Absolvent de clasa I – profil de flacara vie


Ti se spune să te gandești la o flacara!

Care iti sunt primele imagini care iti vin in minte?! Posibil sa vezi o lumanare, lemne arzand in semineu sau poate o flacara ce incendiaza un spatiu larg…Care iti sunt primele cuvinte care iti vin in minte?! Posibil caldura, lumina, galben sau ardere, dezastru și de ce nu, „Fetita cu chibriturile”!

E acel ceva ce te poate duce din agonie în extaz, din romantic in scrum, asa cum sunt mai toate starile relative ale vietii noastre. Stim ca propria perspectiva ofera dimensiunea pe care o resimtim ca si traire, dand sensuri diferite lucrurilor, in functie de personalitatea ce ne-am conturat-o… si asta oferă diferentele a ceea ce vedem, simtim, interiorizăm, adica diferentele dintre noi.

Ma consider o partasa a jocului iscat de soarta, pentru ca-mi trimite combustibil pentru flacara ce arde in mine: lumina data de zambetul copiilor, caldura oferita de imbratisarile lor si intensitatea data de sentimentele ce mi le revarsa. Sunt atat de vie cand  mici scantei de copii vin catre mine si se lipesc cu totul de focul ce ma transforma in flacara arzand!

*

V-am povestit la inceput de toamna despre tabara ce a lasat amintiri speciale, detaliindu-va programul zilnic. Am lasat totusi  in suspans o poveste ce isi are aprinderea tainica intr-o scanteioara care poate da foc unui intreg univers si pe care am cunoscut-o mult mai bine cu prilejul acelui sejur! Lansasem rugamintea catre copii pentru a-mi trimite impresiile si doar ea si-a daruit parte din timp pentru a-mi scrie!

La sfarsitul verii era proaspat absolventa de clasa I, iar participarea la programul taberei a facut din acest sufletel un model de adevarat excursionist. Maria Popescu (acum in clasa a II-a C) este eleva colegei mele, Domnica Boboc, cu care am facut echipa pe tot parcursul Taberei Straja 2013.

Micuta aceasta, plina de candoare, dragalasenie, bunatate, sinceritate si veselie, ne-a incantat cu felul ei prietenos si, in acelasi timp, dezinvolt. S-a imprietenit repede si cu copiii mai mari, avand drept consecinta castigarea titlului de Miss Tabara, sectiunea juniori. Pe mine a reusit sa ma topeasca cu imbratisarile ei calde, iar cuibarelile la pieptul meu mi-au aprins flacara unor sentimente atat de pure si de duioase, incat as fi stat nedezelipita de copilul acesta atat de drag.

A avut la dispozitie un aparat foto, iar ceea ce a surprins cu ajutorul sau, mi-a dezvaluit o personalitate dedicata detaliului fin. A reusit sa surpinda chipuri de copii in ipostaze inedite, dar si instantanee potrivite popasurilor facute. Si eu am fost prinsa in cutiuta magica:

20130901_112220

Impartasesc cu voi un moment pe care l-am vizualizat mai tarziu accesand albumul foto al taberei. In urma jocului „Prietenul secret”, Maria afla ca cel care dorea sa se faca cunoscut cu gesturi cavaleresti era David Bajan, un elev de la clasa mea. La indemnul meu, acesta i-a multumit pentru felul in care s-a purtat cu el si a acceptat recomandarea de a saruta mana fetei. Imaginea momentului este delicioasa: Maria, surprinsa de gestul dus pana la finalizare, s-a fastacit si si-a ascuns obrajorul pe abdomenul meu. Ador aceasta lipire si mi-o abrog ca fiind momentul de maxima tandrete pe care l-as fi putut primi intr-un asemenea context!

DSC_1965 DSC_1966

Sunt multe momente care merita a fi povestite, de la istetimea cu care participa la jocuri, de la felul riguros cu care se pregatea pentru activitati, de la talentul recitarii poeziilor si pana la modul exemplar in care isi avea grija de lucruri. Oricine atingea aceasta scanteie vesela se molipsea de voie buna, iar momentele petrecute impreuna cu Maria se transformau in bucurii.

IMG_0754 IMG_0735 IMG_0733 IMG_0136

Cel mai emotioanant lucru pe care mi l-a oferit Maria este un jurnal scris de ea despre vacanta de vara si despre prima ei tabara. Va invit sa deschideti materialul si sa va bucurati de daruirea acestui copil!

Vacanta Mariei Popescu

(Multumim mamei pentru supervizarea materialului si doamnei invatatoare pentru acceptul de a fi publicat aici)

Maria, te felicit pentru felul in care te-ai comportat in tabara si te vom invita alaturi de noi oricand, pentru ca tu stii sa aprinzi ce este mai frumos in sufletul unui om, insasi viata! Iti multumesc ca m-ai ales pe mine pentru a-mi veni aproape si pentru a ma lumina cu stralucirea fiintei tale! Sa ai parte de tot ceea ce este mai frumos, copil drag!

14 gânduri despre &8222;Absolvent de clasa I – profil de flacara vie&8221;

  1. Iulia Stanuca zice:

    Draga Maria, te felicitam pentru compunerea realizata atat de frumos si multumim ca ai impartasit cu noi momentele frumoase din vacanta ta! Ne-a placut si cum ai petrecut, dar si cum ai descris ceea ce ai simtit tu in aceasta perioada. Esti, intr-adevar, un copil cu un suflet frumos!

    Cat despre articol… daruirea si dragostea de frumos de care vorbeam! Felicitari, Doamna!

  2. ellaintaracopiiilor zice:

    Stimata, doamna invatatoare,
    va admir si va felicit pentru dragostea pe care o daruiti elevilor dumneavoastra de la clasa.
    Revin cu placere pe blogul dumneavoastra si, de fiecare data, imi umplu sufletul si mintea cu bucurie si speranta, ca din ce in ce mai multe cadre didactice vor invata sa-si pretuiasca elevii de la clasa si sa-si faca meseria cu pasiune.
    Ma regasesc adesea in gandurile frumoase pe care aveti amabilitatea sa le impartasiti cu noi.
    Va multumesc si va doresc un an scolar sanatos si special!
    Ella

    • Ma simt onorata de aprecierile facute si ma bucur sa va regasesc. Va transmit incantarea de a cunoaste postarile din blogul dumneavoastra si va marturisesc faptul ca mi-au fost sursa de inspiratie pentru unele activitati de la clasa. Va doresc impliniri si senin in suflet!

  3. Adina Popescu zice:

    Buna dimineata!

    Iti multumesc frumos, Camelia, pentru cuvintele minunate prin care ai descris-o pe Maria, fiica mea! Firesc, intreg articolul tau mi-a provocat o mare bucurie!
    Maria este comoara mea! Comoara noastra, a parintilor ei! Asa cum fiecare copil este, pentru parintii lui, cea mai mare avutie!
    Ma straduiesc in fiecare zi sa-mi pastrez obiectivitatea atunci cand imi privesc copilul si sper ca niciodata iubirea pe care i-o port sa nu-mi umbreasca lumina ochilor!
    Imi doresc sa am puterea de a-i vedea greselile, asa cum imi doresc sa gasesc intotdeauna cea mai potrivita cale de a-i lauda reusitele, astfel incat acestea sa nu-i provoace “suficienta”!
    Ca parinte, dincolo de a-i satisface copilului nevoile primare, consider ca misiunea mea este aceea de a-i “oferi” armele cu care se va descurca, mai tarziu, in viata.
    Am vegheat indeaproape si ca Maria sa aiba parte de oameni frumosi in jurul ei, oameni care sa o ajute real sa creasca, sa se dezvolte! Si a avut! Atat la gradinita, cat si la scoala! Domnica este pentru Maria un adevarat model!
    Cu mult timp in urma, am citit indemnurile unei mame pentru fiica sa. Mi-au ramas intiparite in minte si am incercat (si voi continua!) sa i le transmit Mariei, respectand, zic eu, etapele dezvoltarii sale.

    “Viitorul nu se asterne in fata ta, ci se ascunde in tine. Dar nu uita ca viata nu inseamna doar sa te descoperi, ci si sa te construiesti! Esti responsabila pentru omul care devii!
    Nu uita sa te bucuri de fiecare zi! Vor exista dati cand totul va parea ca se duce la vale, ca un montagne russe traznit. Ia-ti atunci inima-n dinti, asaza-te pe scaunul din fata, ridica mainile in aer si bucura-te de drum!
    Daca viata devine monotona, atunci fa ceva nebunesc! Daca viata face pe nebuna, atunci fa ceva normal!
    Nu uita ca pentru a ajunge sus, nu e nevoie sa-i afunzi pe altii, ba din contra, te vei ridica daca ii vei ajuta si pe altii sa se ridice!
    Fii mereu buna si invata sa-i asculti cu adevarat pe cei din jur!
    Gaseste bucuria in toate alegerile pe care le faci!
    Joaca-te mereu, abandonandu-te cu totul, indiferent ce varsta ai!
    Si nu uita: te voi iubi mereu, orice s-ar intampla! Fiica mea vei fi mereu!”

    Voi incheia aici, multumindu-ti inca o data si sperand ca toti copiii sa fie intotdeauna prilej de bucurie si frumos in viata pentru parintii lor!

    Cu drag,
    Adina

    • Draga mea, Adina,
      Ne-ai transmis un mesaj cu multe pilde, intelept prin continutul descris si cu aprecieri minunate la adresa cadrelor didactice ce o inconjoara pe Maria, incat pot confirma ca plamada micutei scantei isi are radacini statornice in educatia pe care voi, ca parinti, i-o oferiti.
      Va apreciez, pe voi- parintii Mariei – pentru prezenta reala langa acest copil minunat si va doresc ca binele, frumosul si dragostea sa fie apa vie!
      Va imbratisez pe toti cu drag!

  4. Laurentiu Benim zice:

    De fiecare data cand am privit fotografia cu pricina mi s-a parut ca spune o poveste, exact asa cum se intampla in fata unei picturi. Subiectul e evident, dar parca totusi nu, relatiile dintre personaje sunt clare, insa se presimte si altceva in ceea ce traiesc. In jurul lor e o lume oarecum distanta si care isi vede de ale ei. La fel ca lumea de azi care pune atat pret pe imagine, dar in care, de exemplu, „povesti” ca aceasta se ascund de obicei in multimea de poze frunzarite. Nu trebuie decat sa multumim Doamnei ca ne opreste cateva clipe sa le privim impreuna.
    Articolul mi-a placut foarte mult, foarte frumos ati scris.

    • Se pare ca sunteti spiritul esentei, domnule Benim, pentru ca de fiecare data cand ne onorati cu vizita in casuta mesajelor punctati in mod definitoriu acele detalii pe care articolul meu le lasa doar privirii ce patrunde dincolo de cuvinte.
      Azi ati pasit prin fotografie si ati derulat un film al unei ipostaze care aduce un moment deosebit! L-ati descris minunat si i-ati vazut povestea intr-un mod emotionant.
      Va spun sincer ca m-ati provocat pentru o noua postare privind povestile ascunse din fotografii, care sunt, culmea, la vedere si totusi ascunse pentru cei care vad doar o imagine…
      Nici nu stiu cand voi posta acest articol, dar aceasta promisiune ma determina sa tin in viata blogul…

      Despre apreciere, ce sa mai spun…ma bucur mult ca v-a placut si mai ales ca v-a determinat sa ne lasati amprenta cuvintelor!

  5. Domnica zice:

    Camelia, te felicit pentru articolul pe care l-ai scris! Ma bucur ca ai descris-o pe Maria asa cum este ea: sincera, jucausa, prietenoasa, altruista, isteata si … ar mai fi foarte multe de spus. Poate pentru unii aceste vorbe par marete, dar daca ai sansa s-o cunosti pe Maria, aceste cuvinte sunt neinsemnate.
    Sunt mandra ca este eleva mea si ma bucur ca parintii au ales ca eu sa fac parte dintre oamenii ,,frumosi,, din jurul ei. Ii felicit pentru modul frumos in care au crescut-o si se ocupa de educatia ei.
    Maria, iti doresc ca viata sa te rasplateasca cu tot ce-i mai frumos si bun!

    • ADINA POPESCU zice:

      Din suflet, Maria si parintii ei iti multumesc, Domnica! Pentru cuvintele frumoase si pentru rolul tau in viata noastra! Speram sa nu te dezamagim niciodata! Sunt convinsa ca Maria ti-a aratat (si iti va arata in continuare!) cat de mult insemni pentru ea mult mai bine si mai frumos decat o pot face eu in cuvinte!

    • Draga mea, Domnica, prezenta ta ma onoreaza si-mi confirma daruirea cu care iti sustii elevii. Iti transmit o imbratisare de adanca prietenie si-ti multumesc mult pentru aprecieri.
      Fie sa ai parte de armonie sufleteasca, iar satisfactiile profesionale sa fie depline!

  6. Buna ziua!…De doua zile am schimbat numele la blog…deoarece au fost neintelegeri si am fost nevoita sa schimb numele la blog. Eu sunt aceiasi Ileana si va astept in casuta mea virtuala cand doriti si cand puteti!…O zi frumoasa alaturi de familie!…Noua mea adresa…
    http://doareuileana.wordpress.com/

    Hello! … Two days ago I changed the name of the blog … because they were misunderstanding and I had to change the name of the blog. I am the same Ileana and wait in my virtual box when you want and when you can! … A beautiful day with your family! … My new address …

    http://doareuileana.wordpress.com/

Lasă un răspuns

