Tabăra de la Straja (1) – septembrie 2013


Notițe dintr-un jurnal de tabără:

20130901_144616Prima zi: duminică, 01.09.2013 (cuvânt cheie – nerăbdare)

– plecare din fața Școlii Gimnaziale Nr. 149 – părinți grijulii, 27 de copii emoționați, trei cadre didactice (prof. de limba română Carmen Florea, prof. înv. primar Domnica Boboc și subsemnata), două mămici luate la pachet (un fost cadru didactic și un cadru medical), bagaje supraponderale la fetițe, îmbarcare, prieteni;

– atmosfera din autocar a fost oxigenată de „diriga” – prof. Carmen Florea, care a preluat rolul de ghid autentic, având și o specializare universitară în geografie. Pe tot parcursul excursiilor am primit informații documentate și deosebit de bine alese, respectând principiul accesibilității.

Dragă diriga, ai fost FANTASTICĂ! Te mai vrem alături de noi!

– tot în autocar: jocuri de cunoaștere, de relaționare: prezentarea la microfon a fiecărui participant la tabără, cântecul lunii de naștere, demararea jocului Prietenul secret, proiecte de echipă: schimb de sandwich, macao-joc de cărți, impresii din vacanță etc.

– repere turistice atinse de urmele pașilor noștri:

*Casa Memorială Anton Pann din Râmnicu Vâlcea (cel ce a rămas în conștiința urmașilor drept „fiul Pepelei cel istet ca un proverb” și care a fost „dascăl de musichie” la școala organizată pe lângă Episcopia Râmnicului);

*Muzeul satului vâlcean (care și-a conturat profilul său tematic încă din 1974 sub forma unui sat muzeu, menit să reconstituie pe o suprafață de 8 hectare, imaginea funcțională a unei așezări rurale tradiționale, cu toate instituțiile sale social-culturale);

*Muzeul Trovanților, în aer liber (Sunt stranii, bizare, au forme sferice, elipsoidale ori au aspectul cifrei opt. Au mărimi diferite, de la câțiva centimetri până la câțiva metri. “Se nasc” într-un deal nisipos, se desprind dintr-o râpă și cad într-o vale. Sunt pietrele din comuna vâlceană Costești, denumite științific trovanți);

*Mănăstirea Hurezi (“Cel mai frumos și mai rafinat exemplar de arhitectură românească”, Mănăstirea Hurezi înalțată în 1693 de Constantin Brâncoveanu, a fost inclusă în 1995 în patrimoniul UNESCO );

*Muzeul de ceramică Horezu (Ceramica hurezeană are câteva simboluri esențiale: spirala dublă, linia dreaptă, linia ondulată, steaua, frunza, brâul, soarele, spicul, pomul vieții și coada de păun, care sunt colorate cu ajutorul unor culori specifice precum roșul și galbenul de Horezu. Dacă vrei să vezi de unde provine unicitatea acestor elemente de ceramică, atunci va trebui să ajungi la argila din dealul Ulmetului de lângă Horezu, care este recunoscută drept unică în lume).

-defileul Jiului este o minunăție a naturii, dar drumul este în reabilitare, motiv pentru care am ajuns la destinație destul de târziu;

cazare la Vila Alpin, în satul de vacanță din apropierea orașului Lupeni, Straja. Stațiunea este situată la altitudinea de 1440 m, în Munții Vâlcan. Condițiile de cazare sunt bune, la fel și masa. Este… munte în adevăratul sens al cuvântului, un peisaj autentic, potrivit schiatului pe timpul iernii. Gazdele sunt primitoare, iar copiii își arată mulțumirea pentru împărțirea camerelor.

– după o patrulare menită să asigure certitudinea că micuții s-au culcat, îmi fac planuri pentru a doua zi, alături de inimoasa mea colegă, Domnica.

Înainte să adorm, revăd chipurile copiilor mei: Maria B., Ioana N., Matei S., David B., Cristian C., Radu T., Luca T. Ioana D. și mă gândesc la câtă duioșie îți pot aduce aceste suflete delicate! Din când în când o priveam și pe mama Monica și o vedeam la datorie: vigilentă, încrezătoare și cu ochii de la spate mereu deschiși! Ce om deosebit! Ce zi! Priviți:

ALBUMUL FOTO

A doua zi: luni, 02.09.2013 (zi așezată)

– trezirea cu zâmbete de soare ozonat și cu îndemnuri de la energice doamne…

– micul dejun într-o atmosferă gureșă, cu aburi de ceai montan;

– workshop-uri de limba engleză (responsabil, diriga Carmen), concomitent cu jocuri de tabără, cu participarea directă a doamnelor învățătoare ( creativa și deosebit de implicata Domnica și eu…). Copiii au fost împărțiți pe grupe de vârstă, dar jocurile s-au dovedit a fi agreate de toți: Cine sunt eu?! Dezghețat/Înghețat; Transportul pe paie; Prietenul secret etc.

– jocuri în aer liber îmbrățișând aerul brazilor;

– după masa de prânz și  după odihna de după-amiază, am făcut o vizită la Schitul din Straja, un colțișor de rai, o bisericuță din lemn situată la altitudine, precedată de un culoar de 50 m, pe ai cărui pereți sunt pictați sfinți corespunzând fiecărei zile a anului și scene biblice; am urcat la Crucea Eroilor și am admirat o panoramă cum rar poți întâlni.

– la întoarcere programul s-a diversificat după vârstă: cei mici au jucat tenis de masă, iar cei mari – volei; uite așa am ajuns să reiau ping-pong -ul pe care îl lăsasem în cutiuța amintirilor din copilărie…(poze vă arăt altădată…);

– programul s-a încheiat cu „Seara trăznită”, o petrecere la care fiecare putea veni îmbrăcat cu hainele sau cu obiectele din dotarea proprie: s-au folosit pansamente, feșe medicale, tricouri îmbrăcate pe dos, lenjeria intimă la vedere, papuci în loc de mânuși, eșarfe etc. A fost mare distracție!

Înainte de culcare, reiau patrularea alături de neobosita Domnica: aflu că o fetiță și-a sunat mama în seara anterioară și a plâns de dor! Aleg să stau cu ea până adoarme…Stau pe marginea patului și-mi vorbesc gândurile: David îmi spunea că se pregătește de farse…las rezolvarea pentru ziua următoare…încă sper că toți copiii au adormit…se lasă liniștea în vilă…mă îndrept spre camera mea și rememorez evenimentele de peste zi…câte se pot face?! Priviți:

ALBUMUL FOTO

12 gânduri despre &8222;Tabăra de la Straja (1) – septembrie 2013&8221;

    • Cat ma bucura constatarea dumneavoastra! Am facut o selectie riguroasa a pozelor si ma gandeam ca poate nu este cea mai reusita,ca nu poate exprima cu adevarat si sentimentele ce ne-au incercat…Copiii s-au simtit minunat si de aceea si eu am fost multumita! Apreciez constanta vizita si va doresc o zi minunata! Sper ca Paul deja se pregateste de scoala, asa ca-i doresc spor in toate!

  1. @ Buna dimineata !
    Felicitari pentru tot ceea ce faci si postezi !
    La CRUCEA EROILOR am gasit vie
    ISTORIA NEAMULUI
    si am trait cele mai frumoase si linistite clipe :

    Hai ROMANIA !
    Cu stima,
    Aliosa.

    • Buna dimineata!
      Frumos material ne-ati adus! Noi am fost la Crucea Eroilor din Straja. Daca accesati link-ul dat de cuvintele scrise cu albastru, veti afla cateva date interesante.
      Si eu sunt cu gandul la meciul echipei nationale,asa ca voi face galerie alaturi de dumneavoastra: Hai Romania!

  2. Este imensa dragostea ta pentru copii … o demonstrezi cu fiecare cuvant, cu fiecare litera.
    Am admirat ntoteauna invatatorii si profesorii pentru rabdarea si dragostea ce-o poarta copiiilor … este o meserie care cere multe si daca nu poti sa oferi, nu ai ce cauta acolo. Tu poti, poate mult prea mult!

  3. Iulia Stanuca zice:

    Ce echipa deosebita! Ce zile!…
    Ati zugravit atat de frumos in cuvinte amintiri dragi ale celor care au avut bucuria de a va fi alaturi in aceasta tabara, astfel incat cei care erau invidiosi…acum sunt si mai si (eu sunt exemplul cel mai elocvent).
    Asa cum spunea Lorena mai sus: “puteti mult prea mult”,iar eu completez: oferiti tot ce puteti!
    Sunteti deosebita, Doamna!

    • Stim noi ca echipa s-a intregit datorita suportului de acasa, asa ca vrand-nevrand, ati fost alaturi de noi cu material afectiv si nu numai…
      Am vazut locuri uimitoare pentru istoria si geografia neamului. O parte dintre acestea le-am rememorat deja la orele de limba romana, iar copiii erau incantati ca putem vorbi despre ceea ce am reusit sa palpam.
      Aprecierile dumneavoastra ma determina sa-mi incarc constant bateriile, asa ca sper sa fac fata solicitarilor. Va imbratisez cu drag…mult,mult!

Lasă un răspuns

