Filmul lui Alex


Și-a jucat propriul rol în Competiția din Indonezia, de la Jakarta. A participat pentru prima dată alături de echipa națională la Concursul internațional de Robotică Educațională “World Robot Olympiad”.

Băiatul cu șuvițe umbrării a dat destinului un nou…destin! A primit totul cu o modestie revărsată în gesturi firești, cu toate că în fața lui s-a deschis o lume a cel puțin 30 de țări, cu reprezentanți ai unor culturi pe care, cel mult, le-ar fi putut visa. Experiența și-a trăit-o cu ambiție, dar și cu acea inconștiență a copiilor în fața unei realizări mărețe.

Alex, fostul meu elev, își învață regizorul că autenticitatea vieții este dată de încrederea că fiecare clipă a vieții își are universul ei de sensuri. Opriți-vă la:

             Minutul 2:02! 

Îl veți vedea pe Alex în postura unui învingător (chiar dacă echipa din care a făcut parte s-a situat puțin mai sus de mijlocul clasamentului): concentrat la ce-i spunea reprezentantul gazdelor, a decis să continue, hotărârea lui fiind suflare dintr-un gest ce pare și oftatul celui ce-și recunoaște limita momentului, dar și un nou avânt pentru a lupta cu ce va fi să vină…

În jurul său, elevi, părinți, profesori, o lume animată de dorința de a cinsti creativitatea și de a da copiilor șansa de a modela viitorul prin recompunerea prezentului. Felicitări încă o dată tuturor celor implicați și sper să pot reveni peste câțiva ani cu mesajul că România, reprezentată prin astfel de oameni, EXISTĂ!

Vă invit să vizionați filmul și nu uitați:

Minutul 2:02! STOP CADRU! Aici este autentic – este Alex!

Într-o lume în care părinții sunt în goana de a avea COPILUL PERFECT, pentru că ei-adulții, suferă de depresie, de stimă de sine scăzută sau au nevoi nesatisfăcute, într-o lume în care societatea pune presiune pe familia ce nu mai are timp să ofere copilului experimentare, joacă, descoperire, aspirații împlinite, familia lui Alex i-a fost alături în alegerile făcute, construindu-i încrederea în sine.

Uitându-mă la tine, Alex, mă simt mândră că am poposit odată lângă banca ta și că o parte din influența mea, pe care ți-am lăsat-o acolo, îți va ține loc de cărămidă pentru construcțiile din viața ta!

 Mulțumesc, Alex!

16 thoughts on “Filmul lui Alex

  1. Mihaela Benim spune:

    Eram atat de dornica sa stiu ce s-a mai intamplat cu Alex!
    Multumim ca ati impartasit cu noi aceasta realizare!
    Felicitari, Alex! Felicitari tuturor celor care au calauzit pasii acestor copii minunati!

    • Ma bucura interesul dumneavoastra! Si alti cunoscuti m-au intrebat despre experienta din Jakarta. In modestia lui caracteristica, Alex nu mi-a spus nimic, dar am descoperit filmul si am fost atat de emotionata sa-l vad! Adevarul este ca e o mare sansa sa fie cuprins in filmul oficial al competitiei, avand in vedere numarul foarte mare de participanti.
      Cred ca o sa se bucure de sustinerea dumneavoastra! Va multumesc!

  2. Iulia Stanuca spune:

    Un BRAVO din inima!!! Visul tau de a participa la acest concurs a fost implinit, Alex… Vor mai fi si altele, iar munca ta va fi incununata de succes, suntem siguri de asta! Sa fii mandru de ceea ce ai reusit pana acum, iar minutul 2.02 sa devina un moment de bucurie maxima!
    Felicitari si tot mai sus pe podium!

    Multumim, Doamna, pentru ca aduceti in prim plan realizarile elevilor Dvs. si ca imbinati trecutul, prezentul si viitorul intr-un stil aparte!

    • Îmi voi pune speranța că mulți copii îi vor urma visul. Cred ca Alex poate constitui inspirație pentru generația aceasta.
      Vă mulțumesc și eu pentru cuvintele frumoase și vă dorim călătorii interesante pe drumurile pe care le alegeți în viață!

  3. maricica spune:

    am citit cu bucurie randurile scrise de dvs. pentru noi si pentru alex. multumim pentru ca ne impartasiti din bucuriile traite, intalnite… felicitari copilului!

    • Alex merită aceste felicitări și sper să mai pot aduce în fața dumneavoastră și alți copii ce mi-au trecut prin mână și și-au urmat cu îndârjire un destin ce și l-au construit din trudă.
      Voi aștepta cu răbdare ca și copiii dumneavoastră să mă viziteze spunându-mi că sunt bucuroși de ceea ce au clădit!
      Vă mulțumesc mult!

  4. Alex spune:

    A fost o experienta placuta , acolo am vazut ce este de fapt robotica adevarata.Ne-am facut prieteni mai ales un coleg de echipa care s-a imprietenit cu o fata din Mexic , a fost o calatoria foarte lunga cu multe incidente placute sau neplacute dar per total a fost super.

    • În cateva cuvinte ai cuprins o intreaga aventura, Alex! Cât mă bucur că ești alături de noi și transmiți din experiența ta! Dacă ai timp, poate ne povestești cine a câștigat, ce te-a impresionat pe tine dintre lucrările prezentate și cum ți s-au părut oamenii, locurile pe unde ai călătorit.

  5. Citind cele relatate, nu pot sa trec peste munca ta in educarea unui elev de exceptie, ca Alex, de care suntem mandri si noi.Asta ne intareste convingerea ca , macar prin astfel de exemple, lumea va incepe sa-si schimbe parerea despre romani.Felicitari profesoarei dar si elevului!

  6. Cu fiecare articol pe care-l scrieti,de acolo de undeva din sufletul d-voastra ,exista un spatiu special ,,nemaiintalnit si ma intreb mereu,de unde izvoraste atata forta ? Va multumesc cu toata inima mea !!!

    • Îmi aduceți complimente măgulitoare, dar las modestia deoparte și vă răspund că aveți dreptate: există ceva în mine ce-mi dă combustibil pentru a o lua mereu de la capăt. Nu cred ca voi greși când voi recunoaște că tot copiii îmi deschid mereu speranțe.

      Sper să pot avea și mai departe înțelepciunea de a păzi această comoară: relația cu copiii.Vă mulțumesc înmiit!

Lasă un răspuns

