar copiii s-au bucurat de sansa de a fi impreuna…
    A fost o zi speciala, in care Soarele (asa cum mandru v-a numit Matei S.) a dat o noua orientare Planetelor sale. Bucurie, incantare, prietenie, candoare… toate intr-o singura constelatie, Constelatia Delfinasilor!

    Multumim mult pentru aceasta zi si speram ca dorinta de a repeta aventura sa se concretizeze cat mai curand!

    P.S. La multi ani, Alexia A.! Sa ai o viata senina! Te imbratisam cu mult, mult drag!

    • Simteam eu ca-mi scapa ceva din organizare! Asadar, in timp ce eu eram cu micutii, a fost conditie fizica de antrenament printre tatici! E bine de stiut pentru urmatoarea iesire.Le putem gasi preocupari interesante…
      Multumesc mult pentru comentariul care aduce elemente concludente pentru o zi asa frumoasa!

  4. Am petrecut impreuna o zi frumoasa in aer liber. Atat prezentarea doamnei cat si albumele foto, intregesc bucuria traita intr-o zi speciala. Copiii s-au simtit foarte bine, iar parintii de asemenea. Chiar mi-a placut atmosfera prietenoasa din interiorul grupului. Desi suntem doar de doi ani impreuna, ca si grup, senzatia mea este ca s-au legat prietenii frumoase – atat intre copii, cat si intre parinti. Felicitari tuturor pentru asta ! Multumim doamnei pentru originalitatea de care da dovada, pentru actiunile si realizarile minunate impreuna cu copiii.

  5. Elena Gologan zice:

    Ma bucur ca am putut ajunge la aceasta iesire in parcul Iore. A fost cea mai frumoasa joaca de pana acum. De-abia astept sa mai organizati si alte intalniri de genul acesta! Va doresc o seara minunata! Cu drag ,Elena Gologan.

  6. film extraordinar ….in adolescenta,vazut alb-negru,alergam de la liceu cand stiam ca va fi difuzat…emotii cat cuprinde,lacrimi si multa tristete la final….poate ca sunt prea senzitiva,insa mi-a ramas in suflet .
    Voi sa va bucurati de fiecare data de magia atingerii firlui de iarba.Mirosul ei inspira atata prospetime…. sa fii bine Camelia si cand mai iesi la iarba verde aminteste-ti si de cei care o fac mai rar🙂

    • Cand am gandit titlul pentru articolul acesta, nu am putut sa evit emotia care m-a cuprins aducandu-mi aminte de film. Ma bucur mult ca o impartasesti cu mine. Si eu l-am vazut tot alb-negru,dar parca nici nu mi-as fi dorit altceva…Scenariul a primit Premiul Oscar si cred ca reprezinta o realitate emblematica pentru generatia noastra (imi permit sa spun asta, intelegand ca suntem apropiate ca varsta).
      Iti multumesc mult, mult pentru popasul si pentru urarile facute! Salutari de pretuire din partea mea!

  7. Gabriela Covalciuc zice:

    Nici acum nu-mi dau seama daca telepatia gandurilor ma amuza sau ma emotioneaza. Cert este ca ma surprinde placut ori de cate ori constat ca un gand de-al meu a fost transpus intr-o descriere, de catre o alta persoana, fara ca eu sa-l fi facut cunoscut inainte:) Exact la titlul „Splendoare in iarba” m-am gandit si eu cand am postat fotografiile din parcul IOR, insa l-am adaptat prin „Socializare in iarba”, tocmai fiindca stiam ca filmul la al carui titlu ma dusese gandul era unul de dragoste si mi-a fost putin teama ca nu se va regasi printre jocurile copiilor. In realitate, insa, se potrivea perfect! Felicitari pentru inspiratie si pentru paralela dintre cele doua scenarii!

    • Il vostro cuore conosce la gioia di ricevere.
      Grazie per la visita e così belle parole!
      Saluti,
      Camelia
      Inima dumneavoastra stie sa primeasca bucuria.
      Multumesc mult pentru vizita si pentru cuvintele atat de frumoase!
      Salutari,
      Camelia

  8. Cornelia Paraschiv zice:

    Splendoare in iarba, stralucire in ochii copiilor mici si mari, soare si caldura in suflete, jocuri, picnic si o aniversare emotionanta, ce ne puteam dori mai mult? A fost o zi de pomina, ne-am jucat impreuna parinti si copii, am socializat, ne-am imprietenit,..Astept cu nerabdare urmatoarea data cand vom juca ratele si vanatorii impreuna cu copiii…Pe curand!

    • Am fost incantata ca si dumneavoaastra, parintii, v-ati prins in joaca noastra! Cred ca e nevoie de un astfel de prilej caci disponibilitate aveti din plin…Voi spune si eu la fel ca dumneavoastra, un optimist : Pe curand!

Lasă un răspuns

