Ecouri!


„Un profesor isi pune amprenta asupra eternitatii; el nu poate sti niciodata pana unde ajunge influenta lui.”
Henry Brooks Adams

Elena a plecat! Eleva mea a venit în clasa a II-a, iar acum și-a mutat domiciliul mult mai departe de școala noastră. Legătura care s-a concretizat în promisiuni de Bulbi care germinează recunoștința, își va păstra fidelitatea. Sunt convinsă că timpul nu ne va anestezia amintirile, iar Elena o să aibă în sufletul ei mereu un loc și pentru noi. A ținut să împărtășească ultima ei vacanță, iar eu o asigur de aceeași deschidere privind relația noastră. Bulbii de lalele rămân în pământul de la școală, odată cu tot ceea ce am reușit să clădim împreună.

Dragă Elena, fie-ți destinul învingător în fața provocărilor, iar sufletul la fel de pur și de frumos! Te iubim și te îmbrățișăm lăsându-ți puțin din toate cele ce simțim pentru tine: apreciere, încredere, prietenie!

*

„Vacanta de vis

Eu am fost in aceasta vacanta in Spania. In avion am avut vedere la geam. Puteam vedea Pamantul cum se indeparta de noi si cum se micsorau lucrurile, in ciuda faptului ca in realitate, ele erau foarte mari.
Cand am ajuns in Fuengirola, am fost intampinati al aeroport de unchiul meu, Martin, care ne-a condus la casa lui de vacanta. Acolo aveam doua piscine: una pentru adulti si una pentru copii. Peisajul era incantator. In partea din dreapta erau muntii, iar in spate marea. Camera noastra avea un pat de printese, o oglinda mare, un dulap cu patru rafturi mici. Marea era mare insa apa era rece pana dupa ora 13.00. Noi ajungeam la plaja la ora 10.00, deci nu prea prindeam apa calda. Atunci cand apa se incalzea, dezavantajul era ca si nisipul se incalzea. Se incalzea atat de tare ca nu-l mai suportai si erai nevoit sa pleci acasa. Inainte de a ajunge acasa, ne opream la restaurant unde mancam un fel traditional de mancare, care se numea „Paeela”. Aceasta mancare era facuta din: orez, sos, scoici, creveti, carne de pui, ardei si mazare. Era o delicatesa si nici nu costa foarte mult. La inceput mancam doar orezul cu acel sos galben, dar pe urma am inceput sa mananc si carnea de pui cu legumele. In orasul in care stateam, era un Mall mare cu multe magazine cu jucarii. Acolo gaseai tot ce aveai nevoie. La magazinul de animale, erau 10 rase de caini si de pisici din tari indepartate. Erau si multe specii de pesti. Eu am recunoscut trei specii: pestele cutit, beta si molii. In acest Mall exista un spa cu pesti adevarati care se prindeau de noi ca niste scaieti de haine. Pe langa toate acestea, am terminat de citit cartea „Colt Alb” scrisa de Jack London. Aceasta carte m-a impresionat, cum, un simplu lup a putut sa treaca prin mai multe peripetii dureroase si neobisnuite, doar ca sa ajunga intr-un loc unde simtea ca este in siguranta. Mi-a placut atat de mult aceasta carte, incat citeam din ea si pe plaja si noaptea inainte de culcare, iar cand m-am intors acasa, am citit-o pentru a doua oara. A fost o carte cu multe invataturi!
Dupa ce ne-am intors din Spania, in parcul I.O.R. s-a organizat o actiune de ajutorare pentru un copil bolnav de autism, pe nume, Raducu, actiune la care am participat si eu si sora mea Antonia, alaturi de copiii si tinerii de la Bisericuta de lemn Sfantul Antonie cel Mare. La aceasta campanie de strangere de fonduri necesare tratamentului de recuperare, noi, ne-am costumat in personajele Disney: Mickey Mouse, Tinkerbell, Pluto, printesa Aurora, Peter Pan. A fost o zi foarte frumoasa, iar eu am ajutat si la pictatul copiilor pe fata. Desigur, am pictat lucruri usoare precum: flori, fluturi, serpi, avioane si mingii.
Dupa cateva zile de la aceasta campanie de ajutorare a lui, Raducu, mi-a venit ideea sa ma angajez undeva ca sa am bani de buzunar. Si asa m-am angajat la mami la serviciu*:D big grin Iar pentru a ma asigura ca ma plateste corect, am sunat la contabilitate si am rugat-o pe colega lui mami sa-mi calculeze cat primeste mama pe ora. Asa am aflat cat trebuie sa-mi dea pentru cele doua ore de munca. Am lucrat trei zile. Este super sa muncesti! Mama mea e cea mai buna!
Intr-una din vizitele mele la mama la serviciu, Domnul Director, seful lui mami, m-a indrumat sa scriu o carte. Eu am acceptat aceasta provocare, iar rezultatul a fost unul spectaculos! Cartea se numeste: „Povestea celui mai bun prieten al omului” si e pe piata, am comenzi si pentru a o scrie in limba engleza.
Vacanta mea a fost una de vis!”

Autor: Elena Gologan

Vă invităm să vizionați și filmul activității umanitare:

https://www.facebook.com/photo.php?v=706983602660533&set=vb.679372642088296&type=2&theater

29082013 330 29082013 331 29082013 332 29082013 333 29082013 334 29082013 335 iulie2013 236

iulie2013 059

29082013 318 29082013 325

30 de gânduri despre &8222;Ecouri!&8221;

  1. Emotionante randuri, despre plecarea Elenei, doamna PROFESOARA !!
    Mai trebuia vreun cuvant, oare, pentru a ne dezvalui profesiunea DVS. DE CREDINTA ?
    DUMNEZEU SA VA AIBE IN PAZA, CA ATUNCI SI BULBII INFLORESC SI IMPROSPATEAZA ATMOSFERA TUTUROR…….
    Tot respectul in fata unui asemenea ROD AL PAMANTULUI ROMANESC !!!

  2. Iulia Stanuca zice:

    Se pare ca stiti sa creati niste punti sufletesti care cred si sper ca vor ramane trainice chiar daca timpul se scurge nemilos!

    Cat despre tine,Elena… ce altceva putem face decat sa-ti transmitem, prin intermediul blogului, imbratisarile noastre si sa fim mandri ca ai devenit „renumita” (cum spune Matei cu incantare). Te felicitam din inima si-ti dorim succes in tot ceea ce-ti propui!

  3. Laurentiu Benim zice:

    Observ ca se pierde din vedere esentialul aici, si anume: exista vreo posibilitate de a primi un exemplar cu autograf?🙂

    In preajma inceperii anului scolar ii spuneam lui Victor Stanuca, cred, imediat ce am aflat ca Elena va pleca de la noi din clasa, ca probabil ca vom ajunge repede sa o regretam. Cumva ma bucur ca am intuit bine.

    • „Esentialul” este o perspectiva…fiecare il determina potrivit proiectiilor pe care le face propriei persoane. Pentru mine, plecarea Elenei constituie o stare primordiala, inca nu m-am obisnuit cu aceasta idee. Inca imi vine sa-i strig numele in clasa, asa ca am suflat articolului putin din sentimentul pe care il resimt.
      Prezenta dumneavoastra, vine sa echilibreze starea de fapt: Elena este talentata la scris si o salutam inca o data pentru initiativa ei.
      Abia astept publicarea cartii si sper ca promisiunea ei (de a-mi oferi cel de-al patrulea exemplar) sa devina cat mai curand o realitate.
      Intuitia dumneavoastra si-a gasit suport in mititica noastra de fetita si presimt ca vom mai auzi de ea!

    • Kim Hiun Joong Elena zice:

      Buna seara! Vad ca si Dumneavoastra doriti o carte cu autograf de-a mea🙂 Sunt dispusa sa fac carti cu autograf pentru toata clasa. Da, si eu sunt trista ca am plecat de la voi din clasa, dar pentru mine este mai bine asa! Abia astept sa o vad pe colega mea, Maria Binim. Va doresc Dumnevoastra si, Mariei, o saptamana frumosa! Cu respecat, Elena!

    • Aprecierile de aici sunt sincere, ai multi sustinatori. Sunt convinsa ca si altii ar face acelasi lucru, doar ca le mai lipseste putin din curajul de a-ti transmite aici ceea ce simt. Poate o vor face in alt context, cu alt prilej. Exclamarea ta intregeste un suflet sensibil. Te imbratisam cu inima deschisa!

  4. @ Buna dimineata !
    Ma bucur ca articolul de pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/23/
    v-a trezit amintiri speciale !
    Ma bucur ca FRATELE domniei tale a absolvit
    Liceul Militar ” Stefan cel Mare ” !
    Inseamna ca FRATELE este un OM ADEVARAT !!!
    Daca nu indraznesc prea multe,
    invitati-l la o cafea in fata calculatorului
    dvs. si VIZIONATI impreuna FILMUL postat la articolul de fond .
    M-ar interesa parerea lui acum,
    dupa atatia ani de la absolvire .
    Multumesc pentru vizita, comentariu si urari !
    Fie-va tot ANUL SCOLAR 2013/2014
    doar prilej de bucurii si satisfactii
    in nobila munca de EDUcatie a tinerii generatii !
    Cu stima,
    Aliosa.

      • Gandurile unor absolventi de LICEU MILITAR
        despre minunatii lor PROFESORI :

        Sa afle si micutii pe care-i INVATATI
        cum sa devina OAMENI de nadejde
        ai ROMANIEI viitoare !!!
        Cu stima deosebita,
        Aliosa .

        • Era o perioada cand Liceul Militar de la Campulung Moldovenesc era printre preferintele absolventilor de gimnaziu, datorita seriozitatii pregatirii scolare si nu numai…Erau si multe interdictii, rigori, exigente sau acea „militarie” care pregatea un liceean pentru o cariera in domeniu. Nu a fost deloc usor, dar perspectiva era apreciata de tineri, care aveau deja o orientare profesionala si dupa terminarea liceului.
          Va apreciez mandria cu care vorbiti despre colegi si despre profesori si va multumesc pentru toate materialele atasate.
          Va felicit pentru drumul parcurs in viata si va admir in continuare sentimentele de pretuire pentru educatie, pentru valorile inalte.

  5. Florentina, mama Elenei Gologan zice:

    Azi, citind din nou cu mult drag comentariile Prietenilor Blogului „emotia” si-a spus cuvantul, determinandu-ma sa ma abat de la unul dintre principiile mele: si anume „importanta de a acorda intaietate copiilor”. Insa, dupa cum bine stiti, uneori, regulile sunt facute pentru a fi…incalcate hihihi chiar si in cazul copiilor, deoarece aceste mici abateri de la norme le fac copilaria mai frumoasa si le formeaza cele mai amuzante amintiri. Ceea ce vreau sa spun, este, ca doream sa-i las Elenei placerea de a fi prima care va raspunde. Imediat ce timpul ii va permite, sunt sigura ca va „asterne pe hartie” gandurile sale fata de fiecare.
    Am indraznit sa va numesc „Prieteni” asa cum Doamna Camelia Nicorina Edu „Draga noastra Doamna Invatatoare” „Doamna noastra frumoasa”, a fost pentru mine si Elena: prietena draga sufletelor noastre, si…asa cum va ramane si de acum inainte, chiar daca drumurile noastre au luat-o pe un alt fagas. Dansa, merita toata stima noastra, a Prietenilor Blogului. Sa o sprijinim in continuare „cum putem si cat putem” si sa o sustinem in „modelarea micilor nostri ingerasi”. Un astfel de om, merita numai cuvinte de lauda!
    Asadar, Draga noastra Doamna Invatatoare, Dragi Prieteni, va multumesc din suflet pentru tot ceea ce ati sadit in formarea caracterului Elenei, va multumesc pentru „comentarii”.
    Noi, dorim sa mai auziti de Elena, si, daca ne permiteti, vom incerca pe cat posibil sa fim in continuare alaturi de delfinasi iar Elena sa se regaseasca printre articolele si comentariile „clasei”.
    Va urez toate cele bune, sanatate iar Bunul Dumnezeu sa va ocroteasca mereu!
    Multumesc, mama Elenei.

    • Va simt sufletul voiosie si ma incanta faptul ca va putem fi punte in trecerea spre o alta destinatie. Era foarte important ca Elena sa simta ca noi vom fi aici, ca nu suntem un trecut inchis, ci ca putem oricand fi impreuna ca si sentimente sau, de ce nu, prin activitati comune.
      Va este usa deschisa pentru orice trecere si ne vom regasi cu aceeasi placere de fiecare data!

      Despre apelul la sustinere va pot spune ca ma simt flatata de atentia dumneavoastra. Sper ca prietenii online isi exprima vizita ca o expresie a libertatii de comunicare, de exprimare a unor sentimente si mai putin ca o reactie de reciprocitate sau in urma unui discurs de „adeziune”.

      Va multumesc pentru toate cuvintele frumoase si va doresc o adaptare lina, impliniri si zambetele fetelor dumneavoastra!

    • Bine ati venit!
      Multumesc mult pentru gandurile frumoase!
      Despre premiul MWB inca nu stiu prea multe, nu stiu daca ma obliga in vreun fel primirea lui, dar voi citi despre acesta. Oricum, ca orice premiu, inseamna o apreciere si ma bucur ca lumea noastra trezeste sentimente dragi in sufletul cititorilor.

      Va mai asteptam pe la noi!

  6. Kim Hiun Joong Elena zice:

    Buna seara! Ma bucur ca ati adus aminte de bulbii care germineaza recunostinta:) Va multumesc tuturor pentru acel an minunat care l-am trait alaturi de voi toti! Sper din toata inima ca si voi credeti acelasi lucru, si ca v-ati distrat cat timp am fost impreuna in clasa. Multe lucruri nu s-au schimbat, dar dragostea cu care m-ati educat dumneavoastra nu se va gasi in nici o alta Doamna Invatatoare! Voi pastra un loc in mine intotdeauna pentru voi toti. Ma bucur mult sa aud ca eu, desi nu mai sunt cu voi, inca va amintiti de mine! Doamna Invatatoare, asa cum v-am spus in e-mail, dumneavoastra veti fi a patra persoana care va primi un exemplar al cartii mele cu autograf!
    Cu respect si dragoste, Elena.

  7. Liliana-Daniela zice:

    Draga noastra Elenuta, micuta „coreeanca”, observ , nu pentru intaia oara, ca in sufletelul tau pur si usor modelabil si-a pus o amprenta vesnica „Draga ta Doamna invatatoare”🙂 Este minunat ca in formarea micilor „Delfinasi” si implicit in formarea ta, Doamna a avut un rol major, nu numai de a educa,ci si de a sadi „bulbi care germineaza recunostinta”.In sufletul tau iata ca a rasarit frumos dragostea si recunostinta. Sensibilitatea ta se rasfrange asupra celorlalti prin tot ce transmiti, nu numai prin comportamentul tau exemplar si privirea ta senina, dar de acum- si sper ca pentru mult timp- si prin minunatele tale povestioare.Sper ca dupa ce vei termina de scris exemplarele cu autograf, sa o rogi pe Doamna sa posteze si pe blogul clasei prima ta poveste.Si mai sper ca vom auzi de tine muuult timp, cel putin din perspectiva a ceea ce faci si ce scrii.Te imbratisez cu drag, iar pe dumneavoastra Doamna invatatoare va felicit pentru tot ce faceti cu micutii Delfinasi!Elena, pentru ca o cunosc foarte bine, este exemplul viu a tot ceea ce adaugati in inimile si sufletele lor.A plecat de langa dumneavoastra si de langa colegii ei, dar sunt sigura ca veti ramane mereu in mintea si inima ei.Va urez un an scolar nou plin de realizari!

    • O sustinere de toata isprava! Se pare ca sunteti la curent cu ceea ce am scris despre micuti si, implicit, despre Elena. Va sunt recunoscatoare pentru mesajul atat de cald si ma bucur simtindu-va o sustinatoare fidela a Elenei. Cu cat are mai multi prieteni ca dumneavoastra, cu atat se va dezvolta mai armonios, mai intelept.
      Multumesc pentru urari si va transmit si eu seninatatea gandului frumos!

      • Liliana-Daniela zice:

        Buna ziua,
        Intr-adevar, prin intermediul blogului si prin relatarile pline de bucurie ale Elenei, sunt la curent cu ceea ce se intampla in minunata lume a „delfinasilor”, creata de dumneavoastra. Pentru mine sunteti modelul feminin al dascalului Sadovenian .Iar faptul ca mi-am permis sa intervin cate putin,cu mici „comentarii” se datoreaza admiratiei si respectului fata de tot ce faceti pentru copii si parinti, prin „profesia” dvs,dar mai ales prin sufletul dvs. ce raspandeste dragoste si incredere micutilor. Cat despre Elena, dragostea si bucuria de a-i fi alaturi cat se poate de mult se afla mult deasupra sustinerii. Multa sanatate si mult succes in tot ce faceti, Doamna!

    • KIM HIUN JOONG ELENA :) zice:

      Draga mea,Liliana, sti doar ca laudele cele mai mari trebuie sa i le dai Doamnei Invatatoare si parintilor mei pentru ca ei mi-au modelat atat de frumos sufletul. La multi ani pentru Andreeaaaaaaaa! Ii doresc o zi de nastere fericita🙂🙂🙂

  8. Paul zice:

    Draga noastra Elena, tocmai am terminat de citit povestea ta emotionanta! Parca i-as cunoaste de undeva pe Yume si Mario, dar pastrez secretul.. Te imbratisam cu drag! Paul si mami

    • Kim Hiun Joong zice:

      Buna Paul si Cornelus! Despre Yume, adica cotelusa mea, nu este un secret, insa despre, Mario, este! Ma bucur ca va placut povestea mea emotionanta si sper ca va placut si ziua cand am venit la voi. Va doresc o zi plina de peripetii frumoase! Elena

  9. Valentina zice:

    Draga Elena,
    Din relatarile tale, mi-am dat seama ca esti o fetitza foarte talentata, ceea ce ma duce la gandul ca ai si o personalitate puternica.
    Ai un rafinament aparte in ceea ce priveste scrisul si as vrea si eu sa citesc povestea ta.
    Sunt foarte curioasa si vreau sa-ti marturisesc un secret: Si mie imi place sa scriu! Felicitari si continua, pt ca faci foarte bine ceea ce faci!

    • Kim Hiun Joong zice:

      Buna Valentina! Ma bucur ca te-am reauzit dupa atata timp. Oare de cat timp nu ne-am mai vazut😦 ani sa fi trecut pe langa noi atat de lin, incat nici nu ne-am mai dat seama. … Daca doresti si tu una dintre cartile mele, as vrea un numar de telefon de al tau! Tu ai scris vreodata carti? Daca da, as vrea si eu una. Iti doresc o zi frumoasa🙂 ELENA GOLOGAN

      P S
      Aaa uite si adresa mea de e-mail: elagologan@yahoo.ro
      E personala!!!!!!!!!!!!
      :):):):):):):)

Lasă un răspuns

