De ziua femeii – flori de sincerități


Ioana își scoate planșa cu portretul pictat al mamei, o sprijină de penar și se pregătește să scrie. Îi apare un zâmbet delicat în colțul buzelor și fața toată i se luminează. Avea nevoie de inspirație pentru redarea trăsăturilor fizice cerute la realizarea compunerii Mama.

Daria se foiește puțin, apoi desprinde cu gesturi delicate o broșă roșie croșetată sub formă de mărțișor și o prinde de colțul aceluiași chip al mamei pictat în ora anterioară. Așa i se pare că poate exprima tot ceea ce simte, în timp ce se pregătește să completeze planul de idei ce desemnează structura descrierii ființei dragi.

Ana ține cu mâna dreaptă stiloul ce lasă câteva urme pe foaia liniată: Mama mea are părul…, iar cu mâna stângă pipăie un șnur croșetat, care urmează a deveni o cingătoare pe mijlocul mamei sale (era făcut de o persoană talentată și alături de alte fetițe din clasă s-au gândit să le achiziționeze pentru aniversarea mamelor).

Nicholas îmi spune că el îi va arăta mamei și felicitarea realizată la școală cu o zi înainte, iar Matei S. mă anunță că deja a făcut-o. Rania își amintește că a uitat-o în bancă, dar o recuperăm în cele din urmă…

Revenim la formularea ideilor, la construirea expresiilor frumoase și aflu despre felul în care își văd copiii mamele…natură și culoare! La emoții am oftat puțin, pentru că micuții au alte formule de a le exprima și mai puțin folosesc cuvintele…Aveau de completat în mod individual:

Eu o iubesc pe mama pentru că…. iar ei răspund așteptat: mă înțelege și când greșesc; îmi este alături oricând, mă îngrijește!

La o tăcere dată de redactarea în scris a ideilor, Cristi R. completează candid de sincer:

toate acestea le face mama pentru asta este meseria ei!

Copiii au reacționat prin râs, dar și prin apostrofare, considerând un sacrilegiu adus ființei de suflet. Eu l-am susținut pe Radu, i-am spus că ei, copiii, trebuie să aibă iubirea necondiționată a părinților, dar din păcate nu toți au parte de așa ceva și că, pe deasupra, este o mare încercare a unei mame să fie mereu conform așteptărilor, mai ales că ea are mult mai multe roluri în viață. Am vorbit despre copiii abandonați, despre familiile care nu au aceleași condiții de viață ca ale lor și despre faptul că oricâte provocări apar în viață, legătura cu mama este una indestructibilă la nivel interior, iar ei sunt datori să nu o rupă niciodată și chiar să o sudeze prin încredere.

Își priveau cu satisfacție lucrările realizate și păreau mulțumiți că puteau face mici gesturi pentru marile lor sentimente ce așteptau să fie exprimate către mama. Oare, cum au reacționat acasă?!

Mult preafrumoase femei, mame sau nu … trăiți-vă rolul de  născătoare de mici universuri cu îmbrățișări date copiilor, apărați-vă feminitatea cu generozități de zâmbete, oferiți te iubesc-ul inimii voastre, micșorați-vă imaginea propriilor neputințe, dominați-vă războiul interior al emoțiilor, vedeți-vă la fel de minunate cum vă este interiorul!

Primiți cu ocazia zilei de 8 Martie flori poleite cu sincerități ale copiilor!

Album foto

Iubiți mult!

20140306_11464620140306_114457

20140307_085053

24 thoughts on “De ziua femeii – flori de sincerități

  1. La multi ani, doamna profesoara cu inima mare si rabdare cat China, la multi ani mamelor acestor copii minunati! Sa va dea Dumnezeu o primavara inseninata de ganduri bune si curate ca lacrima unei mame!

  2. Mihaela Benim spune:

    Dragute idei, minunate sinceritati, toate asternute frumos in acest articol.

    Cand am ajuns aseara acasa, Maria nici nu m-a lasat sa ma descalt. A venit la mine cu compunerea si mi-a zis „citeste-o, acum!”. Am citit-o, mi-au dat lacrimile. Intre timp ea imi povestea cum a fost conceputa, cat a fost dictat de doamna, cat este scris din mintea si sufletul ei, etc. Multumim, doamna draga, ca ne-ati dat ocazia sa traim asemenea momente minunate!

    O primavara plina de sperante, impliniri si miresme ametitoare pentru sufletul vostru minunat!
    La multi ani, Doamnelor!

    • Copiii se dezvoltă frumos în preajma emoțiilor pozitive, iar când dăruiesc și ei ceva din suflețel simt că lumea din jurul lor se schimbă. Este manifestul lor de trăiri și de comunicări dragi!
      Mă bucur mult că ați avut un moment special și vă transmit la rândul meu un braț de felicitări pentru felul în care vă desfășurați meseria de mamă! La mulți ani!

  3. Am nețărmuita bucurie și neasemuita plăcere de a-ți ura La mulți ani, cu prilejul minunatei sărbători de 8 Martie! Fie ca florile să te împresoare toată ziua și parfumul lor să te adoarmă duios spre seară!🙂

    • Deja simt mirosul florilor aduse de dumneavoastră, iar cele de acasă îmi zâmbesc exact așa cum le-ați descris! Vă mulțumesc mult pentru gânduri, dar și pentru constantele opriri prin clasa mea. O primăvară minunată să aveți!

  4. La multi ani suflet frumos ,la multi ani sufletelor frumoase ,multumesc pentru Razele de Soare pe care mi-i le transmiteti mereu ,atat de drage sufletului meu ,incat nu gasesc cuvintele potrivite din pricina emotiilor, dar pot spune ca va iubesc si multumesc cerului ca v-a adus in calea mea pe d-voastra D-na Camelia si ingerasii pe care-i initiati cu atata gingasie ,in tainele umane si ale vietii ,cea mai minunata cale si totodata cea mai sensibila ,va pusic si va imbratisez tare mereu🙂

  5. claprof spune:

    Auguri di Cuore alla Donna, alla Madre, alla Moglie, all’Insegnante, all’Artista dell’Anima e del Cuore!
    Un abbraccio con profonda stima !!

    • Vă dați seama ce ora de limba română am avut? Compunerea despre mama a trezit printre copii freamăt și emoții, așa că au putut face toate gesturile despre care v-am vorbit. I-am lăsat să se exprime, iar rezultatul a fost un mesaj clar: o mare dragoste!
      Și pe mine m-au emoționat gesturile lor,așa că o să-mi așez lacrimile lângă ale dumneavoastră…sunt cele de fericire!
      Să fiți iubită!

    • Cât mă bucur de venirea dumneavoastră aici! Doream să vă las un buchețel de flori,dar vi-l ofer acum: are gânduri dragi, dar și recunoștință pentru felul în care mă susțineți! Vă doresc senin în suflet!

  6. Ştefania spune:

    La mulţi ani, Camelia!
    Să ai parte numai de senin în suflet şi numai de bucurii, în toate zilele vieţii tale ce vor fi să vină!🙂

    • Domnule Dragostin, cadoul acesta este minunat! Sper ca si doamnele noastre să-l aprecieze, mai ales că v-au simțit lipsa de la decorarea clasei. Erau obișnuite să întrețineți atmosfera, să veniți cu idei, dar le-am spus că aveați motivare…
      Adevărul este că ne sprijiniți mult în relația cu colectivul de părinți și cu problemele de organizare, așa că profit de ocazie să vă mulțumesc!
      Urarea dumneavoastră este primită cu prețuire și îi transmit și eu doamnei o primăvară minunată în suflet!

Lasă un răspuns

