O vacanţă românească cu Alexia Anghelescu


DE ALE PĂRINȚILOR – o rubrică adresată părinților care doresc să împărtășească cu noi idei și sentimente

Autor: Alina Anghelescu

„Bun gasit ,

In cateva fraze si imagini va prezentam pe scurt vacanta de vara petrecuta de Alexia .
Daca ar fi sa o citez pe Alexia v-as spune in cateva cuvinte ca ” vacanta mea a fost super,m-am distrat la mare cu o buna prietena , m-am jucat la tara cu prietenii , cu catelusul meu frumos si am invatat lucruri noi „.
Ca sa-i dau o mana de ajutor o sa mai dezvolt putin …!!!

Vacanta Alexiei a inceput cu o calatorie spre mare unde , dupa un an de zile, s-a intalnit cu o fetita cu care se jucase iar intalnirea pentru ele a fost cum nu se poate mai frumoasa.S-au distrat facand scufundari , cautand scoici , construind castele de nisip , jucandu-se in parcuri acvatice si de distractii nocturne .Pentru ea au fost cateva zile traite cu maxima intensitate !

Dupa ce ne-am intors de la mare a mers la bunici la tara. Acolo pe langa partenerii ei de joaca a mai primit inca un camarad necuvantator in grija . Un catelus micut si dragalas pe nume Blacke , o jucarie pufoasa si tare dragastoasa care este pur si simplu topit dupa Alexia .Ii sare in brate dimineata cand iese din casa , nu o lasa sa iasa la joaca fara el , daca ramane singur in curte se supara tare pe papucii ei ( deja a mototolit cateva perechi de incaltaminte) iar cand este certat pentru asta este adorabil …face „fata de catelus” .
Tot acolo bunica a invatat-o sa coasa nasturi pe camasa bunicului, sa faca „muste pe etamina” si deja a facut primul ei semn de carte ( cu putin ajutor desigur ) pe care vrea sa-l daruiasca minunatei sale invatatoare.
Cu bunicii ei a fost la cules de prune , la stransul fanului , lucruri noi pentru ea care i-au placut maxim in primele 30 de minute dupa care …vroia acasa pentru ca ii era foame, se simtea obosita , ii era prea cald , o stangeau adidasii , o ciupeau tantarii , etc (m-am regasit in atitudinea ei ; identic ma manifestam si eu cand eram mica iar bunicii mei incercau sa ma invete sa devin un copil care sa stie sa faca „de toate”).

In mare cam acestea au fost aventurile Alexiei de pana acum; vor mai urma cu siguranta si altele de care va vom mai povesti la un moment dat .

Va imbratiseaza cu drag pe toti ,
Alexia si mama .”

Micuța mea dragă, m-ai răscolit cu aceste fotografii și mi-ai adus nostalgia copilăriei! Vacanța la bunici, rămâne pentru totdeauna o oază în care simțim cu adevărat obiceiurile specifice vieții la țară. E mare lucru pentru un copil crescut la oraș să găsească interes și curiozitate pentru strânsul fânului, culesul fructelor, cusutul pe etamină etc. Mă simt minunat văzând lucrurile frumoase pe care le-ai făcut și le transmit bunicilor tăi prețuirea mea pentru tot ceea ce te-au învățat.

Te-am văzut și la mare și nu știu cine s-a bucurat mai mult: tu sau tata? Faceți o echipă formidabilă. Mama era ocupată cu fotografiatul, nu? Cred că te-ai distrat minunat având-o și pe prietena ta lângă tine. Vă salut pe toți și vă mulțumesc pentru că ne-ați arătat un crâmpei de vacanță petrecută în armonie.

1376052273921 1376052387400 1376052536082

1376053022739 1376052877543 1376052447906

ALBUMUL FOTO

20 thoughts on “O vacanţă românească cu Alexia Anghelescu

  1. Vacanta la bunica nu se uita niciodata- ne lasa sa facem tot ce vroiam sa facem… si la urma ne mai facea biata de ea si cate o placinta cu branza….cu un pahar de lapte rece….ce sa spun :placinta,branza, coade de ceapa, marar, lapte o combinatiee excelenta…

    • Deja mi-ați activat simțurile!Și acum am mâncăruri preferate pe care doar la bunica le-am gustat și-mi aduc aminte cu ce plăcere le savuram! Ghidușiile pe care le făceam cu copiii vecinilor, programul liber și drăgălășenia cu care eram înconjurată mă face să spun că a fost o perioadă pe care i-aș dori-o oricărui copil. Cu atât mai mult mă bucur pentru Alexia, că a avut prilejul de a trăi o părticică din viața la țară.
      Ne bucurăm că ne sunteți mereu prin preajmă și vă transmitem gânduri de mulțumire!

  2. Gabriela Covalciuc spune:

    Alexia draga, o sa-ti impartasesc un secret: cand eram mica, imi petreceam trei sferturi din vacanta de vara, la tara, la bunici. Aceasta era decizia mamei mele, iar eu nu eram foarte incantata, spre deosebire de fratele meu, care gasea fascinanta viata la tara:) Cei mai buni parteneri de joaca, care-mi alinau si dorul de casa, erau matele si motaneii, pe care-i iubeam enorm:) Citindu-ti amintirile din „vacanta romaneasca”, inspirat acompaniate cu frumoasele fotografii, imi dau seama ca, micuta fiind, n-am stiut sa ma bucur si sa simt mirajul pe care numai viata de la tara ti-l poate oferi. Astazi, sunt incantata sa aflu ca traditia dainuie si, mai ales, ca ea este perpetuata prin voi, copiii nostri. Iti doresc ca fiecare vacanta sa-ti pregateasca numai surprize placute si sa te ajute sa descoperi, an de an, frumusetile naturii! Cu mare drag!

    • Cât mă bucur pentru sinceritatea legată de copilărie! La timpul acela, nu percepeam importanța vremurilor, trăiam totul ori într-o exaltare, ori arătându-ne nemulțumirea pentru ceea ce credeam perimat deja. Acum dăm altă importanță lucrurilor, pentru că simplitatea lor aducea tăria rădăcinilor noastre, pe care ne sprijinim astăzi.
      Mulțumesc mult pentru vizită si pentru nostalgia impărtășită cu noi!

      • alina anghelescu spune:

        Multumim si noi pentru micul secret impartasit si trebuie sa recunosc ca,la inceput, nici Alexia nu era „fanul”vacantei la tara!Va imbratisam cu drag!

  3. @ Buna dimineata !
    Despre „vacanta la bunica si bunicul, ” doar despre bine,
    DUMNEZEU
    sa-i ierte si sa-i odihneasca in pace !
    Desi m-am nascut, crescut, invatat si educat in mediul rural,
    pe timpul studiilor liceale departe rau de satul natal fiind,
    asteptam cu mare drag si nerabdare
    VACANTA
    de iarna si de vara ca sa-mi revad parintii, fratiorii si bunicii .
    Cum IARNA nu-i ca VARA ,
    asa si cu VACANTA :
    nicaieri nu-i mai frumos ca ” la tara ”
    unde esti trezit dimineata de cantatul cocosului tantos,
    de torsul motaneilor, de latratul lui Grivei,de cotcodacitul gainilor
    si ciripitul vrabiutelor ce-si faceau cuibul sub streasina casei
    mult mai batrana decat locatarii ei !!!
    Multumim pentru momentele de remember VACANTA la TARA !
    Weekend placut !
    Aliosa.

    • Bine ați revenit! Ne-ați adus o tolbă plină cu amintiri, iar faptul că vă sunt în continuare vii, se datorează intensității cu care le-ați trăit.Cred ca avem nevoie de aceste repere pentru a aprecia cu adevărat viața! Vă doresc să-i puteți primi și dumneavoastră pe nepoți așa cum v-au fost de apropiați bunicii!

  4. melanie spune:

    „o tempora, o mores…”🙂 Multumesc pentru aceasta relatare nostalgica si emotionanta, cât si pentru popasurile constante la New Playground… Sanatate si-un weekend relaxant, senin – afar’ si-n suflet… Cu pretuire, Mélanie NB

    • Ce surpriză plăcută această vizită a dumneavoastră! După fauna și flora arctică cu iz de început de vară pe care ați oferit-o spre admirație, ne aduceți bucuria sentimentelor nostalgice…Mulțumim și noi cu zâmbete de copii!

  5. …si asa in joaca ii invatam, ii educam, ii maturizam fara sa ii fortam. E cel mai frumos mod de a ne educa copilasii. In vacanta a mai pus mana pe ac si a cusut, a mai ridicat un brat de fan, etc si atunci cand va creste va stii singura sa se descurce si sa munceasca. E mare lucru; vai de cei de bani gata care nu stiu nici sa respire fara banii lui mama si tata. Dar acesti din urma parinti nu realizeaza cat de vinovati sunt si cum isi distrug proprii lor copilasi!

    • Ați enunțat adevărate lecții de viață și chiar dacă părinții nu s-au născut învățați pentru această „profesie”, nu este târziu să-și conștientizeze rolul în viața copiilor. Mulțumim mult pentru aprecieri și vă susțin concluzia. Vă transmit gânduri bune, de prețuire pentru mesajul transmis și pentru vizită!

  6. Iulia Stanuca spune:

    Citind povestea vacantei tale am respirat aerul copilariei si am rememorat momentele cand intorceam fanul facand mii de pauze… Cum mancam la padure si apoi ma intindeam si adormeam in parfumul pentru care astazi multi dau bani grei… Si cum ma cocotam pe capita de fan!
    La fel de dragi sunt amintirile de cand coseam pe etamina…(si acum mai am un mileu de cand eram eleva in clasele primare).
    Multumesc, Alexia si mami, pentru momentele frumoase pe care le-am retrait alaturi de povestea voastra!

    • Ce amintiri frumoase aveți, doamna Stănuca! Suntem de acord: Alexia și mama ne-au provocat simțurile și trăirile unei perioade adânc întipărite în gândurile noastre. Sper să putem avea acel picnic prognozat pentru anul școlar următor, ca să ne mai treacă dorul de natură. Ne vom mobiliza așa cum știm noi…Vă îmbrășișez cu drag!

  7. alina anghelescu spune:

    Citind toate comentariile postate m-am bucurat tare la gandul ca ,pentru cateva clipe, fiecare dintre noi ne-am reintors cu mintea si sufletul la casuta bunicilor ,inconjurati de dragostea lor si de simplitatea lucrurilor pe care le aveam in jur.Am copilarit la tara,alaturi de bunica mea care a avut grija educatia mea,nu doar m-a crescut

    • alina anghelescu spune:

      Scuzati-ma va rog,scriu de pe telef mobil si cred ca am atins din gresala tasta” trimite” cand mesajul nu era complet….Oricum, multumim Doamna noastra draga ,pentru prilejul pe care ni l-ati oferit,acela de a impartasi momente speciale din viata noastra alaturi de dumneavoastra.Va imbratisez cu drag pe toti!

Lasă un răspuns

