Să-i lași curgerii drum


(a IV-a parte a poveștii ”Fetița cu codițe”)

Lanul se legăna în suflarea domoală a vântului, iar din loc în loc, culori îndrăznețe pictau maci și margarete. Doi copii, o fetiță cu codițe și un băiat firav ce stăteau tolăniți în marea verde, se amuzau de zborul sacadat al unei buburuze. Aceasta încerca să se așeze pe un fir de grâu, dar parcă nu-și găsea starea. Băiatul îi întinde o frunză și mica  vietate cu aripioare delicate, dar îndrăznețe, acceptă ajutorul, așa că-și găsește odihna piciorușelor ghemuindu-se cuminte.

– Ajuți atâtea crâmpeie de viață să-și găsească locul, iar tu emani atâta încredere încât mă simt în siguranță cu tine. Ce am să mă fac după ce nu vei mai fi? întreabă fetița încercând să-i pătrundă privirea pentru a fi sigură că el îi înțelege seriozitatea neliniștii.

– De fapt, eu nu fac mai nimic, doar vin în întâmpinare cu o posibilă soluție, dar cred că fiecare și-ar găsi o cale, dacă ar avea încrederea să și-o asume. Draga mea, uite, ca să ai mereu un talisman la purtător, îți ofer un mac. El îți va vorbi mereu despre ceea ce ești, ceea ce poți fi și despre focul interior dat de sentimentele frumoase pe care le ai.

O mângâie prelung pe codițe, îi prinde câteva flori, dar o vibrare de ochi înlăcrimați îl surprinde. O picătură nesigură se desprinde și-și prelinge plânsul pe obrazul fetiței.

– Macul oferit îmi arată cum mă vezi și eu credeam că măcar tu vei înțelege că sunt altfel decât pot arăta. Fiecare prezență a ta îmi vorbea despre faptul că ai găsit ceva interesant la mine din moment ce-mi accepți prietenia, dar un mac e fragilitate și atât!

– Vino să stai la pieptul meu, vino sa te iau în brațe și lasă-mă să-ți deschid o mângâiere de suflet! Drăgălașa mea prietenă, macul este un delicat pentru a se putea undui în bătaia vântului, în loc să se frângă, are tulpiniță fragedă pentru că ținuta lui redă puterea de a se ridica deasupra lanului, puful puțin aspru și l-a așezat pentru a găsi mecanisme de apărare pentru ochii pătrunzători ai insectelor, iar ceea ce-l definește este roșul pasiunii izvorât din puternice sentimente pe care le oferă cu generozitate tuturor celor care îl văd așa cum te văd eu pe tine.

Mac-fragilitate dar, rezistență, mac-sălbăticie, dar libertate, mac-predominant roșu, dar pasiune! Privește: TU EȘTI, macul meu drag!

Palma ei se deschide și câteva flori șifonate de strângerea involuntară, îi arată o frumusețe sidefată. Fetița zâmbește! Acum înțelege!

*

Foșnetul de petale de mac presat îl face să tresară. Se află aici, lângă ea, pe terasa unei înalte clădiri ce dă măreție unei panorame amețitoare. Știe că trebuie să-i spună de ce s-a întors, de ce a lăsat anii de tăcere și atitudinea de ignorare, ce a simțit în tot acest timp. Firul gândirii îi este întrerupt, pentru că ea îl întreabă:

– Cum mă găsești după atâta timp, cum mă vezi?

– Ești devenirea a ceea ce ți-a stat mereu în așteptare, ești deschiderea către tine și încrederea unei puteri lăuntrice. Ești frumoasă, ești…mac!

O clipă de tăcere apăsătoare, pupilele ochilor își dansau căutările, iar degetele parcă ar fi vrut să se sprijine în palma celuilat.

– Dacă ai fi venit cu ceva timp în urmă, te-aș fi primit cu reproș: te-am așteptat, dragul meu, ți-am scris despre mine și am încercat să te înțeleg. Am aflat că nu ai fost singur, am aflat că ți-ai oferit puterea interioară multor fragilități. În acest timp, am așteptat să ne regăsim, dar răspunsul tău a fost tăcerea.

– Ești pregătită să aflii adevărul! Mi-a fost teamă! Nu mă credeam în stare să îți pot oferi sprijinul așa cum te-ai fi așteptat, pentru că eu însumi mi-am înțeles limitele. Nu-mi pot împlini destinul decât lângă tine, cea care mi-a oferit în oglindă propriul EU și știu că doar tu mă poți înțelege, așa cum am făcut-o și eu altădată.

– Dragul meu prieten, azi mă găsești în pielea unei creații pe care ai sculptat-o chiar tu! Atinge-mă! Așază-ți palma pe fruntea mea: aici vei găsi frâmăntări pe care mi le-ai învățat să spere. Pune-ți degetele pe buzule mele: aici se află cuvinte pe care mi le-ai învățat să se dăruiască în primul rând mie. Nu-ți fie teamă și așază-ți urechea pe pieptul meu: aici vei auzi o inimă: este cea care a învățat să se dăruiască doar celui care îi aduce echilibru și o face să se simtă…mac!

– Eu sunt acela, eu…te iubesc!

– Tu ești acela care m-a învățat că atunci când nu am încredere în mine, să lupt, să parcurg pașii de dezlipire de cel care mi-ar fi dependență. Azi, tu ai nevoie să fii cel instruit! Țin la tine enorm și-ți voi fi recunoscătoare toată viața pentru ceea ce m-ai lăsat să devin, dar azi TU ai nevoie de mine și te voi ajuta la fel cum ai făcut-o tu.

Sunt lângă tine acum, când simți că ai să cazi și te sprijin cu înțelepciune; la pasul următor  te vei desprinde de imaginea mea și vei fi singur în viața reală, moment în care vei analiza tot ceea ce este important pentru tine.

Ea îi cuprinde degetele într-o încleștare elecrizantă, îl apropie de ea și îi spune tandru, dulce și cu o dezmierdare ce îl făcea să se topească: în viață trebuie să te sprijini doar pe o singură persoana și aceea… ești tu!

Sunt aici, ca să te las singur, să devii ceea ce eu am ajuns prin desăvârșirea unui trecut al învățării lecției de viață: culegi ceea ce semeni!

*

Nu aruncase niciodată vreo scrisoare de la ea, iar acum a deschis-o pe ultima, a așezat petalele presate de mac și a spus încrezător: ” Sfârșitul nu-i aici!”. Lacrima geamănă a unei prelingeri știute a dat rodul a ceea ce era în sufletul său: speranță!

Sfârșit!

41 de gânduri despre &8222;Să-i lași curgerii drum&8221;

  1. Ştefania zice:

    Foarte emoţionantă povestea, Camelia. Îţi mulţumesc mult că ai împărtăţit-o cu noi.
    „culegi ceea ce semeni” – din păcate, uneori nu se întâmplă acest lucru.
    O seară minunată îţi doresc, Camelia şi-un week-end binecuvântat şi numai bucurii!🙂

    • Oameni frumoși vin în spațiul meu, pentru că sunt deschiși emoțiilor și citesc poveștile trăindu-le sensurile.
      Sunt de acord cu faptul că nu poate fi general valabil ceea ce a enunțat personajul meu, dar sper ca la semințe bune, să fie roade valoroase mereu. Sunt eu o optimistă! Ai răbdare cu fetița cu codițe, încerca să-și arate puterea interioară de a-l refuza pe cel care o ignorase…
      Îți mulțumesc mult și-ți transmit o îmbrățișare!

      • Ştefania zice:

        Crede-mă, Camelia şi eu m-am regăsit în poveste, numai că eu, până am reuşit să spun nu, am dus o luptă crâncenă cu mine. N-am vrut nici să mă las călcată în picioare, dar totodată vroiam cu toată fiinţa mea să respect cuvântul Domnului de la Matei 5:39. „Dacă cineva îţi dă o palmă, întoarce şi celălalt obraz!” însă, mi-am dat seama că sunt doar un simplu om şi nimeni nu merită lacrimile mele şi aşa am învăţat să spun şi nu.
        Te îmbrăţişez şi eu cu mult drag, Camelia.🙂

        • Sunt momente în viață când existența unei trăiri nu mai are vreun suport real și trebuie să conștientizăm că nu există o continuare. Este nevoie de maturitate emoțională să poți recunoaște că s-a încheiat o etapă.
          Faptul că ai trecut printr-o luptă interioară, mă face să cred că ai câștigat o transformare și că ai reușit să te valorizezi. Sper să-ți fie alt univers deschis și-ți doresc din suflet să ai mereu încredere în tine!
          Te pup, Ștefania!

          • Ştefania zice:

            Îţi mulţumesc din suflet pentru încurajare, Camelia. Împortant este că am învăţat să spun şi, NU, acolo unde simt că Da-ul, îmi aduce suferinţă. Până acum sufeream în tăcere. Acum, mi-am promis că n-o să mai las pe nimeni să mă facă să plâng. Sper să şi reuşesc.
            Te îmbrăţişez cu mult drag, Camelia.🙂

      • Toate necazurilile si suferintele mele, extrem de prosaspete in inima mea, DOAR de 40 de zile, se alina mult citind numai emotionantele Dvs. raspunsuri; dar povestirile si trairile..!!!? O inima extrem de simtitoare, care atrage si deschide alte inimi cu adancuri imaculate, …..de s-ar inmulti….. si Dumnezeu s-ar bucura si ne-ar ingadui si ne-ar salva; s-a indurat EL cand a fost intrebat daca pentru 3 salveaza cetatea, dar pentru 2, dar pentru 1…..?… si s-a indurat si pentru UNU !
        Urari de bine si sanatate Dvs. si tuturor ce nu pregeta sa va raspunda si sa-si deschida inimile, sarut mana popescu c

        • Domnule Popescu, poveștile ce ni se dezvăluie fie prin scrieri, fie prin confesările celor din jur, ne sunt foarte necesare pentru înțelegerea atât a propriei noastre ființe supuse parcă unei veșnice frământări, dar și a faptului că universul de emoții și de trăiri ne cuprinde pe toți în energia manifestării lui, mai mult sau mai puțin subtil.
          Cred că este necesar oricăruia dintre noi să aibă posibilitatea de a exprima deschis (sub diferite forme) ceea ce îi este greu de suportat. A crește un vulcan interior, nu poate să ducă decât la o dezintegrare a ființei, pentru că odată cu eliminarea magmei încinse se va rupe și ceva din fundația noastră.
          Nădăjduiesc într-o reașezare a ceea ce aveți mai puternic în structura dumneavoastră, o regăsire sau o adaptare, astfel încât viața să primească o nouă șansă pentru a fi trăită ca o poveste!
          Vă mulțumesc cu multă emoție pentru tot ceea ce-mi oferiți!

  2. Alina Anghelescu zice:

    Wow….superb… fara cuvinte !!!
    Am sorbit fiecare fraza si traire a protagonistilor nostrii ,am fost absorbita de poveste incantatoare cum rar iti e dat sa citesti. Felicitari pentru sensibila sciere asternuta sufletului nostru !O seara minunata va doresc !

    • Sunteți dumneavoastră o emoție toată, aveți o drăgălășenie aparte care vă determină să vă bucurați de toate sentimentele cuprinse în scrierile mele!
      Sunt încântată că v-ați simțit bine citind și vă mulțumesc mult pentru constantele popasuri. Îmbrățișări dulci vă transmit!

  3. Alina Anghelescu zice:

    Va multumesc, frumoasa Doamna, pentru cuvintele dumneavoastra dragi !
    Mi-ati rasfatat zilele aceste sufletul si mintea si nu pot decat sa va transmit toata aprecierea mea.
    Primiti , va rog in dar si imbratisarile noastre calde!

  4. Ce frumos spuneti..povestiti…creati universuri din care vedem ca de fapt traim…sau ar trebui sa traim in ele; cineva va recomanda sa le editati, ar incanta nu numai pe copii..!
    De unde le scoateti… asa de frumoase imagini..din ce capusor …ca de copil frumos si destept !!?
    Aveti dreptate prin spusele frumoasei melodii: maine nu exista, iubiti-va astazi, ca maine o sa ne para rau ca am pierdut ziua si ….poate si persoana….. !
    Sunt inegalabil de gingase povestirile transmise in eter; sunt medicament pentru multe inimi, sanatoase sau suferinde !
    Sa va dea Dumnezeu sanatate si sa va deschida drumurile frumoase pe care ne conduceti !!!
    Cu multa stima si consideratie, fam.Popescu C

        • Fiecare îl învață pe celălalt răbdarea, puterea de a răzbate singur, lecția evitării dependenței. Din această perspectivă, nu este o răzbunare, este chiar ceea ce învățăcelul oferă profesorului. Numai că fiind vorba despre sentimente, totul se poate traduce în refuz, răzbunare și distanță.
          Am lăsat fiecăruia posibilitatea să aleagă perspectiva cea mai plauzibilă.
          Pe de altă parte, și eu am simțit că cei doi ar suferi prea mult, așa că am finalizat cu o …speranță. Va ști el să o fructifice?!

  5. enigmelecopilariei zice:

    Ce parabola minunata despre copilarie, devenire datorita oamenilor care ne marcheaza existenta, iubire si speranta! Va imbratisam cu drag de pe coline inverzite…o fetita cu codite si un baietel ghidus…

    • Parabolele le trăim la tot pasul, dar parcă avem nevoie de o voce care să ni le descrie. Personajele mele sunt de regăsit în oricine în momente diferite din viață.
      Vă transmit salutări și vacanță cât mai plăcută!Vă îmbrățișez și eu!

    • Când veți întâlni o gărgăriță să o urmăriți atent: poate vă va spune o poveste sau poate are nevoie de o frunză de sprijin! Cuvintele au rezonanță în sufletul dumneavoastră pentru că știți să apreciați sensibilitățile naturii!

Lasă un răspuns

