Dincolo de inspirație


Spuneți că s-a încheiat încă un an. O limită astrală impusă de o convenție ce determină un ÎNCEPUT să-și vadă orizontul și să se stingă în cel mai îndepărtat punct al său: într-un SFÂRȘIT.

Pot să adun în căușul palmelor zilele de amprente sufletești, zâmbetele uitate în ochii copiilor, mii de pași alergați prin foșnete de anotimpuri, celebrările, interferențele, proiectele, umbrele unor deziluzii, șuvițele mult prea arse-n soare, așteptările tăcute și multe, multe petale de maci. Din toate aș putea face acea construcție numită ”AN”. Va arăta nedefinit la început, apoi forma origami se transformă într-o incredibilă amintire geometrică pentru care contează detaliile. Proiecția sentimentelor deja trăite străpunge interioare ce lasă deschise căi de cunoaștere neconsumată încă.

Există o nevoie de finalitate, de gratificare imediată, iar țintele pe termen lung devin obositoare într-o cultură care celebrează viteza. Rezultatul este un produs al unei așteptări obişnuite şi scuzabile – că eliberarea condiției umane se poate face rapid şi uşor. Multitasking-ul facilitează conectarea la diversitatea fizică, relațională, emoțională și, de ce nu, de perspective. O realitate „fast-food”, care nu mai degustă clipele prin infinitatea lor posibilitate de creație.

Trăiesc într-o continuitate, nu neaparat liniară și nici între granițele unui timp segmentat apriori. Am nevoie de un anumit ”an” pe care să-l modelez atât cât îmi este necesar pentru fiecare sorbire a picăturii trăite. Imaginația are nevoie de un spațiu trasat de însăși emoția ce nu se poate simți deplină în clipele furate ale unui timp pe care îl împărțim din ce în ce mai mult disproporționat.

Anul meu nu s-a încheiat aici, se prelungește până în momentul în care fiecare vis proiectat își atinge maxima conștinetizare, iar părți din mine își găsesc versiunile libere de constrângere și de rețineri. Atunci voi putea recunoaște cu sinceritate fragilitatea și vulnerabilitatea desemnării trecutului ca fiind un sfârșit, iar prezentul ca fiind sâmburele resurselor interioare încă neprobate ce dau viitorul. Nu pot trasa mărginiri așa cum este convențional decis, ci dau liber unui trafic de imaginație și de proiectare dincolo de inspirație, iar acolo voi găsi… cea mai bună versiune a mea!

Am încheiat deja câțiva ani, cei ai unor proiecte deja arhivate și consider că și-au avut timpul lor, așa încât nimic nu va fi comparabil cu ADN-ul lor unic și orice încercare de revenire va fi un trailer nereușit. Îmi recunosc mândria de a finaliza anul generației pe care o voi lansa zborului în vară, cel ce cuprinde patru ani calendaristici, dar și multe fapte, gânduri, emoții, trăiri ce nici măcar aici nu au putut fi cuprinse, așa cum a fost proiectarea acestui blog. Vor fi și ani care abia se deschid orizontului firesc al devenirii sau al transformării și doar poveștile lor vor trasa formulele de început și de încheiere după cum personajele vor mai avea sau nu ceva de spus.

*

Începeți-vă anul când sunteți hotărâți să vă demolați Olimpul zeilor care pretind că vă cunosc, fără a avea vreo teamă că-l veți salva pe cel în care orice vis va fi posibil!

La mulți ani!

10888646_781935631877963_3421254861519869669_nSursa foto: facebook

28 thoughts on “Dincolo de inspirație

  1. maricica spune:

    citind aceste randuri mi-a trecut prin minte asa…ca in alta viata, adica in alti ani indepartati, probabil ati fost o printesa sau artista, poate o talentata pictorita… transmiteti multa frumusete. eu va multumesc pentru ce ati adus in viata mea de cand v-am cunoscut. sper sa ma bucur multi ani de scrierile dvs si nu numai. la multi ani!

    • Privirea dumneavoastră deschide curcubeu de gânduri frumoase!
      Când ai pe lângă tine îngerași de copii care dau sens existenței, te încarci de bine și de sensibilitate. Printre acești micuți se află și ai dumneavoastră, așa că totul e garantat.
      În fața minunatelor descrieri făcute de dumneavoastră fac o adâncă reverență și cu umilă plecăciune vă spun că vă aștept oricând în lumea mea!

  2. Mihaela B spune:

    La multi ani!
    Va doresc un an mai bun decat oricare altul de pana acum!
    Un articol plin de emotie, care se lipeste direct de suflet.
    Sper ca melancolia pe care eu am sesizat-o in aceste randuri sa se risipesca indata ce va veti intoarce printre copii!
    Va imbratisez cu drag, cu speranta ca cei patru ani petrecuti impreuna nu vor fi singurii dintr-o relatie de care m-am bucurat din tot sufletul!

    • Melancolie?! Cred că m-am lăsat purtată de începuturi și de sfârșituri…Și să mai spunem că s-a încheiat un an, nu pare a avea prea multă bucurie… Sper ca orizontul ce-l cuprindem într-un nou start să fie așa cum l-ați prognozat și dumneavoastră.
      Ați sesizat foarte bine, nici eu nu vreau ca anii numiți calendaristic și chiar școlar să se încheie așa, brusc…vreau să se prelungească într-o etapă pe care noi să o putem stabili; și la fel să fie cu anii de emoție, de relații etc.
      Mă las îmbrățișării dumneavoastră ca să vă pot cuprinde aidoma, cu mare drag!

    • Am să iau urarea ca pe o promisiune, așa că o să sper că voi face cele mai bune alegeri, așa încât acest gând să devină realitate. Mulțumesc și-ți transmit, la rândul meu, urări de bine, de prosperitate, de împliniri!

  3. Alaturi de Dvs. fiecare sfarsit e un nou inceput iar orice vis devine posibil…La multi ani frumosi alaturi de copiii mici si mari! Multi dintre noi suntem inca niste copii mari care va asculta uimiti povestile sensibile. Va imbratisam si va asiguram ca aceasta nu e o formula de incheiere!

    • Zâmbesc regăsind în comentariul dumneavoastră înțelesuri din articol și mă încântă confirmarea că citindu-mă, deja înțelegeți șoaptele traduse în…inspirație! Vă transmit gânduri bune și urarea să aveți parte de cel puțin aceeași sensibilitate pe care o oferiți!

  4. VIS spune:

    Cu pasi timizi, reintru pe taramul de poveste pe care l-ai creat. Ninge cu fulgi mari de ganduri ce se astern pe sufletul meu, infasurandu-l ca pe un cocon.
    La multi ani, suflet frumos! Iti doresc ca frumusetea interioara sa dainuie, caci ea are menirea de a bucura pe cei ce patrund in lumea ta! Iar sufletul tau sa fie implinit pe vecie, pentru ca si tu ai implinit multe destine!

  5. La Multi Ani, stimata Camelia ! 🙂
    Anul care a-nceput,
    sa fie mai bun decat cel trecut
    bucuriile sa curga
    bani in punga sa se stranga
    sanatatea sa va-nsoteasca
    elevii mult sa va iubeasca ! 🙂
    Cu stima,
    Aliosa.

    • Știi tu, Adrian, cum sună sintagma aceasta ”copiii tăi dragi”? O percep atât de personal tivită pe suflet! Trăiesc un sentiment de posesivitate timp de patru ani, iar la final am sentimentul că sunt niște tineri deja suficient de mari cât să-și ia zborul de acasă. Și eu îmi doresc ca acest final să se regăsească în cea mai bună versiune a lor pentru acest timp.
      Urarea ta e minunată! Mulțumesc!

Lasă un răspuns

