Acasă de Ziua Națională – 1 Decembrie!


„… dar a ieșit așa…să fiu român!”

Nu este o întâmplare a ființei mele, pentru că rădăcinile mi le simt ancorate și scăldate în seva pământului acesta. Acasă îmi este peripeție, îmi este dat să mă lupt de multe ori cu indiferența și nepăsarea, să asist la promovarea valorilor îndoielnice. Mă îngrijorează starea învățământului și dorința tinerilor de a pleca din țară. Mă simt folosită de guvernări manipulatoare și de interese raportate la funcții, putere și privilegii. Demnitatea unui cadru didactic se cere a fi mereu ofertată, doar – doar își va găsi un loc printre silențioasele adjudecări de statut definit de interesul propriu.

Este o certitudine: trăim într-o țară a fierberii, a balcanismului frivol, iar accederea pe bază de competențe se realizează doar până la nivelul în care alții mai experimentați se pot folosi de tine.

Am trecut acest acasă printr-un filtru propriu și cum nu îmi reneg sorgintea, am ales să-mi pese! E acea stare interioară pe care mi-o îmbogățesc prin faptul că nu mai am așteptări nerealiste! Eu pot fi român prin ceea ce ofer semenilor mei, eu pot simți românește prin implicarea la șlefuirea tinerilor și mai puțin prin ceea ce se lasă, intenționat sau nu, a se vedea în mass-media. România nu este țara văzută la televizor, este acel acasă pe care fiecare și-l rezonează în satisfacții venite din muncă cinstită!

Acasă este și atunci când copii de excepție ne reprezintă la competiții internaționale, dar și atunci când reușim să instituționalizăm copii abandonați.

Ziua Națională o serbez cu fiecare prilej în care mai dau mâna cu copiii, mai strâng părinții în jurul meu sau îmi ajut prietenii. Totuși, azi 1 Decembrie, se acumulează o mai mare energie pozitivă și mai  multe inimi își ascultă melodia Sunt român!

*

Vă voi arăta părticele din acasă al meu !

1. Pașaport pentru cultură (foto)- proiect în colaborare cu Editura Corint și  cu Inspectoratul școlar

– o idee bună ce se materializează în compuneri realizate de copii, scenete sau aplicații pe teme propuse lunar;

– invitația de a participa cu copiii în cadrul Târgului Gaudeamus pentru a fi premiați, mi-a lăsat o impresie deosebit de nefavorabilă: nu s-au asigurat locuri, actorii care au susținut o mică scenetă nu aveau microfoane și nu puteau fi urmăriți etc. O organizare foarte slabă care mi-a întipărit o îngrijorare pe chip (a se vedea albumul foto deosebit de sugestiv), dar la final, părinții m-au susținut și au creat o atmosferă de încurajare. Bravo, copii –  mulțumesc, părinți!

2.Cinstind eroii neamului (foto)– lecții cu conținut istoric, fișe de  portofolii despre domnitori români

– lecțiile le-am susținut în clasă având suportul LCD-ului și calculatorului, iar portofoliile copiilor reprezintă o bogăție de informații frumos structurate și prezentate;

3.Întâlnirea cu scriitorul Petre Crăciun (foto) – prezentarea cărții Cruciada pisicilor

– o emoționantă reîntâlnire cu scriitorul copiilor, care le-a prezentat micuților fragmente din cele mai noi apariții: Cruciada pisicilor și volumul Basme. Evenimentul a fost prezentat și pe site-ul Literatura copii, pe care vi-l recomand pentru vizitare. Îi  mulțumesc și pe această cale pentru apropierea de copii!

4. Vizionare spectacol (foto) „Motanul încălțat”- Teatrul Țăndărică; „Sarea în bucate” (adaptare) – Teatrul Ion Creangă

5. Concurs karate (foto) – Maria Benim

– Maria m-a invitat de mai multe ori la întrecerile sportive, iar acum am reușit să fiu prezentă. M-a emoționat și m-a încântat să o vad și altfel decât la școală. Efortul depus atât de ea, cât și de familie, a fost transformat în pasiune, astfel încât totul părea firesc. Felicitări, draga mea, pentru noua centură câștigată!

6. Kinodiseea – Festivalul internațional de film pentru copii

– un eveniment la care am participat pentru că un alt fost elev ( dintr-o generație mai îndepărtată) m-a regăsit și m-a invitat împreună cu copiii la o seară de film gratuit la Cinema Pro: Wickie si comoara zeilor -aici este un link spre trailer: http://www.youtube.com/watch?v=11UqCmuvcOQ

Mulțumesc mult, Daniel Enache, gestul tău a făcut punte între generații, iar faptul că te regăsesc după 13 ani a fost pentru mine un moment special. Îți doresc ca tinerețea să-ți aducă împliniri nenumărate!

A fost o seară de gală, așa încât au participat nume sonore: Irina Margareta – Nistor, actorul Dan Bordeianu și chiar primarul sectorului 3, Robert Negoiță: album foto

7. Decorarea sălii de clasă (foto) – decorațiuni de iarnă

 – este deja o tradiție ca la cumpăna dintre anotimpuri să mă întâlnesc cu părinții într-un cadru nonformal, prilej cu care ne împărtășim gânduri, lucrăm împreună, iar atmosfera se destinde instantaneu. Vă mulțumesc, stimați părinți: Mihaela și Marius Nedelea, Mihaela Benim, Zinel Dragostin, Alina Anghelescu, Teodora Teodorescu, Anișoara Dan, Aurelia Radu, Dana Popescu, Valentina Cioroianu și doamnei Magiru – pentru materialele trimise și pentru suportul real. Sala noastră de clasă este acum un loc primitor, iar copiii vor fi încântați să privească fulgușorii, ghirlandele, clopoțeii și să întâmpine astfel iarna.

Să trăim românește și azi, să ne unim în simțiri dătătoare de speranțe și să spunem „La mulți ani!” României!

steag

18 gânduri despre &8222;Acasă de Ziua Națională – 1 Decembrie!&8221;

  1. Mihaela Benim zice:

    Cat ne-ati rasfatat astazi cu cele doua articole scrise atat de frumos!
    De cand va asteptam!
    Va multumim ca ne-ati primit, din nou, „acasa” la Dvs.
    Felicitati pentru tot ceea ce intreprindeti cu atata daruire!
    Bravo copii!

    La multi ani, Romania!

  2. Erau multe albume foto si multe activitati care isi asteptau randul, dar m-am gandit sa fac un ultim efort pentru publicarea lor, tocmai intr-un moment special ca acesta.
    Copiii nostri muncesc mult, parintii sunt aproape,asa ca avem cu ce ne mandri ca suntem acasa!
    Multumesc pentru cuvintele dragi si va urez la fel de increzatoare: La multi ani!

  3. maricica zice:

    astazi sotul meu m-a intrebat: „oare de ce isi mai pun romanii steaguri la geam?” buna intrebare. eu ma simt romanca prin ceea ce fac in fiecare zi si incerc sa nu-mi fie rusine niciodata ca sunt romanca. dvs., dna camelia edu sunteti de 3 ori romanca. in fiecare zi incercati din rasputeri sa-i faceti pe copiii nostri sa inteleaga ce inseamna sa fii ROMAN. eu va multumesc pt postarea de aastazi… si la multi ani!!!🙂

    • Mi-as fi dorit sa pot scrie sau sa va pot arata cumva cate lucruri se deruleaza in fiecare zi langa copii. Chiar si postarea aceasta mi-a dat de furca: sunt multe albume, multe link-uri si este destul de greu de urmarit.
      Aveti dreptate, ceea ce se desfasoara zi de zi, inseamna viata traita aici, in Romania. Ne-am dori sa fie mai bine, mai mult respect, mai multa responsabilitate si mai multa daruire,adica ceea ce spune si sotul dumneavoastra!
      M-ati convins ca nu-i in zadar sa poti darui nici sentimente si nici atasament! Conteaza ce spun copiii despre scoala, cum se simt si ce emotii incearca zi de zi.
      Va transmit mandria sa am asemenea colectiv de copii si de parinti!

  4. Am inteles intotdeauna natura energiei care mobilizeaza oamenii doar descoperindu-le sursa de unde se alimenteaza.
    Stiu de asemenea ca nu exista nicaieri un raport unitar intre multumire si nemultumire in viata nimanui.
    Sunt momente cand talerul balantei poate trece dincolo de pozitia de echilibru. Important este sa stim cum sa il reechilibram. Si atunci, avem nevoie de multa energie pentru asta. Efortul asta, uneori se simte si in afara…

    • Motivatia este o sursa viabila de energie. Eu mi-o regasesc in copiii pe care ii am: cand iti ofera o cat de putina bucurie, ochi zambitori, cand iti mai spun ca se simt bine etc. nu ai cum sa te opresti! Consum multa energie si probabil ca echilibrul despre care vorbiti se vrea a fi balansat… Deocamdata, rezist!
      Imi sunteti o prezenta binevenita mereu si va salut si in aceasta zi cu aceeasi pretuire!

  5. Felicitari pentru relatare, dar mai ales pentru bogata activitate din scoala si din afara ei.Ma repet:elevii tai sunt binecuvantati cu asa un dascal!Iar de ziau Romaniei, marturisesc ca am lacrimat din nou la intonarea imnului!(o fi batranatea, dar ceva vibreaza in sufletul meu…

    • Aceste cuvinte si imagini raman dovezi in timp ca viata noastra este cu adevarat plina…Va multumesc pentru sprijinul oferit de fiecare data. Nu as fi reusit sa gestionez singura totul. Implicarea parintilor duce la o continuitate in ceea ce priveste mediul propice oferit copiilor.
      Multumesc pentru aprecieri si va doresc aceeasi perseverenta!

  6. Iulia Stanuca zice:

    Matei nu scrie pe hârtie istoria românilor, el o are scrisă in suflet!
    Este atât de mândru că este român, încât mi-a spus, cu lacrimi in ochi, ca el nu va pleca din patria lui niciodată … “Mai bine sclav in ţara mea, decât slobod printre străini!” Nu mi-a venit să-mi cred urechilor: atâta pasiune într-un sufleţel atât de mic si vorbe atât de mari! Apoi mi-a spus că va învăţa bine aikido pentru a-i bate pe cei ce ne vor ţara si ne vor sclavii lor… dar violenţa nu aduce nimic bun. “Şi-atunci, spune-mi, mami, ce să facem? Cum să rămânem liberi in ţara noastră?” Singura noastră speranţă este aceea că sunt încă mulţi ROMÂNI, nu doar in buletine, ci şi in suflete. Şi că nici ei nu-şi vor vinde ţara! Căci România este acasă!

    LA MULŢI ANI, ROMÂNI! LA MULŢI ANI, ROMÂNIA!

    Mulţumim, draga noastră Doamnă, că sădiţi în sufletele lor dragostea de ţară, că marcaţi istoria si poate că, din greşelile strămoşilor şi ale contemporanilor, vor învăţa macar ei şi nu le vor repeta!
    Mulţumim pentru pasiunea cu care creşteti si îndrumaţi aceste mlădiţe româneşti! Doamna, va iubim!

    Cu stima,
    O familie de români

    • Matei este un copil care interiorizeaza intr-un mod aparte ceea ce afla citind si ma incanta atitudinea lui. E asa o bucurie sa mai aflu cum gandeste si ce proiectari mai face. Este un izvor de curiozitate si reuseste sa molipseasca pe cei din jur.
      Multumesc mult pentru aceasta destainuire si va transmit amandurora ganduri dragi!

  7. Andreea Bajan zice:

    La multi ani tuturor acelora ce se simt romani, la multi ani Romania! Multumim pentru tot ceea ce faceti pentru copii si va dorim sa aveti parte numai de bucurii!

Lasă un răspuns

