Normalitatea vremurilor


Delfinașii mei sunt dintre acei copii care fac parte din familii normale pentru vremurile în care trăim: părinții lucrează până târziu, copiii au bone sau merg la after-school, dar sunt dispuși să plătească pentru orice investiție necesară pentru dezvoltarea artistică, sportivă, intelectuală a copilului; sunt alături de școală la fiecare chemare, se implică ori de câte ori eu vin cu idei de activități nonformale sau extrașcolare.

În fiecare familie mai sunt și probleme, atât între părinți, dar și privind relaționarea cu copilul și de aceea este necesară consilierea. Comportamentul școlar își are, în proporție covârșitoare, corespondent în mediul familial.

V-am povestit anterior că am fost cu copiii la teatru. În drum spre destinație, o fetiță se apropie, mă ia de mână și-mi spune că ar vrea să discute cu mine pentru că are nevoie de un sfat. Am fost surprinsă de maturitatea gestului și încercând să-i asigur intimitatea, am aflat că era foarte supărată deoarece părinții se ceartă, că locuiesc în camere diferite și nu-și mai vorbesc. Am sfătuit-o să aibă răbdare, să înteleagă faptul că sunt probleme de oameni mari și că dragostea lor pentru fetiță nu s-a schimbat. I-am promis că vorbim în fiecare zi, iar a doua zi chiar a revenit la mine cu acest subiect, doar că era fericită deoarece părinții s-au împăcat. Probabil nu era prima dată când fetița a trecut printr-un astfel de episod și îndrăznesc să-mi asum scepticismul rezolvării imediate a conflictului. Sper ca părinții să găsească resurse interioare pentru a remedia cu adevărat situația.

Sunt și alte tipuri de situații pe care mi le prezintă copiii: de la faptul că au vreun frate/soră mult prea autoritar/ă, că li se vorbește cu etichetări și continuând cu lipsa de răbdare a părinților pentru sprijinul la efectuarea temelor. Noi le categorisim normale, dar efectele pot fi devastatoare pentru copil!

Dragi părinți, sfaturi nu vă dau…știu că interesul dumneavoastra spre parentig s-a deschis mult în ultima perioada. Vă iau totuși de mână și vă așez mai aproape de copil, ca să-l puteți asculta mai bine, ca să-l puteți vedea prin ochii lui și simți prin limbajul necuvântat. Armonia se împletește prin comunicare. Vă mulțumesc în numele celor mici!

Lasă un răspuns

