Am îndrăznit să fiu EUL copil!


Știm că prin ființa noastră zburdă cele trei galaxii ale EU-lui: Starea de Copil, Starea de Părinte și Starea de Adult. Fiecare cuprinde un ansamblu vast de stele glazurate în emoții , praf cosmic ce strălucește sub adaptări, gaze și alte obiecte cerești ce interferează cu personalitatea noastră, toate menținute împreună de atractia gravitațională a sentimentelor.

  Pentru ca universul interior să aibă o funcționare psihică echilibrată avem nevoie de toate cele trei stări, așa că sunt permise teleportări, joaca cu nebuloasa, dar și responsabilitatea de a ne ilumina gândurile lângă strălucirea unui quasar dat de toată experiența acumulată de-a lungul anilor-galactici!

*

Mă întorc la origini: STAREA DE COPIL este atunci când ne exprimăm deschis emoțiile sau când dimpotrivă, ne adaptăm imediat cerințelor mediului extern. Adăpostim în noi doi copii – un copil spontan și unul adaptat, dar pot deveni mai “numeroși”…

Vă spun în cunoștință de cauză: este cu adevărat un act de curaj să-ți activezi STAREA DE COPIL printre copii. Dacă ți se întâmplă printre adulți, se descătușează o anume reciprocitate și oricum ai și autocenzura ca interpunere de universuri (relaționare adaptată). În schimb, eu m-am aruncat într-o citoplasmă a universului infantil…

Data stelară: 5 iunie 2013 (Cireșarul Pământean);

Constelația: Andromeda – Parcul de distracții: Alex & Emma – Pietroșani/Pitești;

Scopul stabilit de Convenția Copiilor Supergalactici: juxtapunerea COPIL – JOACĂ, ca deziderat suprem pentru un echilibrul macrocosmic – excursie;

Jurnal de bord (pe scurt):

– întâlnirea cu ființe (de la Ferma animalelor) pe care unii elevi doar în cărți le-au văzut: vaca, vițelul, oaia, rața, gâsca etc.;

– plimbarea cu un mijloc de transport cu patru picioare scurte: cu poneiul;

– zbor deasupra ierbii cu tiroliana;

– la alegere, andocarea elevilor la diverse spații de refacere: plimbare cu ATV-ul, tir cu arcul, plutirea în mingi gonflabile pe apă, plimbarea cu bărcuța, pictură pe față, tobogane, leagăne, balansoar etc.

– activitate de modelat lutul, prilej de cunoaștere a obiceiurilor unor rătăciți prin univers – oamenii;

– vizitarea unui lăcaș care exprimă mesajul sacrificiului prin artă – catharsisul simbolizat de Mănăstirea Curtea de Argeș.

Unde m-am aflat eu?! Eram în EUL COPIL SPONTAN: m-am mișcat liber, am vorbit energic, cu pasiune, cu modulații ale glasului, am râs mult și zgomotos, am fost cuprinsă de curiozitate și dornică să experimentez, nu am mai fost diplomată și nici atentă la context.

După trăirea într-o veșnicie (așa mi s-a părut mie) a acestei ipostaze, am trecut la Eul Copil Adaptat – am respectat uzanțele, am studiat atentă mediul și mi-am revenit numaidecât la starea de Adult și apoi de Părinte, aducând elevii teferi acasă și cu sufletul încântat.

Totuși, sigur am revenit la vârsta cronologică sau am rămas prinsă în vortexul timpului?! Spun acest lucru deoarece articolul meu ar fi trebuit sintetizat astfel: de Ziua Învățătorului, am fost cu copiii într-o excursie, unde ne-am distrat și ne-am pus în ipostaze pe care le vom considera valori printre amintiri.

20130605_122211 20130605_154630   20130605_121531 20130605_132145

20130605_110016 20130605_165944

Panou de comandă: ALBUMUL FOTO

Vă este dor să vă transpuneți în Eul copil? Cum v-ar plăcea să vă trăiți starea?

44 thoughts on “Am îndrăznit să fiu EUL copil!

  1. Sarut mana, cu tot respectul si admiratia, nu numai a mea si a sotiei..ci si a altora apropiati si implicati stradaniei DUMNEAVOASTRA !
    Cunosc copii care au plans cand se termina anul sau scoala; mamica lor le spunea: nu mai plange, mamica, vorbesc cu doamna sa faca o exceptie, sa te tina la scoala pana la pensie, daca iti place asa mult !!
    Cum sa vrei sa se termine o scoala care este o poveste de vis, in care , pe nebagate de seama, acumulezi cunostiinte, educatie si te umpli de un puternic sentiment de iubire si dragoste fata de oameni, copii si nu numai si natura!
    Toate de la o asa devotata si indragostita de cea mai nobila, utila si grea MESERIE, O DOAMNA INVATATOARE MODESTA SI MEREU IN CERCETAREA SUBIECTILOR !
    Sunteti un foarte reprezentativ urmas al generatiilor sclipitoare de ANONIMI INVATATORI, care au dat tarii noastre (cat o mai fi…) generatii dupa generatii !
    Nu sunteti raspunzatori de evolutia elevilor, pe mai departe, in cadrul scolilor urmat urma urmatoa

  2. continui, pen’ca nustiu ce s-a intamplat, am fost blocat…………………………
    in cadrul scolilor urmatoare, „primenind” societatea cu forte noi, alterate sau imbogatite pe parcurs !!!!!! Va dorim sanatate, succes in ceea ce faceti si dragostea ce o daruiti sa se intoarca spre Dvs. inmiit , macar in sentimente !
    va multumim, cu stipa, CP si famiia

    • Cu o asemenea pledoarie de aprecieri se pare ca sunt asigurata de rezerve sufletesti pentru mai multe generatii de aici inainte!

      Pentru a avea copii echilibrati si rezultate pozitive este nevoie de un demers in echipa. Parintii de la clasa sunt minunati, constienti de rolul covarsitor in viata copilului si de aceea le apreciez deschiderea spre informare, formare si colaborare.

      Va transmit ganduri de plecaciune in fata sufletului dumneavoastra atat de frumos si de generos! Sa aveti sanatate si viata infloritoare!

    • A fost o zi incarcata de multe valente.
      Copiii s-au jucat, dar au si incercat sa deprinda tehnica modelajului cu lut. Au fost pusi in situatia sa colaboreze si sa relationeze.
      Claudio, iti multumesc pentru complimente si iti transmit un salut respectuos!

      Stata una giornata piena di molti fatete.Copiii sono stati giocati, ma hanno cercato di imparare la tecnica di modellazione con la creta. Sono stati messi in condizione di collaborare e connettersi.
      Claudio, grazie per i complimenti e mi rispettosamente mandano te saluti!

    • Ma bucur sa interferez cu persoane care au experiente comune cu copiii. Poate vom reusi sa aprofundam subiectul…
      Despre indrazneala mea, ea este cu adevarat curajoasa, pentru ca un adult care face pe copilul printre copii, risca sa fie invaluit de ridicol. Eu am depasit un prag critic al sensibilitatii infantile si am reusit sa fiu alaturi de copii in joaca lor, intr-un mod „decent”.
      Multumesc pentru daruirea gandurilor si pentru vizita!

  3. Mihaela Benim spune:

    Sunteti incredibila!

    Cum ar putea acesti copii sa nu va iubeasca asa cum va iubesc????

    Am sentimentul ca atunci cand acesti copii vor trece in clasa a V-a va trebui sa predati, in acelasi timp, la doua generatii de copii. Dimineata vor fi la cursurile Dvs. alaturi de cei mici (pentru ca nu vor putea trai fara prezenta doamnei lor) iar dupa amiaza la ale lor.
    Maria a plans 3 saptamani la inceputul clasei I, nici nu vreau sa ma gandesc cat va plange la sfarsitul clasei a IV-a si cat va sta pe la usa Dvs. incepand din clasa a V-a.

    Cu respect, cu admiratie, cu drag si cu multe alte sentimente care ma invaluie de fiecare data cand ma gandesc la invatatoarea deosebita a copilului meu.

    • O, ce razbunare dulce ati pogorat asupra mea: ma faceti sa lacrimez de bucuria a ceea ce-mi transmiteti. Ma simt implinita!
      Da, Maria a plans mult la inceputul clasei I si acum este o minune de copil. Asa a fost sa fie drumul, cu obstacole, ca sa putem aprecia mai apoi traseul.
      Pentru clasa a V-a, sa avem inca rabdare, pentru ca fiecare etapa va veni cu provocarea ei. Oricum, eu le voi fi alaturi chiar si cand vor fi adulti si vor avea nevoie de mine!
      Chiar si cu timpul in spatele lor, sentimentele isi au o anume statornicie, iar eu nu voi uita!

      Va imbratisez sufletul sensibil si va multumesc mult,mult!

      • Maria Benim spune:

        Multumim pentru aprecierile la adresa Mariei. O buna parte din copilul minunat vi se datoreaza.
        In ceea ce priveste sentimentele, sunt covinsa ca fiecare copil pe care il modelati are si va avea intotdeauna locul lui in sufletul Dvs.

        Un infinit de imbratisari pline de caldura.

      • Mihaela Benim spune:

        Eroare tehnica. Nu am vrut sa bag copilul la inaintare. Gandurile erau ale mele si nu ale copilului. Nu ca Maria nu v-ar multumi pentru ca ii sunteti mereu aproape.

        • Sa va spun sincer, Maria va fi mereu intre noi…este liantul lipit de sufletele amanduroara! Faptul ca-mi transmiteti si sentimente personale, ma determina sa spun ca sunteti parte din echipajul nostru. Sa va pregatiti pentru urmatoarea calatorie!

  4. Va multumim inca o data pentru frumoasele activitati petrecute cu copiii nostri, activitati cum bine stim-benefice pentru ei. Reusiti de fiecare data sa-i bucurati cu astfel de evenimente recreative, iar ei raman cu amintiri de neuitat.

  5. Elena Gologan spune:

    A fost cu adevarat o excurie superba! Locurile de joaca au fost atractive iar acol-o unde se picta pe fata mi-a placut mult. Cel mai mult mi-a placut la ferma de animale: cainii, fazanii, pauni si porumbeii. La locurile de joaca eu m-am dat in: mingiile gonflabile pe apa,m-am pictat pe fata,m-am dat in tiroriana. Nu prea am vrut sa ma plimb cu poneii pentru ca erau mici si de-abia ne puteau tine…Mancarea a fost delicioasa. Eu am mancat cate doua portii din fiecare fel. La Manastirea ,,Curtea de Arges” unde a fost zidita Ana, eu cred ca e numai un mit. Adica ceva care nu se stie daca s-a intamplat cu adevarat. Spun acest lucru pentru ca: 1. Manole, nu ar fi putut suporta ca sotia lui sa fie zidita; 2. Ana, nu era atat de inalta incat sa ajunga asa de sus pana la punctul rosu de pe Manastire si 3. Ana, nu putea sa treaca de una singura prin:ger, ploaie, ninsoare si zapuseala. In plus nu se poate ca, Manole, sa-si doresca sa fie: ger, ploaie, ninsoare si zapuseala si, sa se intample dintr-o data. A fost o excursie minunata!
    Totul este de retinut si de spus mai departe la parinti, bunici, strabunici si copii. Va doresc o seara minunata. Cu respect Elena.

    • Elena, esti formidabila! Ai facut un film al excursiei in cuvinte. Este foarte important pentru mine sa stiu cum v-ati simtit si ce ar fi de preferat pentru viitoarele excursii. Te-a impresionat legenda Mesterului Manole si promit ca in anul scolar urmator sa aprofundam acest subiect, chiar la orele de la clasa.
      Te imbratisez cu drag!

  6. Cornelia Paraschiv spune:

    Va dorim sa va bucurati de cat mai multe excursii in galaxia EU-COPIL, alaturi de copiii nostri care au privilegiul sa calatoreasca alaturi de DVS. in aceasta lume mirifica a copilariei…Si astfel fac o paralela trecand la atmosfera de cantec si voie buna, care dainuie de cateva zile in casa datorita faptului ca Paul repeta pentru serbare „O lume minunata”.

Lasă un răspuns

