Admiterea în licee 2013


Pentru cei interesaţi:

http://admitere.edu.ro/

Rezultatele actualizate ale repartizării în licee ADLIC 2013.

   Ierarhia la nivel județean/ a municipiului București.

   Planul de şcolarizare 2013

   Algoritmul de repartizare în licee 2013.

 

20 thoughts on “Admiterea în licee 2013

      • Cunosc destul de bine problema și, cu regret o spun, cele două licee sunt pepiniere pentru universități din străinătate. Cel puțin cei care optează pentru clasele de la „bilingv” pleacă din start cu gândul de a studia după liceu în Anglia, Norvegia, Suedia, Germania.

          • Chiar nu doream să revenim în această zonă. Dar când modul în care au fost elaborate subiectele la evaluare anul acesta, fără a exista măcar un subpunct care să facă diferența între un copil de 10 și unul de 7, când acești copii se simt cumva furați încă de la sfârșitul clasei a VIII-a, cu ce argumente îi poți întoarce din drum ? Astăzi am citit despre locul I obținut de România la Olimpiada internațională de fizică cu, sper să nu greșesc, două medalii de aur și trei de argint. Câți dintre copiii aceștia crezi că vor rămâne în țară ?

            • Informaţiile despre premiile obţinute la Olimpiada internaţională de fizica sunt corecte şi am ascultat şi declaraţiile unor copii. Aceştia spun că vor să studieze în străinătate, dar şi-ar dori să se întoarcă în ţară la finalizarea lor. Copiii aceştia dau şanse sistemului, dar şi mie îmi este teamă că nu vor primi răsplată printr-un loc de muncă corespunzător pregătirii lor. Mă doare să ştiu că se pune o temelie,dar undeva pe traseu, mulţi copii se pierd.
              Am o durere înăbuşită şi rezonez la tot ceea ce ai spus. Cu toate acestea eu tot sper ca măcar la nivelul universului meu să pot planta valori pozitive (şi poate că nu toate se vor spulbera), dar şi speranţa. Sunt utopica?!

            • Despre elaborarea subiectelor am şi eu un mare of: extremele sunt paguboase, cu evidente consecinţe legate de evaluarea obiectivă. Şi la nivelul nostru de învăţământ primar e un întreg împăienjeniş. Că fiecare concurs are tipologia sa înteleg, dar se formulează subiecte cu mult peste programa şcolară (la unele), acest lucru manifetându-se în situaţia în care ne plângem că avem o programă supraîncărcată.
              La un moment dat, copilul nici nu mai ştie clar unde se situează şi chiar îşi pierde încrederea în sine.
              După cele întâmplate anul acesta la clasa a VIII-a se aşteaptă îndreptarea situaţiei, adică subiecte elaborate pe nivel de dificultate, dar există riscul să fie mult, mult mai dificile. Părinţii deja simt presiunea!
              Sunt mari probleme în sistem şi încercăm, noi optimiştii, să-i motivăm cumva pe copii să înveţe, iar pe părinţi să-i susţină. Vom reuşi?!

              • Prefer mediocri supărați pe gradul de dificultate al unor probleme, vârfurilor dezamăgite c-au obținut aceeași notă cu unul situat ca nivel în a doua jumătate a clasei. Până la urmă 10-le e 10. Nu-i pentru toată lumea. Dacă vom continua să amestecăm elitele, copiii ce depun eforturi pentru a fi cei mai buni, cu feisbuciștii și counter-striker-ii, nu ajungem nicăieri. Cunosc un exemplu concret : o fată cu părinți super potenți financiar, a terminat 5-8 cu 10 pe linie. La evaluare a luat 9,94. A intrat la un liceu foarte bun (cel de pe locul III din ierarhia națională). Niciodată, dar absolut niciodată nu a obținut vreun rezultat notabil la creun concurs ori olimpiadă școlară. Ba dimpotrivă alți copii deja ăși făcuseră un obicei din a râde întrebând : „De data asta cât ai luat peste punctul din oficiu ?” Alături de ea a mai intrat la același liceu un copil cu media puțin peste 7 (părinții au descoperit peste noapte că sunt rromi). Din aceeași școală, unui copil cu performanțe deosebite la olimpiade, a fost „țăcat” sistematic la muzică. Tot el, olimpicul, a „trântit” un subiect. „Am pierdut prea mult timp cu el, mi se părea mult, mult prea simplu și am crezut că are vreo șmecherie de care nu reușeam să mă prind.”. A intrat și el tot unde și-a dorit deși liceul este mai slab cotat decât al celor din prima parte a comentariului meu.

                • Recunosc faptul că sunt anomalii în sistemul de evaluare, iar copiii trebuie învăţaţi să fie competitivi. Satisfacţia să o aibă după muncă asiduă şi obţinută pe merit. Şi pentru noi, cadrele didactice, este o adevărată piatră de încercare motivarea copiilor şi pe deasupra şi adaptarea la un sistem de evaluare inexact. Copiii au calificative la ciclul primar şi după patru ani trebuie să se reevalueze pentru că nu mai pricep de ce sunt diferenţe de notare, de la FB, ajung la 7 sau 8!
                  Ar fi atâtea de spus!
                  Despre subiectele la evaluările naţionale sunt de acord să fie date pe nivel de dificultate, iar pentru 10 să fie cu adevărat bine definit.
                  Mulţumesc mult pentru implicarea în această discuţie şi mă bucur pentru faptul că sunt oameni care vor să îmbunătăţească un sistem care ar trebui să fie o prioritate.

  1. @ Buna seara !
    Admiterea in liceu conform repartitiei ” calculatorului ” ,
    este cea mai proasta hotarare a ME .
    Datorita acestei hotarari,elevii claselor V-VIII,
    primesc chiar daca nu merita,
    NOTE foarte mari ca sa ajunga la un liceu cu renume.
    Asemenea elevi, pe timpul celor 4 ani de liceu,
    neavand solide cunostinte la matematica in mod deosebit,
    clacheaza iar la BAC se intreaba de ce n-au facut nimic………….
    Dupa mine, ar trebui reintrodus EXAMENUL de ADMITERE in liceu
    sungurul mod de departajare corecta a valorii candidatilor.
    Aliosa.

    • E un subiect aprig discutat! Eu ma gândesc la un sistem de evaluare naţională supus echilibrului: şi mediile din clasele V – VIII (astfel încât elevii să se pregătească şi la alte discipline, nu numai la limba română şi la matematică), dar şi examen de admitere, cu pondere mai mare pentru ultimul (astfel încât să fie o selecţie a copiilor bine pregătiţi).
      Problema este alta: conform Legii învăţământului, peste doi ani se va lua în considerare portofoliul educaţional al fiecărui elev, cu pondere importantă pentru accedere la liceu. În acest moment nu prea se ştie ce trebuie să conţină acesta şi nici criteriile de evaluare nu ştiu să fie elaborate! Să vedeţi atunci vânătoare de hârtii!
      Noi continuăm să ne facem treaba la clasă şi sper ca elevii mei să fie mereu pregătiţi, aşa încât orice schimbare să nu-i ia prin surprindere!

  2. @ Buna dimineata !
    Poate v-ati intrebat in sinea dumneavoastra de ce ma preocupa pe mine admiterea in liceu . S-ar putea sa fiu acuzat de detractorii mei ( si nu sunt putini .. ) de una si de alta dar, DUMNEZEU mi-e martor ca ma preocupa prezentul dar si VIITORUL ROMANIEI ! Cum ne crestem COPIII asa ne vor ingriji si ei la batranete !!!
    Confor Legii invatamantului schimbata cum se schimba si ministrii ,
    viitorul educatiei si a pregatirii copiilor mi se pare inca neclar.
    Multumesc pentru pertinentul raspuns !
    Cu stima,
    Aliosa.

    • Buna dimineata!
      Sunt incantata pentru faptul ca tot mai multe voci isi exprima nemultumirea pentru asa-zisele reforme din invatamant. La inceputul fiecarui an scolar sunt modificari, proceduri, care ne bulverseaza si pe noi, dar si pe parinti si pe copii.
      Cu toate acestea eu imi indrum parintii sa fie flexibili, sa fie alaturi de copii, sa-i sustina, sa-i ajute, sa se implice, atat cat pot, in demersurile scolare pe care le intreprindem impreuna.
      Va apreciez pentru ceea ce simtiti si ma bucura interesul dumneavoastra!

  3. Of, ce mă aşteaptă! Înţeleg că o să dau examenul anul viitor pe sistemul actual, iar cu fetele pe sistem nou. O să citesc cu mare atenţie materialele, fiindcă m-am panicat rău din discuţiile cu cunoscuţii, aflând că unii copii cu medii peste 8 au fost repartizaţi la licee foarte îndepărtate de casă, ceea ce sincer, m-ar deranja foarte tare mai ales în privinţa Carolei.
    Ai dreptate, uneori se formulează subiecte cu mult peste programa şcolară, lucru care mi se pare de neînteles, pentru că toţi copii au dreptul la educaţie şi din păcate, nu sunt toţi olimpici. În fiecare clasă sunt 4-6 vârfuri, o mare masă de copii cu un nivel de pregătire bun, alta de copii cu un nivel mediu şi câţiva slabi sau foarte slabi. Tuturor trebuie să le oferim o şansă la educaţie. Ori dacă subiectele au un grad de dificultate ridicat, vor fi dezamăgiţi nu numai cei din ultima categorie, ci chiar mulţi din cei buni, obişnuiţi cu note între 8 şi 10.
    Un copil de nota zece va lua aceeaşi notă şi la un subiect uşor, dar unul de şapte nu va lua 10 decât în mod excepţional, cu o pregătire suplimentară intesă la materiile de examen. Vârfurile n-au de ce să fie dezamăgite, cel de nota 7 îşi merită cu prisosinţă nota 10 dacă s-a pregătit intens. Ar fi o idee ca subiectele la evaluările naţionale să fie date pe nivel de dificultate sau olimpicii să fie admişi la ce liceu vor ei fără examen.
    O zi bună!

    • Nelinistea privind admiterea in clasa a IX-a este fireasca, dar survine mai ales in urma informatiilor care bombardeaza mass-media si a celor culese din experiente ce nu pot fi generalizatoare.
      Este important sa cunoastem experienta altora, dar copilul are nevoie de sprijin, de incredere si mai ales de o stare de incurajare. Simularile care s-au dat anul acesta au fost binevenite, iar elevii deja au primit un prim semnal pentru nivelul la care se aflau.
      Despre repartizare nu va pot spune prea multe.Stiu ca dirigintii de clasa a VIII-a trebuie sa va prezinte brosuri cu informatii despre licee, locurile aprobate si chiar despre mediile minime cu care s-a intrat in acea unitate. Sunt convinsa ca vor fi sedinte cu parintii si va vor fi prelucrate toate datele.Conteaza mult cum se va face fisa de inscriere cu optiunile pentru liceele favorite. Evident, media este definitorie.
      Sper ca legatura apropiata cu scoala, discutiile cu profesorii si sprijinul acordat copilului sa va redea increderea ca se poate finaliza cu bine acest moment important din viata.
      Daca doriti sa va trimit prin email metodologia de anul acesta, sa-mi spuneti.
      Va doresc numai bine!

  4. Ce bine am făcut că am recitit postarea! De obicei primesc o atenţionare când mi se răspunde la un comentariu, dar de data asta n-am primit nimic.
    Şi eu cred că mulţi dintre cei care îşi povestesc experienţele nu sunt mereu foarte sinceri, mizând pe faptul că n-ai să verifici dacă copilul în cauză chiar a avut media pretinsă, iar mass-media de multe ori are tendinţa de a crea o adevărată psihoză în legătură cu anumite subiecte „fierbinţi” pentru o parte din populaţie. Sigur, sunt cazuri izolate în care se întâmplă să nu obţii ceea ce-ţi doreşti, în ciuda faptului că media ţi-ar fi permis. Mă gândesc că trebuie să fie ceva legat de ordinea opţiunilor, dar cum nu am văzut încă un formular de înscriere nu pot să-mi exprim o opinie.
    Mi-ar prinde tare bine metodologia, mulţumesc pentru ofertă, aş avea timp să o studiez cu atenţie.
    O zi cât mai plăcută!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s