Corpul îți aude gândurile


 – Să stăm de vorbă: TU și cu mine! Îmi transmiți semnale pe care nu le înțeleg la dimensiunea manifestării lor. Suntem nedespărțiți, suntem părți dintr-un întreg ce nu-și poate manifesta frânturi de existență fără implicarea celuilalt…

– Pe mine mă caracterizează intensitatea gândurilor și a sentimentelor. Energia abstractizării emoționale îmi este neobosită. Fac scenarii, emit ipoteze, dau verdicte și trăiesc într-o lume a fanteziei cuceririi fericirii. Sunt MINTEA și sunt implicată în susținerea la înălțime a multor mecanisme psihice: atenție, memorie, optimism etc.

– Eu, CORPUL, duc manifestările fizice ale acestei vieți abstracte, care trebuie să fie controlate și ghidate. Intensitatea trăirilor unui om, atunci când simte mult și mai ales contradictoriu, cere, cu strigăte aproape, să își găsească forma de expresie fizică.

MINTEA: E un adevăr pe care îl exprim ca atare: toată această muncă mentală, mai ales când concluziile și rezultatele nu sunt cele scontate – și inevitabil, nu vor fi întotdeauna –  creează tensiune: tensiunea așteptării, a fricii de eșec, a vinovăției, a responsabilității. Toate sunt procese abstracte aflate sub judecata unei morale nedeslușite care te face să fii o ființă incertă.

CORPUL: Eu îți aud gândurile…dă-mi o voce și vei simți cum activitatea fizică intensă îți va pune în ordine mecanismele biochimice din tine, îți va permite să îți defulezi tensiunea și haosul din tine, te va face să te simți viu.

MINTEA: Aș avea nevoie de o pauză, abstractul din mine trebuie exorcizat, pentru că intesitatea gândurilor îmi amplifică anxietatea și-mi dăruiește insomnii.

CORPUL: Calea nu este să scotocești întunericul din tine, lasă totul pe seama psihanalizei, care se va opri la constatări și explicații. Alege calea amplificării luminii, cu endorfinele unor atingeri fizice sau cu exprimări artistice liber consimțite. Aleargă, fă sport, cațără-te, dansează, pictează, puneți corpul să ardă focul din tine!

Controlul real al gândurilor începe cu disciplina și efortul biologicului. Spovedește-ți dorurile, regretele și speranțele în pași de dans, în dinamismul sportului, pe aleile parcurilor ce-ți așteaptă pașii.

Ganduri-pozitive-2

Sursa foto: internet

9 thoughts on “Corpul îți aude gândurile

  1. maricica spune:

    aceste randuri rezoneaza cu ceea ce imi doresc din ce in ce mai mult. corpul meu are nevoie de miscare si cere in fiecare zi acest lucru mintii mele care deja se organizeaza. din primavara- martie voi merge la o sala frumoasa de sport, voi incepe sa-mi sadesc floricelele in gradina… melodia postata ma ajuta sa-mi imaginez cat de frumos va fi!

    • Mesajul postării este o pledoarie pentru mișcare, pentru necesitatea oferirii corpului posibilitatea de exprimare.
      Contextul este însă este foarte larg: de la prieteniile din virtual, până la timpul petrecut pentru tot felul de gânduri și abstractizări care nu conduc până la urmă la o trăire deplină. Corpul își cere drepturile și nu trebuie neglijat.
      Poate aprofundăm discuția cu altă ocazie…
      Sunt foarte încântată de programul pe care vi l-ați proiectat și așteptăm impresiile! Să vă bucurați de primăvara ce vi se deschide în suflet!

  2. VIS spune:

    Articolul imi aminteste de un film drag sufletului meu: „Shall we dance?” L-am vizionat de mai multe ori. Urmarindu-l am inteles cata nevoie avem sa ne descatusam sufletele si cei mai multi dintre noi nici nu stim. Nu stim nici ca avem nevoie, nici cum sa o facem!

    Aprecieri sincere pentru articol!

    • Cât mă bucur că ați amintit acest film! Și mie mi-a plăcut pentru că nu l-am perceput așa simplu, cum pare la prima vedere. Atinge probleme delicate ale vieții reale. Totuși, mesajul este unul optimist: există posibilități de redimensionare a sufletului, cu valoare pe trăirile frumoase ale corpului în pași de dans.
      Mulțumesc mult pentru aprecierea articolului și pentru ceea ce a trezit ca simțiri!

Lasă un răspuns

