Regulamentul de posesie a jucariilor


  COPII

A imparti jucariile/lucrurile cu ceilalti este o importanta abilitate sociala. Copiii au nevoie de indrumare si de exercitiu pentru a si-o forma. Ei nu se nasc caritabili si altruisti, ci devin cu ajutorul si ghidarea dumneavoastra. Parintii cu doi sau mai multi copii se confrunta zilnic cu probleme legate de refuzul celor mici de a imparti lucrurile cu ceilalti.

De cele mai multe ori, copiii smulg jucariile din mana altora, ii imping ca sa castige jucaria ravnita sau pur si simplu refuza sa dea jucaria preferata daca le este ceruta. Problemele apar cand in familie sunt doi sau mai multi copii, cand vin in vizita altii sau la locurile de joaca, unde cel mic intalneste copii de varsta lui.

CUM INVATAM COPILUL SA IMPARTA JUCARIILE?

1. Oferiti copiilor un exemplu personal, prin exercitii simple (de ex. puteti sa le dati cativa biscuiti din portia dumneavoastra).

2. Implicati copiii in activitati care presupun folosirea materialelor in comun

De exemplu, implicand copiii intr-o activitate de desen in care se pot folosi de o singura cutie de creioane. Se anunta regula pentru a obtine creionul: „Imi dai, te rog, creionul?” . Pentru raspunsul „NU, inca nu am terminat”, copilul va spune: „Atunci voi astepta putin si intre timp pot colora altceva”.

3. Subliniati importanta acestui comportament social

„Ce bine ne pare cand cineva ne da o jucarie! Suntem foarte bucurosi si ne jucam frumos impreuna. De aceea si noi putem sa dam jucarii altor persoane!”

4. Actionati imediat cand copilul este pe cale sa smulga jucaria din mana unui copil

Apucati mana copilului si reamintiti-i ca trebuie sa spuna „Te rog” si sa-si astepte randul. Laudati copilul daca reactioneaza pozitiv.

5. Ghidati comportamentul copiilor prin reguli:

– toti copiii se pot juca cu jucariile din casa;

-cand dorim o jucarie, spunem „Te rog”;

– cine smulge jucaria din mana altui copil, nu o primeste pentru o anumita perioada de timp, pana cand nu o solicita politicos;

– ne jucam pe rand cu jucariile din casa;

6. Daca este necesar folositi timpul de linistire sau scoaterea copilului din acea situatie (excluderea)

Daca copilul se lupta si protesteaza sau smulge din nou jucaria, ii spuneti ce a gresit si apoi enuntati consecinta: „Urmeaza timpul de linistire” – plasarea intr-un loc unde sa stea linistit pentru o perioada scurta de timp, dupa care poate reveni.

Bibliografie: „Cu parintii la scoala” – Salvati copiii

ADULTI

Posesivitatea! De ce?

* Pentru ca ti-e frica de singuratate;

* Pentru ca intretii iluzia ca ai gasit in acel ceva partea pe care nu o vei mai descoperi altundeva;

* Pentru ca traiesti cu procura ca existi prin acel ceva;

* Pentru a atrage atentia asupra sentimentelor tale sincere si dedicate idealului pe care ti-l prefigurezi;

* Pentru implinirea nevoii de afectivitate;

* Pentru ca nu te mai intereseaza rationalul atat timp cat senzatia de dulce emotie te invadeaza;

* Pentru ca tu crezi in utopia ca nu poti rani pastrandu-ti obiectul fericirii doar pentru tine;

* Pentru ca stii cat de dureros este sa imparti si sa nu primesti apreciere;

* Pentru ca ceea ce posed este de fapt o carenta a existentei mele si mi-o vreau implinita cu orice pret!

Lista poate continua…

regulamentul jucariilorSursa foto: facebook

EU

Azi aleg sa ma rasfat (e cadoul meu pentru mine): vreau o jucarie a mea, sa nu o impart cu nimeni, sa o iau din mana ta si sa devina a mea, daca incep sa construiesc ceva, toate piesele sunt ale mele si daca se strica, ei bine… atunci este A TA!

Azi, imi iau frunza si ma joc doar eu!

12 thoughts on “Regulamentul de posesie a jucariilor

  1. Mi se pare corect. Citisem pe undeva că un copil nu îşi va ceda uşor jucăria, pe principiul:”Nu pot să ţi-o dau, pentru că e a mea!” Mi s-a părut interesant şi am reţinut. În timp, teoria s-a verificat…

    • Bine ati poposit in clasa mea! Sa vorbim despre copii, despre ceea ce transmit ei si despre ceea ce putem noi oferi, este o provocare, dar si o bucurie. Cu cat simt oamenii mai aproape de acest univers, mi se lumineaza speranta ca vom avea copii mai buni, tineri mai generosi si adulti pregatiti pentru viata.
      Va transmit pretuirea mea si toate gandurile bune!

    • Copiii mai mici de 4-5 ani cred ca ceilalti gandesc si simt totul la fel ca ei. Nu pot vedea lucrurile din perspectiva celuilalt, nu se gandesc la nevoile semenilor. Asa cum ati spus, este o posesivitate din instinct, copiii nu se nasc caritabili si altruisti.
      Despre adulti, as putea spune ca paleta posesivitatii este mult mai larga, dar cea mai apriga este aceea care apare intr-o relatie (a se vedea trimiterile din articol!), cand partenerul devine obiectul (jucaria) pe care celalalt vrea sa-l posede. Probabil ca nu si-au invatat lectia generozitatii cand au fost mici sau evenimentele din viata le-au dezvoltat latura aceasta…
      Cand cineva refuza sa imparta cu tine ceva, frustrarea isi face loc, iar neincrederea duce la o atitudine asemanatoare.
      Asa ca mi-am luat si eu o frunza, ca sa ma joc doar eu cu ea si sa nu o impart cu nimeni (preventiv)! Ce gust are atitudinea asta?! Nu stiu, doar experimentez….

  2. Buna,
    te invit la un concurs simplu pe blogul meu. Cu 2 distriburi poti castiga unul din cele doua pandantive gravate dupa placul inimii tale, in valoare de 187 de lei.
    Concursul se afla pe prima pagina a blogului meu, sper ca vei participa.
    Te pup si multumesc!

  3. Buna dimineata !
    ” Azi, imi iau frunza ” de maslin
    Si fac din multe frunze- o coronita
    Sa o asez cu drag pe capu-ti divin
    De profesoara , domnita !
    Cu stima deosebita,
    Aliosa.

Lasă un răspuns

