Un preambul


Să poți primi primăvara, trebuie să pregătești pământul acelui loc unde îți ții rădăcinile, să primenești broderiile naturii tale, dar și haina sufletului !

E un anotimp de freamăt plin, de incertitudine sentimentală: nu-ți vine să lași trecutul în trecut, dar și viitorul atât de prezent în imediata apropiere te cheamă la introspecții precipitate.

Să-ți faci curățenie în gânduri, sentimente, amintiri, trăiri, înseamnă să dai primăverii un nou capitol în cartea cu pagini ale nescrisului destin. Nu-ți fă prea multe depozite de lucruri deja învechite, păstrează doar câteva, astfel încât anul următor să ai ce da la schimb pentru alte obiecte … sufletești, ce se vor naște într-o nouă primăvară.

*

Înainte să ating primăvara calendaristică:

– am trimis clinchet de clopoțel pentru o întâlnire la școală (28.02.2014), cu scopul de a redecora sala de clasă;

– am simțit timiditatea începutului: aveam foarte puține materiale (timpul de organizare fiind foarte scurt), nu au confirmat prezența decât trei persoane, iar școala se închidea la ora 21, așa că trebuia să fim operative.

Confirmarea unui atașament ce ține loc de orice apreciere:

– s-au prezentat la întâlnirea update a clasei, mămici ce și-au adus entuziasmul,

20140228_205651

uneltele pentru curățenie,

20140228_210902

curajul,

20140228_203413 20140228_202044

și dragostea toată pentru cuibușorul copiilor!

20140228_191220

Florile ce au dat culoare grădinii copiilor: Benim Mihaela, Anghelescu Alina, Popescu Dana, Paraschiv Cornelia, Ion Mihaela, Stănuca Iulia, Radu Aurelia (Magiru Gabriela – materiale trimise) știu că școala înseamnă mai mult decât caiete învelite, creioane ascuțite, uniformă călcată. Prin gestul dumnealor au oferit spirit de primăvară, zumzet de generozități și încrederea că totul va fi primit de copii cu entuziasm!

Vă mulțumesc, doamnele mele, pentru că v-ați rupt de la  programul familiei, că unele ați venit direct de la serviciu chiar dacă aveați umerii încărcați de poveri, că  știți să fiți frumoase și cu mătura în brațe, cocoțate pe dulapuri și că dăruiți un exemplu pentru ideea de școală ca o familie unită. M-am simțit minunat alături de voioșia dumneavoastră, iar copiii se vor simți cu siguranță ca într-o poieniță pictată cu flori și fluturi.

Acesta a fost doar un preambul pentru anotimpul inimilor, căci prima zi m-a găsit pe aripi de artistic drum, alături de suflete dragi mie… O să vă povestesc cât de curând. Până atunci vizionați…

Albumul foto

24 thoughts on “Un preambul

  1. Mihaela Benim spune:

    Bun gasit!

    Eu va multumesc, draga doamna, pentru ca intotdeauna gasiti puterea, energia si mai ales timpul de a ne reuni pentru a le face copiilor nostri viata de scolar mai senina, mai frumoasa si mai vesela. Si nu numai lor!
    Imi pare sincer rau ca nu am putut sta pana la sfarsit. Deja stiu ce am pierdut!

    Este atata zumzet la o decorare a clasei, este atat de placuta aceasta indeletnicire alaturi de persoane dragi! Totul este animat, totul se face cu mare drag! Cel putin, asta simt eu, de fiecare data, la aceste intalniri.

    Va multumesc si eu, dragi mamici, pentru ceea ce faceti ca aceasta familie a delfinasilor sa se simta ca ” in familie”.
    Sa aveti parte de o primavara minunata!

    Cu pretuire,
    Mihaela

    • Bine ați revenit!

      Parcă ați fi descris o ședință de terapie, dar îndrăznesc să spun că chiar așa simt că se petrec lucrurile. Oricât de încărcați venim de la problemele cotidiene, în clasă se întâmplă ceva… Destăinuirile sunt firești, condimentate cu glume, destindere. Fiecare îl ajută pe celălalt și parcă ni se confirmă rolul pe care îl avem fiecare în orășelul delfinașilor.
      Vă mulțumesc pentru efortul dublu făcut, ajutor plus materiale oferite și vă mai aștept cu drag și altă dată!
      Vă îmbrățișez cu primăvara deja instalată în suflet!

  2. Mihaela Benim spune:

    Primesc, cu bucurie, imbratisarea si o intorc, cu drag!
    Deja ma simt mai bine dupa aceasta imbratisare primavaratica. Vremea de afara ma cam demoralizase.

  3. Mihaela Benim spune:

    Multumesc, asemenea!
    Acum, ma simt chiar excelent! Am aruncat o privire pe geam si in loc sa vad ploaia am vazut zambilele plantate de Mariuca, care chiar au rasarit!

  4. Alina Anghelescu spune:

    Bun gasit suflete gingase !,

    Tind sa cred ca inceputul acesta de primavara a adus cu el ceva magic .Ne-a incarcat cu un entuziastm debordant , voiosie , ganduri bune si multe , multe zambete presarate pe chipurile si in sufletele unor femei minunate .Ar fi observat asta, cu usurinta ,oricare persoana ne-ar fi intalnit in cale, pe noi, mamicile clasei doamnei Edu.Fara suparare tatici, dar acesta a fost momentul nostru, pe care l-am simtit si l-am trait din plin.Imi place sa cred ca in interiorul clasei , copiii vor gasi pe langa fluturasi , floricele si spiritul vesel si voios cu care atmosfera din interior s-a incarcat.Felicitarile merg, in primul rand, catre sufletul minunat care a stiut intotdeauna sa ne apropie , si sa ne faca sa ne simtim cu adevarat ca intr-o mare familie si mai apoi catre voi mamici frumoase si dragi.
    Va imbratisez cu drag si astept cu nerabdare urmatoarele surprize !

    • V-am simțit entuziasmul: erați ca o veveriță jucăușă: când pe scară, când pe dulap, când atârnând o liană, pardon, o ghirlandă! Ne-ați fost de mare ajutor și este cazul să le mulțumim și tăticilor care au rămas cu copiii acasa, fiind minunați supraveghetori ai unui program liber ales…
      Mulțumim mult pentru cuvintele frumoase pe care ni le adresați și vă așteptăm cu drag alături de noi la viitoarele întâlniri nonformale!

  5. maricica spune:

    sunt convinsa ca a fost foarte frumos si cred ati creat o atmosfera minunata. eu va multumesc pentru ca ati fost acolo… mie mi-ar fi facut mare placere sa vin insa ziua de nastere a sotului meu a trebuit si ea pregatita… acesta e motivul pt care am lipsit.
    va imbratisez dragi mamicute si draga doamna.
    sa aveti primavara in suflet si sa va bucurati de prospetimme ei, de flori si de miresme!

    • În primul rând, îi spunem soțului dumneavoastră LA MULȚI ANI și sper că o să ne fie recunoscător că v-am învoit de la întâlnirea redecorării, pentru a vă lăsa universului familial! Sunteți dintre cei care au adus scutire pentru absență, așa că am acceptat această situație. În celelalte dăți ne-ați fost alături cu creativitate cu tot, așa că vă știu sinceritatea în ceea ce privește regretul de a se suprapune momentele dragi.
      Vor fi și alte ocazii, așa că vă voi aștepta oricând vă permite timpul.
      Mulțumesc mult pentru urări, le primim cu prospețime în gânduri!

  6. Iulia Stanuca spune:

    Mai intai multumesc Doamnei pentru albumul foto care pastreaza, in imagini, amintirea unui alt moment reusit!
    Si eu va multumesc, Doamna, pentru ca ati reusit sa ne readuceti impreuna si, reâmbinând utilul cu plăcutul, să bucurăm sufleţelele năzdrăvanilor!
    Sa aveti o primavara asemeni sufletului Dvs.!

    Cu aceeasi pretuire si admiratie pentru daruire,
    Iulia Stanuca

    • Ca de obicei, vă faceți apariția exact la momentul când se simte nevoia de revigorare! Aveți mereu un tonus pozitiv, care ne mobilizează. Fiecare reprezintă o verigă importantă în siragul clasei, așa că prezența dumneavoastră ne dă stabilitate.
      Vă sunt recunoscătoare pentru dăruirea gândurilor și pentru tot sprijinul real!

      • Iulia Stanuca spune:

        Intr-o gradina de ++++++++, inevitabil inspiri ++, deci, conform legilor firii, se degaja ++++!
        Va multumesc pentru tonusul oferit!

  7. Cum este posibila incertitudinea sentimentala, atunci cand primavara iti intinde bratele, asteptandu-te sa iti daruiasca cele mai placute trairi. Cum sa mai privesti in urma, atunci cand te asteapta o bogatie de flori si parfumuri, caldura razelor de soare si picaturile de roua pe varful firelor de iarba? Este suficient sa te arunci cu totul in valtoarea pregatirilor pentru intampinarea cum se cuvine a primaverii, dupa cum am si vazut. Nu ? 🙂

    • Salturile mele către brațele atotcuprinzătoare ale primăverii sunt cu adevărat pline de energie și de curaj! Mă avânt ca și cum ar fi cea mai importantă perioadă pe care o pot trăi în acest moment, pentru că respir dăruirea celor din jur.
      Sper ca ea, primăvara, să-mi vadă eforturile și să mă țină cât mai mult în zbor, fără să-mi dea drumul…
      Se pare că sunteți un fin cunoscător al acestui anotimp, așa că vă doresc mereu în compania lui!

  8. Datorita Dvs. am intampinat primavara intr-o atmosfera de voiosie, bucurie si zumzet de harnicie. Mamici preocupate dar, in acelasi timp, puse pe ghidusii s-au ratacit printre ghirlandele cu floricele colorate si fluturasi veseli. Primavara ne-a suras impresionata de entuziasmul nostru si ne-a rasplatit a doua zi cu un martisor „lucrat” in colaborare cu Doamna si cu Mihaela…Multumim si pe curand, dragi doamne!

    • Mi-am dorit mult ca evenimentele acestea să reprezinte aprecierea mea pentru eforturile pe care le faceți ca mămici, dar și ca apropiați ai școlii, așa că mărțișorul de a doua zi a vorbit despre acest fapt. Sper să pot reda în următoarea postare continuarea unui început al emoțiilor.
      Până atunci, să vă fie primăvara mărțișor de simțăminte dragi!

Lasă un răspuns

