Excursia spre cele trei zari


Mi-am luat in brate Oraselul si l-am ridicat sus, sus pana in inaltul sufletului. Am prins astfel aripi, incat o calatorie dincolo de cotidianul omniprezent era iminenta. Din zambete nerabdatoare am impletit drumul spre cele trei zari. De atat am avut nevoie ca sa asezam piesele curiozitatii in lacas de copil ce cutreiera lumea cu mintea, sufletul, emotia si zburdalnicia ce contamineaza!

RAFINAMENTUL CELOR TREI ZARI

1. MUZEUL OMULUI (Ploiesti):

* doua sali – antropogeneza (sala care prezinta originea vietii si evolutia vietuitoarelor pe Pamant) si anatomie şi fiziologie umană. „Exponatele sunt puse in valoare prin panouri de sinteza informativa, mobilier specific, vitrine, sistem de iluminare, un complex arsenal IT, proiectii pe ecrane LED, simulari electronice, jocuri interactive si infochioscuri.”

* prezentatorul virtual 3D al funcţiilor corpului uman, in marime naturala, o premiera nationala in domeniu. „Holograma  prezentatoare „vorbeste“ vizitatorilor despre functiile corpului uman, in timp ce proiectia permite vizualizarea scheletelor si a organelor interne, cu explicatii despre rolul acestora. In tara mai există o holograma asemanatoare, la Iasi, insa nu in marime naturala, ci doar bust.”

In aceeasi cladire am vizitat si sectia Stiintelor Naturii despre fauna Marii Negre si acvariul unde specii fascinante de pesti isi desavarseau tacuta viata.

2. MUZEUL CINEGETIC (Posada – Sinaia):

 * o fascinanta prezentare de exponate : de la impresionanta colectie de trofee ( 2400 de piese ) la opere de arta , obiecte cu specific vanatoresc sau utilitate vanatoreasca , arme specifice diverselor etape ale evolutiei umane .

Copiii au fost impresionati de sunetele reale ale animalelor impaiate si chiar daca reprezentau inregistrari, autenticitatea lor i-a adus mai aproape de realitatea vietii necuvantatoarelor.

Au fost surprinsi de „omul” Mihail Sadoveanu (caruia i s-a dedicat o sala aparte), pe care l-au identificat dincolo de scrierile sale, afland ca o pasiune a lui a fost vanatoarea.

3. MUZEUL PELES (Sinaia) – resedinta de vara a regelui Carol I

Un edificiu cu adevarat maret, care dincolo de valorile istorice, culturale si de patrimoniu, a deschis in sufletele noastre (al meu si al copiilor), o poarta a emotiei atemporale. Odata ce pasesti in incinta castelului, simti o transformare interioara ce te transpune unui timp universal.

*

Un puzzle ce compune o excursie care va deveni ancora in amintirile dragi ale copiilor: cele trei vizite, masa luata la Pensiunea Casa noastra  – Sinaia ( servire atenta, implicare si conditii foarte bune) si petrecerea – carnaval, ce a adus deliciul si fantezia la distractie!

Chipuri vesele, culori de copii plimbareti, curiozitati ce se desprind din gesturi delicate, precum si o avida dorinta de a fi impreuna cu colegii, veti descoperi din

GALERIA FOTO!

Dragi copii, va tin in continuare in brate si astept cu vadita emotie sa-mi povestiti impresiile voastre despre aceasta excursie, sa-mi spuneti ce v-a placut, ce vi se pare demn de reamintit si ce recomandari ati face altor scolari cu privire la obiectivele vizitate. Va transmit felicitari pentru felul in care v-ati comportat si simt eu ca nu se incheie aici calatoria noastra pe carari de curiozitati!              

20131031_121350 20131031_110254

14 gânduri despre &8222;Excursia spre cele trei zari&8221;

    • Bine ati venit, domnule Aliosa! Faptul ca v-am trezit rememorari placute prin aceasta postare, imi confirma ca cele mai pregnante amintiri raman cele in care sufletul este inundat de emotii venite de la cei dragi si mai ales de la copii.
      Multumesc mult pentru urari si va transmit numai ganduri bune!
      Cu apreciere,
      Camelia

  1. Am privit albumul foto si am observat bucuria de pe chipul copiilor , imaginile sunt reusite si surprind momentele placute din ziua excursiei. Multumim mult pentru buna organizare , pentru grija si atentia cu care i-ati inconjurat pe copiii , ca de fiecare data !

    • Draga mea, eram doar vesela! Cei din jurul meu s-au obisnuit sa ma vada mereu zambind, iar cand sunt serioasa ma intreaba daca sunt suparata cumva, de parca nu as fi eu!
      Copiii imita mult adultii, iar daca eu sunt bucuroasa, asa sunt si ei…Conteaza enorm ca eu sa-mi gasesc echilibrul in preajma lor, pentru ca asa ii voi avea si pe ei (cel putin acesta este idealul…)
      M-ai surprins mult cu acest compliment, mai ales ca vine din partea ta, un om sensibil la frumusetea sufletului, a gandului si a exprimarii.
      Iti multumesc atat de mult, incat totul sa fie cuprins intr-o imbratisare lungaaaaa!

  2. Maria Benim zice:

    Buna ziua!

    Mi-a placut foarte mult in excursie, a fost foarte interesant. Carnavalul a fost cam scurt, dar minunat. Mi-ar fi placut sa avem mai mult timp pentru distractie, sa admiram animalele, peisajele sau sa facem poze.

    Dar nimic nu este mai frumos decat sa mergi in excursie cu doamna invatatoare si colegii. Abia o astept pe urmatoarea!

    Multumesc pentru aceasta zi. Va iubesc mult!

  3. Iulia Stanuca zice:

    Bănuiam că această călătorie va fi o reusită după câtă bucurie a incărcat autocarul în dimineaţa cu pricina… Nici soarele nu s-a lasat mai prejos şi s-a alăturat grupului. Şi, aşa cum ne-aţi obişnuit, aţi reusit să păstraţi voia bună până-n ultimul moment al excursiei.
    A fost o escapada meritată si aşteptată cu mare drag de copii. Iar îmbinarea utilului cu plăcutul este specialitatea Dvs.
    Va multumim, Doamna! Şi va dorim să rămâneţi mereu cu sufletul deschis către „cărările de curiozităţi”!
    Va imbratisam cu drag!

Lasă un răspuns

