Epilog – istorie personală


Toamna – final de anotimp!

O graniță între culori și stări, între opulență și tranzit, între efemer și neliniște … nedefinită și totuși atât de reală în metamorfozarea ei. Dar cine este liberul arbitru care o definește, cine stabilește punctul unei comunicări încheiate și cine validează posibilitatea existenței celor trei puncte care dau speranța unei continuări?! Este un final?! Toamna se vrea a fi o eternă retorică…știm noi!

*

– Ce mai faci, draga mea? Te-am simțit destul de plimbăreață, de vie în suflul tău de crinzanteme, dar nu te-am mai văzut de ceva timp! A trecut mult din scurgerea clepsidrei, de când îmi povesteai despre orgoliul ce ți-a măcinat aroma. Mă bucur așa mult să te revăd! Ce îmi mai poți spune despre tine, despre culoarea ta nuanțată de suflet vibrant?

– Prietena gândurilor mele, am fost puțin plecată. Între timp, mi-am lăsat cuvintele să zboare, iar ele au poposit pe un hrisov ce mi-a dat deplină recunoaștere pentru a-mi definitiva propria istorie interioară.

– Uită-te în ochii mei, Toamnă dăruită belșugului de simțăminte! Vrei să spui că ai reușit să străbați oceanul ființei tale și să-ți pui acolo toate frunzele căzute recompunându-te în mister?

– Încrederea ta mă onorează, dar nu am veleități de atotstăpânitor de adâncuri! Am învățat lecția:

Gata cu orgoliul – vanitatea -trufia!

Am admirat tipologii de personalități și chiar dacă fiecare își are unicitatea ei, trăirile sunt grupate în dezvăluiri asemănătoare. Am transpus pe o filă a hrisovului o frunză specială, cea a

ÎNCREDERII ÎN SINE

nuanțată în tente tomnatice:

GALBENUL:  încrederea în sine presupune să-ți prețuiești timpul, astfel încât să-l împarți doar cu cei pe care îi simți cu același autentic, la fel de nemascați și de asumați ca și tine.

RUGINIUL: dacă draft-ul ființei tale nu a fost aplaudat la scenă deschisă, înseamnă că ai greșit audiența. Dacă nu renunți și repeți actul aceluiași print screen al dezvăluirii tale, vei arăta doar disperare și mulți te vor părăsi. Nu te lăsa în mâinile unui manipulator fin care te va juca ca un păpușar folosindu-se de insecuritățile tale.

VERDELE PAL:  nu căuta în mod obsesiv validările celor din jur, contorizând fiecare feedback. Dezamăgirea o vei resimți atunci când bucăți din sufletul tău se vor sparge, pentru că în dorința de fi pe plac altora, nu te mai regăsești. Nimeni nu-ți cunoaște arderea adâncului mai bine ca tine.

MARO -RUBINIU: cel mai greu, dar și cel mai minunat lucru este să te accepți așa cum ești, să fii o lume întreagă, să-ți găsești balsam și în singurătate (dar nu în însingurare!), să nu fii disperat după împărtășire, să-ți aparții tie însuți!

Voi pleca, poate voi reveni…dar culorile mele să-ți rămână eterne ancore de echilibru și chiar dacă varietatea nuanțelor te va împresura, trăiește liber și asumat!

*

Mantia Toamnei decorată cu amintiri date de atingeri de copii (albume foto):

Educație plastică – Frunza, tonuri

Portofoliul la Științe – Tipuri de frunze

Colecție de semințe

Copiii mei dragi, nu voi conteni să vă spun cât vă apreciez efortul și sper ca fiecare întâlnire cu toamna să vă aducă amintirea unor momente speciale. Ați realizat lucrări deosebite și doar fotografiile pot să spună în locul meu despre cât efort ați depus, dar și despre finalitățile de toată lauda!

Rămas bun, Toamnă!

9 gânduri despre &8222;Epilog – istorie personală&8221;

  1. Andreea Bajan zice:

    Minunate vorbe…, talent nemasurat! Zugraviti atat de frumos un anotimp al bogatiei, ce-i drept, dar totusi atat de cenusiu, tern, bacovian! In asteptarea primaverii, va transmit numai ganduri de bine!

  2. Iulia Stanuca zice:

    Un alt articol plin de sensibilitate! FELICITARI!
    Toamna si-a invatat bine lectia si a stiut sa-si transpuna atat de cald trairile in culori…

    Iar voua, copii, va transmit felicitari pentru munca depusa si fie ca roadele sa fie pe masura asteptarilor voastre!

Lasă un răspuns

