Tabăra Straja (4) – septembrie 2013


Notițe dintr-un jurnal de tabără

A cincea zi: joi, 05.09.2013 (ziua surprizelor)

20130905_153155Surprizele au bătut la ușa Vilei Alpin, locul de cazare a taberei, iar responsabile cu evenimentele au fost chiar cele două mămici care ne-au însoțit. Aveam programată o excursie la Orșova, pentru a vedea Cazanele Dunării, iar copiii deja obișnuiți cu plecările, s-au îmbarcat bucuroși în autocar.

*Drumul a constituit un nou prilej de socializare, dar odată ajunși la destinație s-au arătat dornici de a vedea locurile. Am vizitat Mănăstirea Sfânta Ana, situată pe coama Dealului Moșului. Așezământul monahal este o mănăstire de maici cu viata de obste, aflată in Orșova, județul Mehedinți, si care are drept hram praznicul Sfintei Ana, prăznuită la data de 25 iulie.

Mă grăbesc să vă spun despre surprizele avute, pentru ca tot povestind o să vină anul școlar peste noi…

*Familia Popescu, părinții Mariei Popescu de la clasa a  II-a, ne-a facilitat o plimbare specială: o minicroazieră cu vaporașul pe Dunăre. Țopăieli bucuroase de copii încântați mi-au adus vestea că unii dinte ei nu mai fuseseră niciodată pe un vas (Matei S), iar alții trăiau deja nostalgiile excursiilor făcute cu părinții lor (Luca și Ioana N.). Pe vas am servit și masa-pachețelul pe care îl aveam de la pensiune.

*A urmat o a doua surpriză: doamna Monica, ne-a îndulcit cu bomboane festive, deoarece Radu, fiul dumneaei, își serba ziua de naștere chiar în acea zi. I-am cântat „La mulți ani!” și i-am făcut urări, acompaniați de legănatul vasului, care plutea de bucuria copiilor.

*Autocarul ne-a condus mai departe, la Cazanele Dunării, iar privirea nu se mai dezlipea de la peisajul de vis al defileului. Ultimul popas a fost la statuia lui Decebal sculptată în stâncă. Copiii au făcut poze, dar și cumpărături de suveniruri.

Excursia s-a încheiat, dar ziua – nu!

*După ce am servit o masă care ne-a confirmat dorința de răsfăț a gazdelor de la Vila Alpin, am încins focul de tabără, am cântat și am încercat să ne amintim de tot ceea ce trăisem împreună în acea perioadă ce părea deja prea scurtă pentru tot ce am mai fi vrut să facem.

*Surpriza cea mare a fost sărbătorirea lui Radu cu tort, baloane și multe urări de împliniri. Ar fi atât de mult de descris privind atmosfera și emoțiile! Poate le veți deduce din fotografii…

*La încheierea serii, am aflat fiecare despre „Prietenul secret”, joc început din prima zi de tabără. Au fost surprize pentru că unii și-au identificat ușor colegii care s-au purtat apropiat, dar alții – nu! S-au împărțit diplome atât de prietenie, cât și pentru participările la activitățile taberei, inclusiv pentru câștigătorii concursului de miss/mister.

Obosiți, dar fericiți am încercat să facem o parte din bagaje pentru că a doua zi, epopeea unei vacanțe petrecute împreună se finaliza…

A șasea zi: vineri, 06.09.2013 (ziua unui sfârșit)

Forfotă mare: trezirea cu rugăminți (copiii erau deja obosiți), grija pentru completarea bagajelor, periuțele de dinți își făceau spectacolul inevitabil, încă se mai făceau identificări de haine și lucruri pentru a ajunge în geamantanul potrivit. Totul părea grăbit și rapid: verificam camerele, căutam lucruri pierdute, masa a fost luată fugitiv, ne-am luat rămas bun de la gazde. Ne-am mai uitat odată îndelung la tărâmul acela de poveste și am plecat cu gândul spre casă. Se apropia sfârșitul!

Drumul de întoarcere a fost tot prin Defileul Jiului, iar popasul de suflet l-am făcut la Mănăstirea Lainici.Pozele sunt grăitoare. În autoacar mulți copii s-au odihnit și chiar au dormit. I-am trezit la Târgu Jiu, deoarece am vizitat parcul orașului, unde se găsește Muzeul cu valoroasele exponate ale mareului sculptor român Constantin Brâncuși. Poarta Sărutului era în amenajare, dar tot ne-am îmbrățișat strângând tot grupul într-o secvență de afectivitate. Masa tăcerii trona spațiul și ne-am gândit la scena biblică „Cina cea de taină”. Copiii s-au încărcat cu energie la Coloana infinitului și au stat apoi în parc pentru a servi masa de la pachet.

Am mai oprit la atelierele de ceramică din Horezu, apoi le-am oferit copiilor o ultimă surpriză: ne-am abătut traseul la locul de joacă de la Pietroșani – Argeș, unde am primit cele mai multe îmbrățișări și laude din partea celor mici. Cristian C. mi-a declarat că i-am adus într-un colț de rai.

Îmi creștea inima văzându-i așa fericiți!

Oboseala se instalase printre mișcările noastre lente, dar copiii erau de o energie inepuizabilă! Au cântat, au jucat  diverse jocuri pe tot parcursul drumului de întoarcere, iar când am ajuns din nou la școală, nu se mai dezlipeau unii de alții. Părinții ne așteptau cu emoție și am fost deosebit de impresionată de mulțumirile pe care mi le-au adresat că le-am adus pruncii sănătoși și fericiți, suficient cât să smulgă deja promisiunea că vor mai fi lăsați și în următoarea tabără!

Colege deosebit de valoroase, echipă formidabilă, copii ce au respectat programul și regulile impuse, excursii speciale, oameni înțelegători în jurul nostru, peisaje cu adevărat de pus în rama amintirilor, adică…O TABĂRĂ REUȘITĂ!

ALBUMUL FOTO 

7 thoughts on “Tabăra Straja (4) – septembrie 2013

  1. @ Buna dimineata !
    Le-ati predat micutilor o adevarata lectie de ISTORIE !!!
    DECEBAL si DECENEU , de-acolo, de sus, din Rai, va multumesc pentru
    aceasta generoasa fapta !
    Chiar daca are doar jumatate de sange de ROMAN in vene,
    l-am dus si eu pe nazdravanul meu de nepotel EMANUEL
    ( http://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/05/ )
    pe urmele ilustrilor inaintasi spre a-i arata pe viu ISTORIA ROMANIEI .
    Mi-ar place sa va fie elev in clasa domniei voastre .
    Dar nu-i dupa mine……………
    Weekend placut !
    Cu deosebit respect,
    Aliosa.

    • Buna dimineata!
      Este adevarat ca locurile prin care am fost ne-au daruit amprente de istorie nationala si m-am bucurat ca le pot arata atatea lucruri copiilor.
      De fiecare data cand imi spuneti despre nepotelul dumneavoastra, Emanuel, va simt dragostea in fiecare cuvant si nu pot decat sa va doresc cat mai multe clipe dragi petrecute alaturi de el!
      Domnule Aliosa, trebuie sa realizati ca dumneavoastra chiar imi sunteti ca un elev…sunteti prezent in clasa mea virtuala, participati si traiti alaturi de noi evenimentele, asa ca eu va consider deja „de-al clasei”!
      Multumim pentru tot!

  2. Cireasa de pe tort – sarbatoarea lui Radu! La multi ani, Raducu! Monica, ai pregatit un tort impresionant! Iar Mihaela si-a indeplinit visul, sa fie alaturi de Maria la focul de tabara! Ma bucur pentru voi…Sper ca la anul urmator sa facem si noi parte din peisaj. Totul e de nota 10!

    • Se vede că ne-ați urmărit cu atenție!
      Faptul că l-am putut aniversa pe Radu a fost pentru noi o binecuvântare. Sărbătorirea trăită împreună ne-a adus prilejul de a-i arăta ce simțim pentru el! Tortul a fost făcut cu ajutorul celor de la pensiune, iar doamna Monica a susținut cheltuielile.
      Ați observat bine: părinții Mariei au venit în ultima seară, iar a doua zi au preluat-o pentru a-și continua periplul concediului dumnealor.
      Mulțumesc pentru susținere și gândurile bune! Aștept începutul școlii, așa încât Paul să-mi povestească despre tabăra în care a fost el. Până atunci, vă doresc sănătate și numai bine!

  3. Asta lipseste in scoala romaneasca,Pedagogia adevarata ,din suflet pentru copii.Daca cuceresti inima ,creierul incepe sa lucreze singur.Felicitari si respect pentru modul in care va dedicati copiilor!

    • Ma simt onorata de comentariul dumneavoastra si in acelasi timp incantata de faptul ca ati prezentat o concluzie care merita apreciata: pentru profesia de dascal trebuie sa oferi intelegere, afectivitate si rabdare, pe langa o buna pregatire pedagogica. Este un flux continuu de energie si nu este usor, dar cand ai aproape parintii, se lucreaza in echipa si totul devine accesibil.
      Uneori, doar simple aprecieri, imi pot reda motivatia de a fi aproape, sufleteste, de copii. Va multumesc pentru culorile calde cu care imi zugraviti profesia si va asigur la randul meu de apreciere!

  4. Iulia Stanuca spune:

    Doamne, ma mir ca mai aveti putere sa zugraviti povestile din tabara! Cata energie aveti sau v-ati facut „plinul” la coloana infinitului? Asa cum a facut si Matei -care avea mare nevoie… stiti ca el este mereu „in pana” (am vrea noi!!!!- doar uneori).
    Am crezut ca veti veni rupti de oboseala dupa activitatile desfasurate acolo, dar de unde!
    Si totusi… vreau sa va multumesc pentru incantarea pe care ati intiparit-o pe chipurile celor ce v-au insotit in aceasta tabara! Nu v-ati dezmintit nici de aceasta data: o tabara pe deplin reusita! „Prietenul secret”, „Seara talentelor”, „Miss si Mister tabara”, sarbatorirea lui Radu si focul de tabara (pentru care au muncit chiar copiii) sunt amintiri pe care Matei le-a pus in sertarasul special al sufletului. Nu a uitat sa ne povesteasca de excursiile in care a vazut atatea… Pentru toate astea si pentru toata rabdarea de care au beneficiat nazdravanii, MULTUMESC!
    Sa va dea Domnul putere sa mergeti inainte cu aceeasi forta care v-a caracterizat pana acum!

Lasă un răspuns

