Roboți pentru Indonezia


Vă iubim Doamna învățătoare!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*

DESPRE EL!

A făcut parte din viața mea timp de patru ani. Primul impact a fost reprezentat de istețimea și dezinvoltura lui. Apoi, când am devenit parteneri în familia de dimineață, și-a arătat latura sensibilă și atașamentul pentru stabilitatea de acasă. Primul impact cu responsabilitatea l-a surprins nepregătit… a și plâns după ai lui!

Totuși, ambiția l-a ajutat să-și găsească repere de stabilitate și să devină în scurt timp un preferat al meu, dar și al mediului nostru. Nu era nevoie să se piardă în amănunte pentru a se exprima, fiind o persoană stăpână pe capacitățile sale. Eu, recunosc, îi ceream mai mult și-i ridicam ștacheta pentru noi provocări. Era o bucurie să-l știu atât de receptiv, dar și atât de plăcut de colegi și mai ales de … colege.

Constrânsă de regulamente, i-am cerut să se tundă, cu toate că-i apreciam look-ul în trend, dar pletele-i concurau deja cu ale mele. Mi-aș fi dorit să-l pot lăsa liber în alegeri, dar nu era momentul… (Dragul meu, sper că acum mă înțelegi…!)

ALEXANDRU SIVU

Pe 15 iunie 2013, la București a câștigat cu echipa prima competiție națională de Robotică Educațională „World Robot Olympiad”.    Acum este în Indonezia, la Jakarta

Reprezintă România la competiția internațională de robotică

– în materialul din link se află și un film cu participarea lui la PRO TV –

Concurenți din 30 de țări

O performanță de nivel maxim!

Despre mine….

Stare: o incredibilă surpriză transformată în șuvoi de bucurie, mândrie și prețuire;

Trecut proiectat în prezent: fostul meu elev Alexandru Sivu, a concurat la sfârșitul clasei a IV-a, pentru un loc la Liceul Tudor Vianu din capitală. Bazat pe o programă specifică, examenul a fost dificil, dar Alex l-a promovat. Acum este în clasa a VII-a, iar ecourile despre activitatea lui sunt încântătoare!

Mesajul lui:   Vă iubim Doamna învățătoare!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Am găsit în căsuța de email această declarație, alături de link-ul prezentării deosebitei performanțe. Nu a fost nevoie de mai mult să înțeleg bogăția de sentimente ce l-a conținut și nu a fost decât un pas spre acea stare pe care mi-a oferit-o Alex în prima zi de școală: am plâns având ca izvor… o infinită satisfacție!

Mesajul meu:

Dragă Alex, mă determini să-mi caut cu greu cuvintele, deoarece gestul tău îmi desăvârșește profesia! O să întelegi tu mai târziu…

Mi-aș dori  ca roboții voștri din lego să vă asculte, să respecte traseele pe care le-ați determinat, să execute comenzile cu mare precizie și să vă clasați cât mai sus pe podium.

Te felicit pe tine, pe colegii tăi, dar și pe profesorii care te-au îndrumat și sper ca indiferent de evoluția din Indonezia, să trăiești împlinirea pentru o realizare de excepție.

Transmit un gând de prețuire și părinților tăi, care își văd înțelepciunea și măiestria de făuritori de suflete curate, în ceea ce ai devenit. Știm prin câte provocări au trecut ca tu să-ți urmezi visul și au din partea mea plecăciuni de prețuire!

P.S. Uneori, îmi este greu să primesc complimente … își au și ele rostul și măsura lor. Blogul acesta este o chintesență a lucrurilor frumoase și implicit a aprecierilor pozitive, dar satisfacția ca un fost elev să-ți mulțumească după ce relația de școală s-a încheiat, este…incomensurabilă și nu o puteam ține doar pentru mine, trebuia să o împărtășesc… Mulțumesc pentru că-mi sunteți aproape!

35 thoughts on “Roboți pentru Indonezia

  1. alina anghelescu spune:

    Felicitari Alex ,felicitari colegilor tai si celor care v-au sustinut si indrumat !Iti tinem pumnii stransi si iti doresc sa ajungi sa iti depasesti performanta din acest moment ;de fapt acum cunoscandu-ti sufletul atat de frumos creionat de Doamna invatatoare ,sunt sigura ca e o chestiune doar de timp.Un mare BRAVO !

  2. Buna dimineata !
    Stradania de a ridica stacheta exigentei EDUcarii elevilor
    a inceput sa dea roadele asteptate .
    Exemplul este chiar Alex caruia ii urez succes si sa ocupe locul I la acel concurs !
    Mesajul catre Alex este simplu dar emotionant .
    Ce bine-ar fi sa fie cat mai multe asemenea mesaje din partea dascalilor nostri….
    O duminica frumoasa !
    Aliosa.

  3. Felicitari atat pentru elevul tau, dar si pentru felul in care ai contribuit la formarea lui ca viitoare personalitate.Am primit si eu, peste ani, recunostinta unor fosti elevi, care mi-au intarit convingerea ca munca de dascal e asa de frumoasa….Am scris si un mic articol pe blog ( Fosti elevi ) din pacate prea sarac fata de cei pe care i-am omis.

    • Samburii pe care ii cultivam isi gasesc in timp dezvoltarea, iar cand isi mai intorc privirea catre noi, daruiesc toata energia de a merge mai departe.
      Recunosc faptul ca nu am scris inca despre atat de multele realizari ale celor care mi-au trecut prin mana, dar nu-i timpul trecut…
      E o bucurie sa va aud despre implinirile pe care le aveti, pentru ca in ziua de azi avem tendinta de a evidentia problemele sistemului si mai putin partea de umplere sufleteasca.
      Va multumesc pentru gandurile daruite!

  4. Ema spune:

    Felicitari din tot sufletul draga Camelia!
    Felicitari draga Alexandru! As dori sa iau legatura cu tine pentru ca si baiatul meu are aceeasi pasiune! Isi doreste mai mult, nu doar sa combine piesele!Daca poti lasa un numar de telefon…Bafta in tot ceea ce faci!
    Camelia, iti doresc si mai multe impliniri! Aceasta este rasplata cea mai mare pentru un invatator! Mai ales cand suntem cautate , dupa ce s-a incheiat ciclul primar! Ai mei (cei de anul trecut ) sunt a V-a si o parte din ei , vin zilnic sa ma vada . Ma bucura enorm lucrul acesta!

    • Multumesc mult pentru popas si pentru cuvintele dragi!
      Am sa vorbesc cu parintii lui Alex despre cum puteti lua legatura.
      Ma bucur pentru momentele frumoase pe care le retraiesti alaturi de fosti elevi si-ti doresc multe impliniri!
      Te salut cu drag,Ema!

    • Sunt constienta de impactul pe care il poate lasa un profesor in inima unui copil si ar fi ideal sa pot ajunge la inimioara tuturor celor care imi trec prin mana. Cum acest lucru este o utopie, ma multumesc cu fiecare gest care imi confirma ca am mai lasat ceva important in vlastarele acestea.
      Fiecare amprenta pe care mi-o lasati aici ma onoreaza! Va multumesc!

    • Este o realizare fantastica pentru varsta de 13 ani sa fii reprezentantul unei tari la o competitie internationala! Ma incanta faptul ca exista oameni onesti care apreciaza efortul depus pentru a se ajunge aici. Profesorii lui Alex, familia si in primul rand el merita aplaudati. Eu am fost incantata ca la un eveniment atat de frumos s-a gandit si la mine, eu cea care reprezint deja trecutul!
      Am trait si alaturi de Maria senzatia de implinire vazand-o atat de implicata la concursul de karate! Ii transmit si ei mandria mea si fie sa aveti puterea sa mergeti mai departe!

      • Mihaela Benim spune:

        La cat de mult le daruiti acestor copii, sunt convinsa ca mereu se vor gandi la dumneavoastra!
        Si sunt convinsa ca foarte multi dintre ei vor vrea neaparat sa stiti acest lucru.

        In ceea ce o priveste pe Maria, a fost atat de emotionata de prezenta domneavoastra la concurs, ca a parut cam fastacita toata seara. Stiti de cand si cat de mult si-a dorit sa fiti alaturi de ea!
        Va multumesc inca o data pentru efortul depus spre a-i fi alaturi intr-o zi atat de plina pentru dumneavoastra!
        Ma bucur alaturi de dumneavoastra pentru aceste senzatii de implinire pe care vi le aduc acesti copii ai caror dascal le-ati fost si le sunteti cu atata pasiune!

        Cu pretuire,
        Mama unui copil fericit alaturi de invatatoarea sa.

    • Când Alex se afla la o răscruce a destinului, am fost acolo și l-am ținut de mână. L-am învățat să pășească pe drumul care i-a deschis oportunitatea de azi. Eu doar i-am arătat calea, restul a depins de el în mare măsură.
      Nu ascund sentimentul acesta de mândrie. Mă simt atat de vie când părți din mine se regăsesc cumva în destinele acestor copii.
      Ce urare dragă ne-ai oferit! Mulțumesc din suflet!

  5. Sărbătorit la 90 de ani, Profesorul Paul Cornea ne spunea să nu uităm să privim latura plină a paharului: mai avem școli bune, mai avem profesori devotati scolii, copiilor. Mai avem Speranță.Sunteți o dovadă vie că acest nonagenar nu se iluziona.
    Mult spor dumneavoastră și copiilor!

    • Chiar și optimismul face parte din latura vie a unui cadru didactic, care se vrea a pâlpâi în sufletul unui copil. Cât de luminos poate fi un profesor care vibrează alături de elev, dându-i încredere!
      Da, mai sunt profesori ca aceștia și cred mai mult în dezvoltarea personală a fiecăruia decât în sistemul din care fac parte.
      Despre mine, vă spun că sunt un om perfectibil și mă bucur enorm când o nouă experiență îmi dă trăirea unei conștiințe revitalizate. Copiii știu să ofere prilejuri reglatoare pentru ceea ce compune structura unui profesor, iar dacă acesta îi vede, aude și simte cu siguranță ajunge la sufletul lor.
      Vă mulțumesc pentru popasul dumneavoastra în clasa mea virtuală și pentru cuvintele apreciative!

  6. Iulia Stanuca spune:

    Daca puteti crede: si eu ma simt mandra! Simt ca Alex este parte din viata noastra… Nu numai pentru ca este roman, ci si pentru ca a trecut prin mana si sufletul celei ce astazi indruma pasii copilului meu!

    Draga Alex, iti dorim ca aripile tale sa te ajute sa zbori catre visul tau! Te felicitam din suflet pentru eforturile depuse si pentru realizari! SUCCES!

    Stimata si iubita Doamna, multumim ca impartasiti cu noi implinirile sufletesti de pe urma muncii depuse! Suntem mandri ca avem sansa de a va pune amprenta si pe educatia lui Matei, amprenta care, cu siguranta, va ramane vesnic in sufletul nostru!
    Fie sa aveti parte mereu de cele mai importante comori: dragostea copiilor si multumirea sufleteasca!

Lasă un răspuns

