Începe școala!


Și trec anotimpuri!

Iarna aceasta și-a pus sărutul cald pe tulpinile de liliac, îmbrățișarea pe fragilitatea ghiocelului și a pudrat cu chiciură îmbrăcămintea străvezie a naturii. Au înmugurit copacii, fierul ierbii și-a trimis mesageri de bucurie vârfurile tinere și crude, iar soarele își joacă razele uimite de atâta libertate permisă. Au primit puțină căldură și uite cum tresar…

De ce? Din dragoste! E de ajuns să primești puțină tandrețe că inima ți se trezește, iar simțuri vibrate rezonează cu sufletul tău dornic. Iubirea nu recunoaște anotimpurile, ea trece peste definirea condiționată de dimensiunile planului real. De aceea iarna își vrea trecerea dincolo de spațiu și timp… Să o lăsăm să-și urmeze visul și poate îi vom vedea fericirea în zbor de fulgi de zăpadă și în jocul oamenilor de omăt!

om de zapadaClick pe imagine!

*

Și eu am anotimpurile mele, cele care luminează prin zâmbet, care dau puritatea dragostei și sentimente atât de vii!

Pentru voi, copiii mei, trompetele sună și anunță:

Începe din nou școala!

Colegi, încredere, jocuri, echipă, experiențe, exerciții, curiozități,

bănci,manuale, caiete, stilou, teme,

muncind, perseverând  …

o lume în care suflete mici își trăiesc povestea devenirii ca om!

Să ne vedem cu bine la școală – copii, părinți, bunici, profesori – să aveți împliniri și bucurii, iar calea să vă fie deschisă de încrederea în propria-vă putere de a evolua!

20130916_080723

25 thoughts on “Începe școala!

  1. Mihaela Benim spune:

    Succes in noul an!
    Sa aveti parte, alaturi de copii, de bucurii, impliniri si realizari deosebite!
    Sa le calauziti pasii cu dragostea si rabdarea care va caracterizeaza si sa primiti din partea lor doar energii pozitive care sa va dea puterea de a realiza tot ceea ca va propuneti!
    Cu pretuire,

    • Urarile aceasta calde imi dau legamant de trainicie cu aceasta generatie, copii, parinti! V-am simtit ca fiind si dumneavoastra la scoala, chiar alaturi de noi, iar acest sprijin a facut multe lucruri posibile. Sper sa gasim motivatia de a ramane mereu asa! Sa ne vedem cu bine!

  2. claprof spune:

    Auguri per un creativo lavoro con i cuori di gioia dei Tuoi amati bambini!
    Un cordiale saluto carissima Camelia e buon anno 2014🙂
    Claudio

    • Caro Claudio,
      Grazie per i vostri bellissimi auguri! Io voglio che tu abbia la soddisfazione professionale e avere tanti bei momenti trascorsi con i propri cari.
      La vostra anima sia sempre chiara e armoniosa.
      Con apprezzamento per tutto quello che condividi con noi,
      Camelia

    • Sincer?! Nu sunt mereu entuziasta si sunt momente in care simt ca imi pierd resursele, ca nu reusesc sa comunic asa cum simt, dar ma straduiesc sa gasesc solutii, sa-mi reglez atitudinea. Sunt constienta de rolul meu si de faptul ca este foarte important sa pot fi pentru copii, dar si pentru parinti sursa de incredere si de motivare. Daca tot propovaduiesc sprijinirea pe elementele pozitive din noi, e cel mai sincer ca si eu sa urmez aceasta cale…

      Mesajul dumneavoastra ma emotioneaza si poate un simplu multumesc nu e de ajuns…ma inclin!

  3. maricica spune:

    aud deseori diverse lucruri despre educatori, invatatori si profesori. din pacate sunt multe nemultumiri…
    eu, ana, ilinca, familia noastra, suntem fericiti si incantati si chiar ne simtim norocosi pentru ca avem o DOAMNA minunata! nu sunt „ciuguleli”.
    suntem fericiti pentru ca fetita noastra este fericita la scoala si suntem linistiti pentru ca avem siguranta ca este pe maini bune in fiecare zi de scoala. o invatatoare care sa-si asume responsabilitatea de a merge cu copii de clasa I in tabara nu prea am vazut. atatea activitati extrascolare educative si distractive! eu va multumesc in numele familiei mele pentru ca sunteti asa cum sunteti…pentru ca va straduiti si pentru ca faceti sa fie FRUMOS la scoala!

    • Nu am să neg problemele care sunt în sistem, dar nici nu voi deschide discuții ample pe aceste teme. Se vorbește atât de puțin despre colegii cărora le pasă de copii, despre colegii creativi, despre cei care prin dezvoltare proprie aduc inovații la catedră, despre cei care investesc din propriul buzunar pentru consumabilele de la clasă, despre cei care pierd nopțile studiind sau pregatindu-se pentru ore…încât, cel puțin în acest spațiu, mă voi rezuma la ceea ce este pozitiv și fundamental pentru o bază solidă.
      Probleme sunt și la noi în clasă, dar am încredere și răbdare că vom găsi împreună soluții.

      Despre ceea ce am reușit cu această generație sunt multe de spus, dar mă simt încurajată de sprijinul real pe care mi-l oferiți, dumneavoastră – părinții. Copiii simt acest lucru și atunci școala nu mai este atât de greu de parcurs.

      Mi-ați făcut un compliment minunat atunci când îmi spuneți că Anei i se pare frumos la școală! De fapt, ce mi-as putea dori mai mult?!

  4. Iulia Stanuca spune:

    Discutii despre reinceperea scolii: „Ieri fiica-mea mi-a cerut o agenda. Pentru…?
    – Vreau sa vad ceva. ( A luat-o si a taiat ziua de 6.01.2014.) Deja a trecut o zi! a spus multumita.” Asa povestea un tatic despre „bucuria” reinceperii scolii. Mai tarziu vorbesc cu o mamica: „Cum a fost prima zi? Cosmar!!! M-a intrebat cand incepe urmatoarea vacanta…”

    Sunt discutii reale… Eu zambeam multumita in sinea mea. Matei era fericit: INCEPE SCOALA!!! Si nu ca vrea teme. Nicidecum! Ci pentru ca ati reusit sa faceti din momentele petrecute la scoala ceva „de dorit”.
    Si iar ii multumim lui Dumnezeu ca va avem in viata noastra! Pentru ca tot timpul ne dam seama cat de mult faceti parte din fiinta noastra!

    • Nu e plăcut să aflu că sunt copii care simt școala ca pe o povară! Poate sunt și la noi în clasă astfel de elevi, mai ales că am parcurs momente dificile chiar și noi. Cu toate acestea, atunci când am avut suportul familiei, lucrurile s-au îndreptat mult. Pledez pentru comunicare și interes, pentru implicare și responsabilitate.

      Contează mult să știu ce gândesc copiii și mă bucură feedback-ul dumneavoastră.
      Îmi doresc să ajungem la final de clasa a IV-a cu aceleași gânduri și cu copii motivați!

      Mulțumesc mult pentru cuvintele calde, pentru gândurile atât de generoase, mă înclin!

  5. Buna dimineata !
    Mult succes in noul trimestru !
    Chiar daca SORCOVA a trecut
    De frumusetea videoclipului
    Dar si ca un indemn pentru a fi facut
    La sarsitul anului,
    postez aceasta frumusete :

    Aliosa.

  6. Uf, ce bine arată o altfel de educație, făcută prin puterea exemplului și a alegerii, și nu doar pe calea impunerii, a dogmelor, a regulilor generale și nespecifice… Tare mă bucur de fiecare dată când trec pe-aici, pe blogul tău.
    La mulți ani!

    • Îmi place să spun că blogul meu este o clasă suspendată în virtual, care îmi completează EU-ul prezent în clasa de la școală. Cumva se intercompun cele două medii, dar am grijă să rămână și partea ce mă definește total ca fiind un aspect destul de protejat-intim!

      Dacă aici îmi mai revărs gânduri ce se desprind din sentimente ale oamenilor mari (și nu o pot face în mijlocul copiilor), iar la școală îmi prezint EUL profesional (ceea ce aici este doar în parte prezentat), atunci ecuația devine ușor de rezolvat: ceea ce transmit aici este propriu cu ceea ce dau copiilor…

      Așadar, mă bucură mult feedback-ul tău; a putea transmite emoții dincolo de cuvinte, imagini, prezentări e minunat pentru mine!
      Tocmai citeam un articol despre limbajul trupului pe blogul tău și aș parafraza spunând că este cert și un anumit limbaj al citirii printre rânduri, iar cheia ar fi emoțiile care se transmit.

      Mă bucur de vizită și îți mulțumesc pentru aprecieri!

  7. Când scriam ceea ce scriam mai sus, mă gândeam că măcar unii dintre elevii tăi „te întâlnesc” și pe-aici, probabil. Intră și citesc niște rânduri care, dincolo de faptul că ăsta e un altfel de spațiu decât cel de la școală, te definesc în aceeași direcție aleasă în clasă, printre ei. A păstra aceleași valori personale și aceleași convingeri indiferent de mediul în care te afli reprezintă, cred eu, exemplul acela pozitiv care se transmite, care se dă mai departe în mod voluntar sau nu, conștient sau inconștient. Face parte din educația nonlineară, mult mai eficientă (în oricare sens, bun-rău) decât cea abordată de sistem în general.
    E plăcut să întâlnesc oameni care au descoperit că emoția se pune la cel puțin același nivel cu raționamentul logic. Nu există un singur tipar emoțional de succes, dar tu deții unul.🙂

    • Elevii mei mă vizitează în special când postez materiale despre ei, cu ei – fotografii sau când mai aduc materiale didactice. Uneori le deschid blogul la școală să le arăt poze și să le fac un rezumat despre ceea ce am scris. Sunt încântați când se văd aici. Mai este și o parte dintre părinții consecvenți care citesc constant ce scriu și chiar mă încurajează când trece mai mult timp fără postări.

      Educația nonformală a câștigat mult teren în ultima vreme și este un cadru apreciat de copii tocmai prin lipsa rigorilor date de sistemul școlar actual. Nu neg tradiționalul, dar am adus către copii și un alt mediu de dezvoltare.Poate o să mai vorbim despre acest aspect…

      E măgulitoare aprecierea că aș deține un tipar emoțional cu care îmi câștig apropierea copiilor! Cu toate că mi se pare un principiu sine qua non în profesia de dascăl, în practică este destul de dificil. Până acum portița aceasta am deschis-o, dar în fiecare zi amestecăm emoții, atitudini, comportamente doar, doar vom ajunge la cea mai bună conviețuire si, mai mult, la asigurarea unei baze a formării personalității celor mici.

      M-ai provocat la o temă dragă mie,așa că-mi rezerv speranța că vom mai discuta și altă dată…
      Pentru complimentul transmis, îți sunt recunoscătoare și cu emoție, îți mulțumesc!

  8. Mulțumesc și eu, Camelia!
    Din fericire, omul nu e matematică, e imaginație; iar asta conduce la o continuă căutare de sine. Reprezintă, de fapt, frumusețea vieții, mai ales atunci când mai și găsești din loc în loc ceea ce căutai sau nu căutai, dar aveai nevoie de.🙂
    Multă baftă în continuare să ai, fiindcă faci o treabă foarte bună! Părerea mea.🙂

    • Da, ne identificăm cu mediul care ne reprezintă și alegem să stăm pe lângă acele suflete care rezonează cel mai bine cu noi. Deduc sufletul tău cald și armonios, așa că sigur o să-ți găsești din când în când un loc prin clasa mea, alături de copiii și de părinții frumoși în simțăminte și în gândire.
      Nu o să fie nevoie să ciocăni…noi nu avem ușă, sala e deschisă!

Lasă un răspuns

