Cum ne umplem timpul!


Sunt atât de multe proiectări ale minții legate de simțiri, de ceea ce îți propui să realizezi, iar uneori, după o atât de elaborata strategie simți că nu mai ai curajul să întreprinzi nimic: totul se reduce la un atac de panică; corpul paralizează, gândurile stagnează și nu poți schița nicio reacție.

Viața știe ea să echilibreze cumva lucrurile, pentru că neantul îți oferă dintr-o dată, neașteptat, tot ceea ce îți alină sufletul și pentru care nu ai mai avut curajul, timpul sau deschiderea să mai creionezi vreo schiță…Hazard?! Cine știe? Sunt delicioase clipele când ți se oferă o părticică de moment fericit fără să fi depus vreun efort de analiză…

Înclin să înțeleg: tot mecanismele de apărare își pun rotițele în mișcare: când mintea intră în faza negării (când nu poate accepta ca evenimentul dureros să-și exprime realul), există o preluare de funcții: corpul! DA! Atunci când îți obosești trupul alergând după probleme ce-ți țin mintea ocupată ( mai mult sau mai puțin inventate), când faci deplasări fizice epuizante, când te înscrii la diverse evenimente ce necesită prezența fizică, când simți că oboseala te modelează într-o sfârșeala de mecanism ruginit, e clar: ai redenumit starea ta, dar esența a rămas aceeași: problema minții tale își trăiește interiorizarea în aceeași dramă!

Ce-i de făcut?! Redefinește-te! Acordă-ți timp!

*

Alături de copii mi-am lăsat energiile în susur continuu de activități curgătoare. Albiile prin care trecem sunt diverse și dau aspectul unei vieți trăite deplin, din care au de povestit pietrele, cele care rămân statornice și mereu răbdătoare. Să le ascultăm…

Dincolo de programul cunoscut, dar mereu surprinzător al școlii ne umplem timpul cu felurite activități:

1. Participarea la concursurile școlare: Evaluare în educație – matematică, Voinicelul, Piciul și pregătirea pentru altele care vor urma: LuminaMath, Arhimede, Comper, Teste din poveste, Euclid, Smart etc.

Îmi rezerv dreptul de a nu comenta condițiile pe care trebuie să le îndeplinim pentru participarea și/sau organizarea concursurilor, doar voi spune că sunt demersuri  de trecut, care nu depind de mine și care par a fi insurmontabile!

2. Participarea la o acțiune umanitară de donații  inițiată de învățătoare din județul Ilfov. Ajutoarele au ajuns la Școala nr 1 și la Grădinița din Suhurlui: 30 preșcolari, 14 clasa pregătitoare, 16 clasa I, 39 clasele  II- IV si 62 clasele V- VIII; precum și la Șc Gimnazială ” Elena Doamna” din Cuza Vodă: 63 preșcolari, 119 elevi din ciclul primar și 124 elevi din gimnaziu. În plus, în Cuza Vodă sunt 26 de familii cu copii, ale căror locuințe au fost grav afectate de inundații.

Felicitări copii, pentru minunata implicare și deschiderea cu care, alături de părinții voștri, ați adus rechizite și atât de multe lucruri necesare școlarilor încercați de soarta mai puțin darnică!( Benim M.,Niță C., Stănuca M., Băjan D., Anghelescu A., Istrate P., Rahman R., Țârnea I., Dragostin D., Radulescu A., Postolea D., Magiru A., Covalciuc C., Teodorescu R., Paraschiv V., Voinea G.)

Mulțumim doamnei Secretar de Stat pentru învățământul preuniversitar, Ștefania Duminică și doamnei psiholog, Iuliana Trașcă pentru această invitație / inițiativă.

3. Simulare în caz de cutremur

Comunicarea  informațiilor prezente în adresa ISMB nr. 24821/ 17.10.2013, respectiv adresa MEN nr. 63250/ 16.10.2013, referitoare la pregătirea elevilor în caz de seism.

Au fost distribuite materiale informative și au fost indicate surse suplimentare de informare (site-urile WWW.ISGU.RO și  WWW. INCD.RO ). Toate informațiile transmise au fost diseminate elevilor  de către profesori/ diriginți.

4. Am participat la evenimentul “Săptămâna Mișcării în Cluburile SETS de Mișcare și Distracție” înscris pe site-ul internațional Now We Move! devenind promotori al acestei mișcări, Și eu trăiesc sănătos!

5. Proiectul Paşaport pentru cultură, organizat de editura Corint în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, prin decizia nr 49500/13.06.2013 se adresează elevilor din ciclurile primar şi gimnazial şi vizează dezvoltarea abilitaţilor de cooperare şi comunicare, a gustului pentru lectură, precum şi valorificarea potenţialului creativ al copiilor. Proiectul este realizat sub forma unui concurs lunar, destinat elevilor din ciclul primar şi gimnazial şi constă într-o probă de creaţie din cadrul mai multor discipline, adecvate pentru fiecare nivel de vârstă.

Noi ne-am înscris!

6. Am participat la organizarea și desfășurarea Concursului ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar – învățători. Am făcut parte din comisia de elaborare de subiecte, dar și din comisiile de evaluare la toate probele: practice, orale și scrise.

Această experiență a avut o încărcătură de responsabilitate maximă și ca să nu intru în polemică (pentru că nu acesta este scopul blogului meu), voi spune că mă voi gândi în mod serios dacă voi mai participa, când voi fi solicitată pentru un astfel de demers.

Au mai fost și alte activități, pe care le voi prezenta altădată!

VA CONTINUA…cu siguranță!

10 thoughts on “Cum ne umplem timpul!

  1. Dan spune:

    Felicitări pentru activitățile organizate, succes și putere de muncă pentru cele ce vor urma. E drept, e nevoie de efort și știm foarte bine cu toții că aceste eforturi nu sunt răsplătite material nici măcar decent. Rămâne doar acea plăcută senzație pe care o ai seara când, sfârșit de oboseală pui capul pe pernă și nu doar că nu ai nimic să-ți reproșezi (deși cei care sunt obișnuiți cu astfel de proiecte vor găsi mai mereu să-și reproșeze câte ceva deși chiar nu e cazul) ci ești mulțumit că ziua nu a trecut fără folos.

    • Satisfacțiile de ordin afectiv primează în această profesie și reprezintă ceea ce rămâne după ce își iau zborul generațiile pe care le avem în grijă, responsabilitate și plămadă o bună parte din viața lor.
      Știm că se nasc și frustrări materiale, dar și din cele izvorâte din etichetarea generală: Lasă, că nu muncesc decât patru ore pe zi și profesorii aceștia…Rolul blogului este de a oferi în mod palpabil o viață care se desfășoară dincolo de o etichetare așezată în necunoștință de cauză!
      Sunt și colegi care aleg partea simplă a lucrurilor și pentru că nu au chemare pentru această profesie, dar și pentru că nemotivarea a biruit,totuși o generalizare nu se poate face.

      Știu că ai prezentat în multe articole problemele legate de sistem, reale de altfel, iar prezența ta aici, atât de încurajatoare, mă onorează. Îți mulțumesc!

  2. Laurentiu Benim spune:

    Cred ca e bine sa cauti sa iti umpli timpul cu ceva care sa iti umple viata. Destul ca se scurge de capul lui in majoritatea timpului.🙂

    • Cum știți să prezentați esența mesajului! Uneori mă las purtată de cuvintele curgătoare și uit să evidențiez pietrele… Spuneam că de multe ori, ne ocupăm timpul pentru că avem de umplut goluri interioare, dar acestea nu vor aduce rezolvarea.
      Vă susțin ideea că timpul trebuie gestionat pentru a-l trăi cu plăcere și a-l simți în valoarea sa.
      Despre preocupările profesionale, nu pot să vă spun decât faptul că mă mândresc cu ele, cu copiii, cu ceea ce lăsăm în urma noastră sau purtăm în brațe.
      O să am mai multă grijă pentru echilibrul: viață personală – școală! Cel puțin, îmi propun…
      Să aveți o zi minunată, pe măsura încurajărilor pe care ni le oferiți!

  3. Laurentiu Benim spune:

    Tocmai citisem o scurta povestioara despre timp si eram sub influenta ei. O trec aici din memorie, in
    parte si pentru a evita, barbateste, sa intru in jocul intim al mesajului din articol.

    Este vorba de o societate din ziua de azi, insa fara indoiala ca povestirea este mult mai veche. Lucrurile se pot intampla in nordul Californiei, pe coasta monegasca sau intr-un oras suedez; in mod cert, departe de noi. Incepi ziua la opt si jumatate cu un dus. Iei un mic dejun format din cereale si suc vitaminizat de fructe exotice, apoi iesi sa faci o plimbare cu cainele. Pana la ora zece citesti ziarele si corespondenta. Mergi la piscina, faci baie si plaja, te relaxezi. Pranzul il iei la un restaurant cu prietenii, dupa care urmeaza o siesta de o ora. Mai tarziu mergi sa vezi un film la cinematograf, sau petreci cateva ore la cumparaturi. Dupa-masa ai o ora si jumatate de calarie, sau poate o partida de golf sau de tenis. Urmeaza un drum la sala de sport si o a doua vizita la piscina, care se incheie cu masaj si dusuri. Seara ti-o petreci in club, dansand. Dupa miezul noptii te lasi sa cazi in pat si adormi ca un nou-nascut.
    Cand te trezesti, ai 80 de ani.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s