„Copiii mei”: Cristian Covalciuc ( Doctorul îmbrăţişărilor )


” – Sunteţi supărată, doamna Edu?”

Gândurile îmi sunt readuse la o stare de trezire şi privirea mi se opreşte asupra unui băieţel de nouă ani din Orăşelul D. Cum a reuşit el să-mi descifreze starea?! Mi se pare o schimbare de roluri, pentru că EU sunt cea care trebuie să cunoască copiii, EU trebuie să le vin în întâmpinarea nevoilor, Eu trebuie să le identific neliniştile şi să-i ajut să comunice şi să se echilibreze.

 Să te întrebe acest lucru un copil de nouă ani e ca şi cum o vitetate mică, dar completă în ale simţirilor profunde, ţi se cuibăreşte în suflet, îşi aşază stetoscopul, îţi ascultă zgomotele interioare şi-ţi prescrie direct tratamenul, fără anamneză, fară diagnostic.

*

Mânuţe moi, dar cuprinzătoare, gest gingaş, dar ferm, îmbrăţişare dăruită de Cristian cu toată sinceritatea unei persoane care nu aşteaptă nimic în schimb şi îţi oferă doar medicamentul miraculos.

Îl cunosc pe acest doctor al îmbrăţişărilor de pe vremea când îl aveam sub ocrotire şi pe fratele său, un băiat de o eleganţă şi de o seriozitate cum întâlneşti doar în cazuri de excepţie. Mezinul a avut de înfruntat umbra atât de apreciată a marelui înaintaş. Acum, pot spune că a crescut un vlăstar la fel de special, dar cu o individualitate care îi valorizează personalitatea.

Trubadur al sentimentelor, Cristian bucură populaţia oraşului cu ritmuri optimiste, prieteneşti, dar şi cu jocul actoricesc, care dă expresivitate oricărei lecturi sau oricărui rol interpretat de el. Mărturie ar fi serbările şcolare şi participarea (alături de alţi colegi din clasă), la spectacolul Harap-Alb, jucat cu ocazia încheierii cursurilor de teatru organizat în cadrul Proiectului Pepiniera de talente.

Zilele oraşului sunt în sărbătoare atunci când trece pe la catedra primăriei şi lasă argumentele scrise pentru preocupările de la cabinetul său: Gazeta Matematică, culegeri şi caiete pentru activităţile suplimentare la limba română şi la matematică. De fiecare dată impresionează prin  amploarea şi corectitudinea celor lucrate.

Aşa cum îl vedem prezent în viaţa oraşului, distins şi gentil, în aceeaşi măsură se defineşte în postura de cercetaş al vieţii sub lupă. Realizează portofolii care vorbesc prin imagini şi prin conţinut despre lumea animalelor, dar chiar şi a poveştilor sau a istoriei neamului.

Pinocchio – Curriculum vitae

Copiii oferă lecţia de patriotism sincer

Mărţişoare hand made by Cristi

Călător în lumea animalelor, Cristian

Amintiri din vacanţa de iarnă

Braţele mele îmi şoptesc o dorinţă ce se lasă traversată de fiorul unui gest pe cât de firesc, pe atât de încărcat de sensuri: te îmbrăţişez, Cristi, la rândul meu şi te strâng la piept cu duioşie şi recunoştinţă! Fii doctorul de sentimente, cu ţinuta ta impecabilă şi cu replicile unei gândiri ascuţite (cum se întâmplă pe la ore), fii avocatul celor buni şi drepţi ( aşa cum ne-ai dovedit-o) şi viaţa îţi va oferi căi deschise pentru a fi rege ( aşa cum ai exprimat în filmuleţul de la premiere)!

26 thoughts on “„Copiii mei”: Cristian Covalciuc ( Doctorul îmbrăţişărilor )

  1. monica radu spune:

    Ca beneficiar al imbratisarilor distinsului baietel prezentat atat de frumos de dumneavoastra,depun marturie scrisa in ceea ce priveste puterea lor tamaduitoare.Multumim, dragul meu castoras!

    • Am vrut sa raspund la intrebare chiar in articol, apoi am lasat-o ca pe o generalizare. In viata fiecaruia apar momente de tensiune sufleteasca sau nelinisti. Cand intru la clasa ar trebui sa-mi las problemele la usa, dar nu reusesc mereu, iar copiii simt asta.
      Dar, din cand in cand, o sa ma prefac putin, doar doar primesc imbratisarea lui Cristi! Are o stransoare asa calda si asa plina de dragoste ca ma topeste!
      Senin in suflet va doresc si eu! Multumesc mult pentru tot!

  2. Cornelia spune:

    Confirm si eu ca o imbratisare are puteri miraculoase de vindecare…Ar bine sa ne imbratisam in fiecare zi cu cei dragi, sa transmitem energia noastra pozitiva celor tristi. Imbratisari Doamnei, tuturor copiilor si asteptam imbratisari, in special, de la Cristi, care are doctoratul in domeniu!

  3. Iulia Stanuca spune:

    Eu nu ma pot mandri cu o imbratisare stransa oferita de Cristi, dar pot sa va spun cata terapie poate face cu zambetul lui cald! Asa isi etaleaza Cristi sufletul sincer si frumos!
    Felicitari celor ce au contribuit la modelarea acestui “copil-monument” de bunatate!

    Speram ca atunci cand vei fi celebru, asa cum iti doresti, sa ne treci pe lista de prioritati la concerte!
    Multumim anticipat si iti dorim mult SUCCES!
    Nu uitam sa te imbratisam cu drag si sa iti dorim vacanta placuta in continuare!

    • În concluzie,ca să ne cunoaştem mai bine, trebuie să stăm mai mult pe lângă copii! Suntem oare pregătiţi să primim adevărul descoperit astfel?! Uneori,sunt brutal de sinceri,dar nu au intenţii de răzbunare ca adulţii…ei spun direct ce văd şi ce simt.
      Mulţumesc mult pentru popas!

      • bursucel spune:

        Nu fugisem încă, deși ar fi vremea, că iar sar calul și mă prinde dimineața tot căutând și căutând…
        Mie-mi place la nebunie sinceritatea asta a lor. Poate unde consider că mă ajută teribil de tare în a fi mai bună. Pentru că așa-s copiii – ești bun, ai șansa să-ți rămână alături. Altminteri îi pierzi…
        Noapte frumoasă, Camelia!🙂
        Acum chiar fug.😉

  4. fenomenal,nici macar nu am stiut ca pot plange atat😀 ..mai ales ca am auzit si de Harap Alb si alte povestioare care mereu ne aduc nostalgia copilarie ,insa de data aceasta ,acea nostalgie a vremurilor se „intampla” intr-un cadru profesional .Toata admiratia ,absolut si mai vreau sa aud si despre alte basme ,de la Petre Ispirescu ,multe multe😀 !!!!

  5. sunt onorata ,desi eu sunt copilul ce adora ultima banca😀 ,cred ca in acele vremuri ,acolo aveam libertatea sa gandesc mai mult .Referitor la povestioare si creatie,din punctul meu de vedere ,este exact ceea ce vad ca modelati deja in sufletelele lor,curajul in primul rand,libertatea de a se exprima ,curiozitatea de a cunoaste lucruri noi,de a descoperi comori si nu in ultimul rand armonia si iubirea fata de natura .Dragostea si devotamentul d-voastra pentru ceea ce faceti e baza tuturor si nu in ultimul rand ,acea enorma atentie pentru detalii,minunat !!!

    • Lumea copiilor este fascinanta daca ai rabdarea sa te simti liber in povestea ei. Ma inclin in fata cuvintelor atat de generoase si va doresc sa aveti parte de frumoase vibratii sufletesti, fiind convinsa ca aveti un suflet atat de minunat,care stie sa rezoneze!

  6. maricica spune:

    ce pot spune? este o minune cereasca sa vad atatia copii minunati adunati intr-un orasel magic… ce sa mai zic de cea care conduce oraselul. as vota oricand cu asa o „primarita”!🙂

    • Va asteptam la vot! Avem multe de facut in orasel si vom avea nevoie de opinia si sprijinul dumneavoastra! S-ar putea sa va iau in echipa de consiliere, pentru ca aveti calitati dovedite!
      Va imbratisez cu drag si va multumesc mult, mult pentru cuvintele dragi!

  7. Gabriela Covalciuc spune:

    Perioada vacantei, in care a fost publicat minunatul articol, a facut sa iau cunostinta mai tarziu asupra surprizei ce avea sa-mi bucure atat de mult sufletul. Sunt mama lui Cristian, doctorul imbratisarilor, cum frumos l-a supranumit insusi mentorul lui, si consider ca sunt privilegiata, in aceasta calitate, intrucat simt cel mai des binefacerile acestor manifestari afective. Sunt incantata sa primesc reconfirmarea faptului ca fiul meu manifesta o reala forma de empatie atat fata de colegii si prietenii sai, cat si fata de persoanele adulte cu care interactioneaza. Cine ar fi putut sa-i picteze mai bine sufletul lui Cristian decat o fiinta aparte, care indrageste atat de mult copiii? Multumesc inca o data Doamnei Edu pentru neobosita implicare in activitatea si destinele copiilor nostri! Maniera autentica sub care dansa intelege sa-si exercite profesiunea, dovedeste, fara putinta de tagada, ca rolul profesorilor nu se limiteaza la simpla indeletnicire de predare a cunostintelor de specialitate, ci presupune, mai intai de toate, o reala implicare sufleteasca. Am spus-o si o voi repeta cu fiecare ocazie: copiii mei au avut sansa sa fie indrumati de un alt fel de cadru didactic! Eu insami ma consider norocoasa, fiindca am vazut pasii copiilor mei calauziti de un suflet ales. Par cuvinte mari, dar ele nu fac altceva decat sa oglindeasca realitatea! De asemenea, multumesc tuturor celor care au impartasit cu mine bucuria si mirajul pe care le-au emanat cuvintele sub care a fost conceputa descrierea fiului meu! Felicitari „primarului” sub a carui obladuire se afla „locuitorii” Oraselului D!:)

    • Mesajul dumneavoastra este un elogiu pe care l-as inscriptiona alaturi de axioma ” Unde dragoste de copii nu e, nimic nu e!”. Comentariile de sustinere din partea colegilor exprima sinceritatea descrierii mele. Cristian este un baiat deosebit asa ca va felicit pe amandoi!
      Multumesc atat dumneavoastra cat si parintilor si vizitatorilor, care au adus aici apropieri verbale si va doresc impliniri alaturi de copiii dumneavoastra!

Lasă un răspuns

